آمار کودک آزاری نگران کننده است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همکاری مجلس و قوه قضائیه اقدامات خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده است، گفت: با این حال موضوع کودکان و نوجوانان نیازمند قانون جامع و بازدارنده است.
کد خبر: ۶۳۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴ 24 July 2018

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همکاری مجلس و قوه قضائیه اقدامات خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده است، گفت: با این حال موضوع کودکان و نوجوانان نیازمند قانون جامع و بازدارنده است.

به گزارش خانه ملت، معصومه ابتکار در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با بیان اینکه موضوع کودکان و نوجوانان از لحاظ مبنایی در حوزه فرهنگی بسیار مهم است، گفت: باید در ابعاد مختلف حقوقی و قضایی این موضوع بررسی شود، چرا که آمار کودک آزاری و سوءاستفاده از کودکان در کشور نگران کننده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با همکاری مجلس و قوه قضائیه اقدامات خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده است، افزود: با این حال موضوع کودکان و نوجوانان نیازمند قانون جامع و بازدارنده است که قوه قضائیه و کمیسیون قضایی مجلس روی این لایحه اقدامات خوبی انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، افراد زیر ۱۸ سال را در نظر می‌گیرد، ادامه داد: این لایحه علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد شرعی، شرایط مخاطره آمیز برای کودکان را که می‌تواند از لحاظ روحی و روانی آن‌ها را تهدید کند، در نظر می‌گیرد.

ابتکار با بیان اینکه براساس این لایحه، مرکزی توسط قوه قضائیه باید در مراکز استان‌ها برای حمایت از کودکان و نوجوانان تشکیل شود، یادآور شد: سازمان بهزیستی، مرکز اورژانس اجتماعی را تشکیل داده است، اما باید در کنار آن مراکز قوی قضایی داشته باشیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تکلیف دستگاه‌های دولتی همانند بهزیستی، نیروی انتظامی و صداوسیما را مشخص کرده است، چرا که این سازمان در آگاهی بخشی درخصوص حقوق کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه جنبه عمومی جرم در این لایحه به خوبی دیده شده است، افزود: در شرایط کنونی مجرمان بزهکار در موضوع کودکان و نوجوانان به نوعی از قانون فرار کرده و یا با مجازات‌های کمی مواجه می‌شوند که تصویب این لایحه می‌تواند مشکلات را کاهش دهد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار