هشدار دامپزشکی بوئین زهرا:

فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت، ممنوع

دامپزشکی بوئین زهرا از ممنوعیت فروش و توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 19 January 2019

رئیس اداره دامپزشکی بوئین زهرا اعلام کرد: یکی از فرآورده‌های خام دامی نقش بسیار مهمی در زمینه تأمین نیازهای پروتئینی انسان در جامعه امروزی ایفا می‌کند تخم مرغ است. از این رو، سلامت و بهداشت این فرآورده‌ خام، از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل سازمان دامپزشکی بر روند تولید، فروش و توزیع تخم مرغ نظارت نموده و با متخلفین این حوزه، برخوردهای قانونی را اعمال مي كند.

 

دکتر عباس یوسفی اضافه کرد: اداره دامپزشکی بر روند تولید و توزیع تخم مرغ از ابتدای جوجه‌ریزی تا مرحله پرورش پولت‌تخمگذار، نظارت دارد و پایش بیماری‌هایی که از طریق تخم مرغ انتقال می‌یابد نیز در کنترل کامل این اداره است، لذا هر‌گونه تولید و فروش، توزیع تخم مرغ و تخم بلدرچین تولید شده خارج از این چرخه که هویت مشخصی نداشته باشد (عدم درج تاریخ تولید و انقضاء بر روی تخم مرغ تولیدی) ممنوع و در صورت مشاهده تخلف ، نسبت به ضبط محموله اقدام شده و برخوردهای قانونی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: از خرید هر‌گونه تخم مرغ و تخم بلدرچین بدون هویت پرهیز کرده و تخم مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر مواد غذایی تهیه نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار