در استان اصفهان

خشونت خانگی در صدر گزارش‌های اورژانس اجتماعی در ایام شیوع کرونا

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گفت: در پی شیوع کرونا، بیشترین گزارش رسیده در سال گذشته شامل خشونت‌های خانگی بوده بطوری که کودک آزاری حدود ۲۷٪ و سالمند آزاری ۲۰٪ و دیگر خشونت‌ها ۱۸٪ افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۶۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 03 May 2021

افسانه میرزائیان با بیان اینکه بیشترین میزان خشونت خانگی مربوط به همسرآزاری است گفت: خطوط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ بهزیستی آماده مشاوره و مداخله در خشونت‌های خانگی است.
کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی استان افزود: با توجه به شرایط کرونا که از سال ۹۸ تاکنون ایجاد شده به دلیل قرنطینه مشکلاتی برای بازار اقتصادی ایجاد شد و بسیاری از مشاغل مانند گذشته فعالیت ندارند که این باعث افزایش اختلافات در سطح خانواده‌ها شده به همین دلایل تماس‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده و میزان خشونت‌ها هم افزایش یافته است.
افسانه میرزائیان گفت: عواملی که به خشونت‌های خانگی دامن می‌زند فقر اقتصادی، اعتیاد، فقر فرهنگی و نبود مهارت‌های لازم در افراد است همچنین کاهش آستانه تحمل مردم هم به نوعی خشونت را افزایش داده است، بالا بردن تاب‌آوری باعث مقاوم شدن افراد می‌شود و باعث می‌شود انسان‌ها در شرایط دشوار بتوانند به رشد بیش از پیش دست پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار