۲۵۰ کارشناس بهداشت بازار "رمضان" را رصد می‌کنند

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فعالیت ۲۵۰ کارشناس بهداشت محیط در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 19 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،امیر کرمی ، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: همه ساله با شروع ماه مبارک با توجه به افزایش خریدبرخی اقلام خوراکی در این ماه نظارت‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

وی افزود: از مدت‌ها پیش از شروع ماه مبارک رمضان هماهنگی و هشدار‌های لازم به اصناف مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد اولیه سالم در تهیه انواع خوراکی دادهشده است.

کرمی تصریح کرد: از همان روز نخست ماه مبارک نیز نظارت‌ها به طور گسترده تشدید شده و این نظارت‌ها بر صنوف عرضه کننده زولبیا و بامیه و آش و حلیم بصورت ویژه خواهدبود.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از حضور ۲۵۰ کارشناس بهداشت محیط در طرح تشدید نظارت‌های ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این کارشناسان در

قالب تیم‌های چند نفره بصورت روزانه بازرسی صنوف را برعهده دارند.

وی با اشاره به وجود ۲۹ هزار مکان عمومی و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان گفت: از این تعداد ۲۴ هزار مکان محل تهیه و توزیع مواد غذایی هستند که با دقت

بیشتری رصد می‌شوند.

کرمی با بیان اینکه این مراکز به دو دسته حساس و غیرحساس تقسیم بندی می‌شوند، گفت: مراکز حساس از جمله قنادی‌ها و کبابی‌ها بصورت ویژه بازرسی می‌شوند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بکارگیری تجهیزات مدرن در بازرسی‌ها خبر داد و افزود: خوشبختانه با استفاده از ابزاری که هم اکنون در اختیار کارشناسان

بهداشت محیط قرار دارد، می‌توان به سرعت در محل بازرسی تخلفات و تقلبات مواد غذایی را تشخیص داده و با صنف متخلف برخورد کرد.

وی افزود: بطور مثال برخی از این ابزار هستند که می‌توانند مشخص کنند روغن استفاده شده برای سرخ کردن مواد خوراکی از جمله زولبیا و بامیه، تاکنون چند بار استفاده شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار