ورکشاپ نقاشی با موضوع طبیعت در حاشیه برگزاری نمایشگاه نقاشی ۲۰*۲۰ مهربان با طبیعت در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 09 November 2021
ورکشاپ نقاشی با موضوع طبیعت در حاشیه برگزاری نمایشگاه نقاشی ۲۰*۲۰ مهربان با طبیعت در همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در این ورکشاپ هنرمندان و هنرجویان نقاشی از استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان شرکت داشتند.

 مهدی پرستار شهری، استاد گرافیک دانشگاه بوعلی سینای همدان در این ورکشاپ بیان کرد: مزیت کارگاه‌های نقاشی این است که هنرمند در یک زمان مشخص کار را به سرانجام میرساند و حاضران از یک دیگر یاد می‌گیرند همچنین فضا برای همه فراهم است و هر کس از این فضا به طور خاص خودش استفاده می‌برد.

پرستار شهری ادامه داد: اثر هنری نقاش می‌تواند یا بازتابی از واقعیت باشد که در آن نقاش آنچه می‌بیند را بدون دخالت منتقل می‌کند یا می‌تواند در ذهنیت او شکل بگیرد به طوری که ذهنیت در واقعیت دخل و تصرف می‌کند و واقعیت ذهنی می‌شود و در مرحله اعلای نقاشی، اندیشه دخیل می‌شود.

وی گفت: اثری که اندیشه در آن دخیل است، ریشه در واقعیت دارد و ناصر آن می‌تواند در طبیعت واقعی باشد و کد‌های طبیعی داشته باشد، اما ذهن و اندیشه در چیدمان این کد‌ها و عناصر حضور یافته اند و در عین حال که رشته‌های متصل به واقعیت وجود دارد، هنرمند از واقعیت دور می‌شود و به عرصه اندیشه نزدیک می‌شود لذا هنرمند فرم را به هم می‌زند و رنگ را جابه جا می‌کند تا اندیشه اش را بیان کدند.

وی با اشاره به اثر برتر جشنواره نقاشی‌های مهربان با طبیعت گفت: اندیشه در این اثر نقش اصلی را دارد و هنرمند با اثر میخواهد بگوید که ما آدم‌ها روزی به جایی می‌رسیم که توان انتخاب کردن نداریم و چیزی هم برای نمایش نخواهیم داشت و از طبیعت فقط یک یاد و خاطره برایمان می‌ماند و چیزی برای خوردن تا از گرسنگی نمیریم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: آدم‌های بی دست و پایی که توان راه رفتن ندارند و چیزی بریا نمایش ندارند حتی مو، گندمزاری که برای آدم‌ها مانده است و فرم مثلثی از خرد به نشانه طبیعت و یاد آن که از برگ‌ها تشکیل شده است، همه از عناصر طبیعی الهام گرفته شده اند، اما نقاش با اندیشه خود، سعی در بیان یک مفهوم دارد. مفهومی که می‌گوید، ما با بلایی که به سر طبیعت آورده ایم از آن برای خود یک خاطره باقی خواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: اعتلای هنر آنجاست که پایگاه اندیشه وارد می‌شود و دیدن فیلم خوب، خواندن کتاب و شعر خوب، شنیدن موسیقی خوب می‌تواند در فرد انضباطی به وجود بیاورد که اگر لوازم اولیه را داشته باشد بتواند اندیشه اش را به پرواز دراورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار