از شنبه بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورات جدیدی را مصوب کنند ، کلیه ی مدارس شهری و روستایی شهرستان بویراحمد می بایست به صورت حضوری-مجازی(تلفیقی)به فعالیت های خود ادامه دهند.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 11 February 2022
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با صدور اطلاعیه ای وضیت برگزاری کلاس های درس از شنبه 23 بهمن را اعلام کرد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این اطلاعیه آمده است : حسب دستور مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ، فعالیت های آموزشی کلیه ی مدارس مانند چند ماه اخیر همچنان  حضوری-تلفیقی می باشد و مدیران مدارس می بایست با گروه بندی به آموزش حضوری و مجازی خود ادامه دهند.
از شنبه بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دستورات جدیدی را مصوب کنند ، می بایست تمامی مدیران ، عوامل اجرایی ، آموزگاران ، دبیران ، مراقبین سلامت ، مربیان و مشاوران و....مدارس در مدرسه حضور داشته باشند و معلمان مانند چند ماه اخیر به آموزش همزمان حضوری و مجازی بپردازند.
در این راستا ضرورت دارد علاوه بر رعایت اصول بهداشتی ، مقررات ویژه ای از طریق فاصله گذاری اجتماعی ، برای کاهش مواجهات ، متناسب با سطح اضطرار و درجه اهمیت فعالیت آموزشی و مهارتی در نظر گرفته شود.
توجه به پیشگیری از تجمع ، رعایت فاصله گذاری در ترددها و تهویه مناسب از موارد قابل توجه در این شرایط است و کماکان اولویت شامل شستن دستها ، فاصله فیزیکی مناسب و استفاده از ماسک برای همه افراد در مدرسه مورد تأکید است.
در خصوص فاصله گذاری اجتماعی با توجه به دستورالعمل مشترک دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اشاره کرد باید به نکات ذیل توجه ویژه داشت:
۱.فعالیت مدارس روستایی و عشایری با رعایت پروتکل های بهداشتی،مجاز است.
۲.تعداد افراد در کلاس ها با احتساب ۱٫۵ متر فاصله و ۲٫۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود.
۳. از هرگونه تجمع در محل های عمومی اجتناب شود.
۴.در صورتی که مواجهه چهره به چهره کادر اجرایی، دانش آموز،والدین و ... با یکدیگر ناگزیر باشد،در حداقل زمان ممکن و با رعایت فاصله ایمن حداقل ۱٫۵ متر و با استفاده کامل از ماسک و وجود تهویه هوایی مناسب، برگزار شود
۵‌.استراحت بین کلاس های دانش آموزان در حداقل زمان و در زمان های مختلف بین کلاسها انجام شود تا از تجمع آنان در کنار هم خودداری شود.
۶.حتی المقدور از ورود و تردد افراد و اشخاص و مراجعات متفرقه به محیط مدرسه جلوگیری به عمل آید و شیوه های پاسخگویی از ورودی مدرسه به نحوی باشد که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.
۷.فعالیت های ورزشی و فرهنگی به صورت انفرادی و یا گروه های حداکثر ۱۵ نفره،با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.
۸.آموزش لازم به والدین برای متعهد بودن آنها در مورد نفرستادن دانش آموز مبتلا یا مشکوک به بیماری واگیر به مدرسه انجام شود.
۹.از ورود دانش آموزان مشکوک به مدرسه جلوگیری شود تا با مراجعه به پزشک گواهی سلامت یا عدم سلامت خود را دریافت و به مدرسه ارائه دهند.(در صورتی که پزشک مربوطه دستوری مبنی بر استراحت دانش آموز صادر کند،می بایست فعالیت های آموزشی را از طریق مجازی در منزل دریافت کند)
۱۰.مراقب سلامت مدرسه لازم است در صورت مشاهده علائم بیماری در بین دانش آموزان و کارکنان، اقدامات بهداشتی لازم را انجام دهند.
۱۱.معلمان تنها در صورت ارائه پاسخ تست مثبت کرونا،از آموزش حضوری تا زمان لازم برای استراحت طبق دستور پزشک معاف هستند اما آموزش مجازی را می بایست ادامه دهند.
۱۲.حضور دانش آموزانی که بیماری های خاصی نظیر آسم،دیابت و....دارند،می بایست با مشورت با پزشک باشد تا در صورت نیاز با ارائه ی گواهی معتبر،فعالیت های آموزشی مدارس را به صورت مجازی دنبال کنند.
۱۳.دانش آموزان و کارکنان مدارس مبتلا به بیماری کرونا،پس از طی دوران درمان و نقاهت،برای بازگشت به مدرسه لازم است مورد ارزیابی پزشک قرار گیرند و گواهی سلامت خود را به مدرسه ارائه دهند.
۱۴.به تهویه ی مناسب هوا توجه شود به منظور افزایش حرکت و جریان هوا در داخل کلاس پنجره های کلاس درس به صورت ۴۵ درجه باز باشند.
۱۵.در موارد حاد،مدیران مدارس می توانند با معاون آموزشی مربوطه و کارشناس سلامت اداره ی آموزش و پرورش شهرستان جهت چاره اندیشی مشورت کنند تا تصمیم واحدی اتخاذ شود

(روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد )
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار