آنچه که والدین باید در مورد کرونا بدانند!!!!

کد خبر: ۸۷۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 04 July 2020

آیا کودکان همه به کرونا مبتلا میشوند؟

اکنون مشخص شده که افراد مسن بیشتر در خطر کرونا هستند. بررسی یک موسسه خیریه نشان داده تا ۲۴ آوریل (حدود سه هفته پیش)، در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی میانگین سن افرادی که در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده‌اند ۶۰ سال بوده است. پرفسور آدیلیا واریس، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان در دانشگاه اکستر می‌گوید: "تا به حال بین یک تا پنج درصد از مبتلایان ثابت شده کرونا، کودکان بوده‌اند. بیماری در آنها خفیف‌تر و مرگ بسیار نادر است.

 

کودکان "پخش‌کننده" هستند یا "اَبَرپخش‌کننده"؟

کودکان ابرپخش‌کننده‌های بیماری‌های دیگر مانند آنفلوآنزا هستند. آنها یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر در ابتلا به آنفلوآنزا هستند ولی به نظر می‌رسد وقتی به کرونا مبتلا می‌شوند، بیماریشان وخیم نمی‌شود. سوال مهم این است که کودکان حتی اگر خودشان بیمار نشوند چقدر می‌توانند ناقل ویروس باشند و آن را پخش کنند.

هنوز معلوم نیست افراد آلوده به ویروس که علائم بیماری ندارند یا آنها که بیماری خفیفی دارند، تا چه حد آن را سرایت می‌دهند. ویروس کرونا هم مانند ویروس آنفلوآنزا منتقل می‌شود، از راه تنفس قطرک‌های حاوی ویروس که با سرفه و عطسه پخش می‌شوند یا دست زدن به اشیا آلوده مانند خودکار و دستگیره در. از این رو رعایت دو متر فاصله با دیگران و شستن دست قبل از لمس صورت یا خوردن غذا، خطر انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد اما رعایت این کارهای پیشگیرانه حتی برای بزرگسالان هم آسان نیست.

پرفسور متیو اسنیپ در دانشگاه آکسفورد تحقیق جدیدی را آغاز کرده درباره تعداد کودکانی و نوجوانانی که به کرونا آلوده شده و در مقابل آن مصونیت پیدا کرده اند. او می‌گوید:

"اینکه آیا بچه‌ها پخش‌کننده کرونا هستند یا نه یکی از ناشناخته‌های پرشمار ما درباره این همه‌گیری است. پاسخ به این سوال برای درک نحوه مدیریت بیماری و زمان بازگشایی مدارس مهم است."

آیا کودکان مصون هستند؟

یکی از سوال‌های مهم درباره کرونا این است که چرا بچه‌ها معمولا علامت ندارند یا علائم خفیفی دارند. یکی از نظریه‌ها این است که شاید ریه‌ آنها گیرنده کمتری دارد، همان گیرنده‌ای که ویروس کرونا از طریق آن وارد سلول می‌شود. ولی هنوز شواهد کافی برای اثبات آن وجود ندارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند بیماری در تعداد بسیار کمی از کودکان آلوده به ویروس کرونا وخیم می‌شود و سیستم ایمنی‌شان واکنش التهابی شدیدی نشان می‌دهد.

 

 

ماسک کودک برای چه سنی مناسب است؟

دانشمندان ژاپنی هشدار دادند زدن ماسک نفس کشیدن را برای کودکان زیر دو سال خیلی سخت می‌کند و از این رو استفاده از آن در زمانه شیوع کرونا بسیار خطرناک است.

به گزارش ایلنا، انجمن کودکان ژاپن به پدرها و مادرها توصیه کرد از گذاشتن ماسک مقابل دهان و بینی کودکان زیر دو سال بپرهیزند. چرا که ماسک در نفس کشیدن بچه‌ها اخلال ایجاد می‌کند و خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد. این در حالی است که بر اساس آیین‌نامه دولت ژاپن در زمانه شیوع کرونا، «تمام افراد» هنگام بیرون رفتن از خانه باید حتما از ماسک استفاده کنند و کسی استثنا نشده است.

بر اساس آنچه در برگه‌های راهنمای انجمن کودکان ژاپن آمده است، پوشاندن دهان و بینی باعث می‌شود بچه‌های زیر دو سال برای نفس کشیدن و رساندن اکسیژن به ریه‌ها به زحمت بیفتند. ضمن اینکه ماسک چهره بچه‌ها را می‌پوشاند و به همین دلیل والدین نمی‌توانند متوجه سختی نفس کشیدن آنها شوند. اگر هم این حالت به ایجاد حالت تهوع بینجامد، بالا آوردن کودکان پشت ماسک بسیار خطرناک خواهد بود.

از آنجا که بچه‌های خردسال کمتر از دیگر گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، به نظر می‌رسد استفاده از ماسک برای در امان ماندن آنها چندان هم ضروری نباشد. آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه شرایط اضطراری ناشی از قرنطینه را در توکیو و چهار منطقه باقیمانده لغو کرد و به این ترتیب، زندگی در سرزمین آفتاب تابان به شرایط عادی بازگشت. ژاپن در مجموع ۱۶۶۰۰ بیمار مبتلا به کرونا و فقط ۸۵۰ مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت کرده است

ماسک زدن اگرچه برای بزرگ سالان ساده به نظر می‌رسد اما برای کودکان این موضوع می‌تواند سخت و حتی ترسناک باشد متخصصان به تمامی افراد بالای دو سال توصیه می‌کنند که در صورت حضور در اماکن عمومی با ماسک صورت خود را بپوشانند اما رعایت این موضوع ممکن است برای بسیاری از کودکان راحت نباشد.

استفاده از ماسک باعث می‌شود که ناقلان خاموش ویروس کرونا که علایمی از بیماری در آنان مشاهده نمی‌شود ویروس را به افراد دیگر انتقال ندهند. ماسک زدن اگرچه برای بزرگ سالان ساده به نظر می‌رسد اما برای کودکان این موضوع می‌تواند سخت و حتی ترسناک باشد.

چگونه کودکان را به زدن ماسک ترغیب کنیم؟

در ادامه چند نکته به نقل از «تی‌ال‌سی‌می» آورده شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید استفاده از ماسک را برای کودکان خود تسهیل کنید و ترس آن‌ها را درباره این موضوع از بین ببرید.

از پارچه‌های مخصوص کودکان استفاده کنید.

اگر خودتان ماسک را می‌دوزید از پارچه‌هایی استفاده کنید که کودکتان آن را دوست دارد. می‌توانید از پارچه‌ای با رنگ مورد علاقه یا تصاویر کارتون‌های مورد علاقه‌ کودکتان برای تهیه ماسک استفاده کنید. این موضوع درخصوص ماسک‌های مورد استفاده خودتان نیز صدق می‌کند. ماسک‌های جراحی می‌توانند برای کودکان ترسناک به نظر برسند اما ممکن است یک ماسک تهیه شده از پارچه‌ای رنگارنگ توجه آن‌ها را بیشتر جلب کند.

ماسک را از یک لباس آشنا برای کودک تهیه کنید

می‌توانید با استفاده از یکی از لباس‌های کهنه کودکتان ماسک را تهیه کنید یا از یک شال یا روسری برای پوشاندن صورت او کمک بگیرید. از لباسی که برای کودک‌تان آشناست برای تهیه ماسک استفاده کنید.

طراحی راحتی برای ماسک ایجاد کنید

پزشکان و پرستارانی که تمام روز ماسک می‌پوشند، اغلب از درد گوش‌شان شکایت می‌کنند.برای اطمینان از این که کودک شما با این مشکل مواجه نشود، می‌توانید چند تغییر در ماسک آن‌ها ایجاد کنید. دخترانی که موهای بلندتری دارند می‌توانند ماسک را پشت موها یا گل سر خود قرار دهند. همچنین می‌توانید به یکی از هدبندها یا کلاه‌های کودکتان دکمه اضافه کنید و بندهای ماسک را پشت آن‌ها قرار دهید.با استفاده از سنجاق نیز می‌توانید دو بند ماسک را در پشت سر به یکدیگر وصل کنید.

ماسک را تزیین کنید

قبل از تهیه ماسک با کودک خود یک کاردستی درست کنید. با استفاده از پارچه‌های رنگی به کمک کودک خود شکلک‌ها و عروسک‌های پارچه‌ای تهیه کنید و در کنار ماسک قرار دهید و به کودک خود اجازه دهید تا در مراحل تهیه ماسک شما را همراهی کند.دقت کنید از پارچه هایی استفاده کنید که رنگ پس ندهد .

از ماسک‌ فانتزی استفاده کنید

ماسک‌ها را به صورتی بدوزید که شبیه ماسک‌های شخصیت‌های کارتونی و ابرقهرمان‌های خیالی باشند تا کودکان به پوشیدن آن‌ها ترغیب شوند. می‌توان این ماسک‌ها را در کنار لباس‌های این شخصیت‌ها برای کودکان تهیه کرد تا برای آن ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

استفاده از ماسک‏‌های حرفه‌‏ای برای پزشکان، پرستاران و پرسنل کادر درمان ضرورت دارد، اما افراد عادی با رعایت اصول توصیه‌شده از طرف مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌توانند از ماسک‌های پارچه‎ای مناسب استفاده کنند. فروشگاه چیچیلاس تولید کننده انواع ماسک مشکی روسی و انواع ماسک بچگانه است که می توانید به راحتی ماسکی با کیفیت برای مصارف عمومی تهیه نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد