غلات جهرم و خفر برداشت می شود

برداشت غلات در سطح کل ۴ هزار و ۴۲۵هکتار از کشتزارهای شهرستان‌های جهرم و خفر از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد. ‏
کد خبر: ۹۶۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 16 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر افزود: سطح گندم آبی، جو آبی و دیم و کلزای قابل برداشت در این شهرستان به ترتیب ۱۰۰۵، ۴۰۰ و ۲۰هکتار است.

ارسلان صالحی افزود: با اشاره به بروز خشکسالی در سال زراعی جاری که منجر به خسارت ۸۰ الی ۱۰۰درصدی مزارع دیم این شهرستان شده است پیش بینی کرد حدود ۳ هزار و ۰۱۵تن گندم، یک هزار و ۷۰تن جو و ۲۱تن کلزا از مزارع شهرستان خفر برداشت شود.

او با بیان اینکه برداشت غلات توسط ۵ دستگاه کمباین انجام می شود اظهار کرد: مرکز خرید گندم در این شهرستان با پیگیری و همکاری تعاونی روستایی در حال راه اندازی و بتن ریزی آن آغاز شده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب پایه ۵۰۰۰ الی ۵ هزار و ۲۰۰تومان با توجه به شرایط اُفت (۴درصد مفید، ۲درصد غیرمفید و ۲درصد سن‌زدگی) در مراکز خرید شهرستان های همجوار انجام می‌شود.

به گفته وی ارقام گندم کشت شده در این شهرستان، چمران، سیروان و بهاران است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برداشت از ۴هزار هکتار مزارع گندم و جو از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و خرید تضمینی از کشاورزان مانند سال‌های قبل انجام خواهد شد.

علی جوکار افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۶هزار تن محصول گندم و جو از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که کیفیت غلات را در شهرستان جهرم با روش‌های اصولی و علمی بالا ببریم تا محصول بهتری تولید کنیم.

این مقام مسوول ادامه داد: اجرای عملیات محلول‌پاشی و کاربرد کودهای ریزمغذی توأم با قارچ‌کش در مزرعه الگویی و مزرعه شاهد با هدف افزایش عملکرد گندم طی دو مرحله در سطح ۲هکتار انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اظهار کرد: اجرای مرحله دوم محلول‌پاشی مزرعه آزمایشی با به‌کارگیری میزان یک لیتر سم قارچ‌کش تیلت و یک لیتر کود میکرو رویش و کود NPKدر مرحله ظهور برگ پرچم در سطح دو هکتار مزرعه گندم رقم برات انجام شد

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار