کازرون سالانه 42 هزار تن خرما تولید می کند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به تولید سالانه بیش از ۴۲ هزار تن خرما در شهرستان کازرون، اظهار کرد: خرما یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی این شهرستان است که نقش مهم و تأثیرگذاری در تولید، اشتغال و صادرات دارد.
کد خبر: ۹۸۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 24 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: شهرستان کازرون با دارا بودن ۲۹ واحد سردخانه زیر صفر به ظرفیت سالانه ۳۳ هزار و ۳۵۰ تن و اشتغال ۱۷۰ نفر دارای رتبه نخست در استان فارس است.

او با اشاره به تولید سالانه بیش از ۴۲ هزار تن خرما در شهرستان کازرون، اظهار کرد: خرما یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی این شهرستان است که نقش مهم و تأثیرگذاری در تولید، اشتغال و صادرات دارد.

رشیدی با بیان اینکه، سردخانه‌های مجهز برای نگهداری محصولات کشاورزی از اولویت‌های رونق کشاورزی و زمینه‌ساز رونق اقتصادی است، افزود: سردخانه‌ها در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی دارند و به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می‌توانند در حفظ کیفیت محصول، نقش اساسی ایفا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: توسعه فضای سردخانه‌ای در این شهرستان علاوه بر فراهم شدن امکان نگهداری خرما و رطب برای باغداران، مشکلات کاهش کیفیت محصول و قیمت رفع شده و باغداران در زمان نیاز بازار اقدام به فروش محصول می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده سردخانه‌های این شهرستان در بخش خشت، کنارتخته و کمارج واقع است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار