مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدارس از یکشنبه آینده به صورت حضوری پذیرای آموزگاران، مربیان و دانش آموزان خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 31 March 2022

به گزارش تابناک قم، رحیمی با اشاره به مصوبه جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس به صورت حضوری گفت: مدارس با حضور همه دانش آموزان و به صورت تمام وقت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با دستور رئیس جمهور قرار شد مدارس از ۱۴ فروردین برگردند به شیوه قبل از زمان شروع کرونا، یعنی همان ضوابط، مقررات، قواعد، حضور، ساعت کار، نحوه کار به شیوه قبول باز می‌گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به اقدامات بهداشتی انجام شده در روز‌های اخیر برای بازگشایی مدارس هم اشاره کرد و افزود: استفاده از ماسک برای اولیا مدارس، معلمان و دانش آموزان الزامی است و همه تمهیدات لازم برای پذیرش دانش آموزان پیش بینی شده است.

آقای رحیمی گفت: شیوه سرویس مدارس به همان شیوه ابتدا امسال که مدتی بازگشایی شد خواهد بود، اما سال آینده تحصیلی باسازو کار جدید صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد حاضر نشدن دانش آموزان از روز ۱۴ فروردین در کلاس‌های درس به منزله غیبت محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: با آغاز آموزش حضوری در مدارس، محتوای درسی، صرفاً در کلاس‌های درس ارائه می‌شود، ولی سامانه شاد تعطیل نخواهد شد و به بستری برای فعالیت‌های کمک آموزشی تبدیل خواهد شد.

آقای رحیمی گفت: زدن واکسن الزامی نیست، اما زدن آن به منظور رعایت حقوق شهروندی و حفظ سلامتی خودشان صورت گیرد.

وی ادامه داد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک به همه دانش آموزان توصیه می‌شود، اما افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، علاوه بر رعایت این موارد، از صندلی تک نفره استفاده کنند و تلاش کنند زیاد در جمع حضور پیدا نکنند، اما کسانی بیماری حاد دارند با گواهی پزشک متخصص از حضور در کلاس معاف می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص شایعه افزایش یک ماهه کلاس‌های دانش آموزان دوره متوسطه هم گفت: در حال حاضر یک شایعه است و در صورت تصمیم گیری برای افزایش زمان کلاس‌ها اعلام می‌شود.

امروز همچنین نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش، علاوه بر بازرسی از مدارس سطح شهر قم، به شهرستان‌ها و بخش‌های استان اعزام شدند و از روند آماده سازی مدارس برای فعالیت حضوری بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار