این برگ گذر موقت فقط برای یک بار است، اما فرآیند صدورش متفاوت است یعنی شهروندان عزیز باید به پلیس + 10 مراجعه کرده و یا درخواست صدور گذرنامه دهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» کنند که تنها هزینه آن هزینه پست است
کد خبر: ۱۰۶۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 27 August 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 05/06/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
تمدید 6 ماهه گذرنامه‌ های فاقد اعتبار به شرط یک بار سفر اربعین به عراق 
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از تمدید 6 ماهه گذرنامه‌ های فاقد اعتبار به شرط یک بار سفر اربعین به کشور عراق، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان مازندران گفت: افرادی که گذرنامه های آنها از ششم شهریور ماه سال 91به بعد صادر و مدت اعتبار آنها تمام شده است، فقط به مدت 6 ماه تمدید می شوند.
وی در تشریح فرآیند صدور "برگ گذر موقت" ویژه اربعین حسینی گفت: برای اینکه فاصله صدور گذرنامه را کمتر و همچنین هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافق با کشور عراق، برگ گذر ویژه اربعین حسینی صادر خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: این برگ گذر موقت فقط برای یک بار است، اما فرآیند صدورش متفاوت است یعنی شهروندان عزیز باید به پلیس + 10 مراجعه کرده و یا درخواست صدور گذرنامه دهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» کنند که تنها هزینه آن هزینه پست است.
سرهنگ ساداتی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حضور افراد زیر 18 سال و سربازان در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) گفت: افراد زیر 18 سال (آقا و خانم) می بایست با رضایت محضری پدر و خانم های متاهل با اجازه همسر نسبت به درخواست گذرنامه جهت سفر اربعین اقدام کنند و سربازان عزیز نیز می‌توانند با موافقت معاونت وظیفه عمومی محل خدمت خود اقدام کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تاکید کرد: تمدید گذرنامه‌های منقضی شده و یا آن‌هایی که کمتر از یک ماه اعتبار دارند، از امروز (شنبه 5 شهریور) فقط در شعبه‌ها و اداره گذرنامه انجام می‌شود و هیچ تمدیدی در مرز نداریم.
سرهنگ ساداتی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در شهرستان های استان ساکن هستند نیازی به حضور در مرکز استان را نداشته، بلکه با مراجعه به اداره گذرنامه شهرستان های یاد شده به شرح ذیل، گذرنامه خود را تمدید کنند.
* شهروندان ساری، جویبار، نکا و میاندرود به اداره گذرنامه مرکز استان واقع در شهرستان ساری مراجعه کنند.
* شهروندان تنکابن ، رامسر و عباس آباد به اداره گذرنامه شهرستان تنکابن مراجعه کنند.
* شهروندان نوشهر، نور ، چالوس و کلاردشت به اداره گذرنامه شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
* شهروندان آمل و محمودآبادی به اداره گذرنامه شهرستان آمل مراجعه کنند.
* شهروندان بابلسر و فریدونکنار به اداره گذرنامه شهرستان بابلسر مراجعه کنند.
* شهروندان قائم شهر، سیمرغ ، سوادکوه شمالی و سوادکوه  به اداره گذرنامه شهرستان قائم شهر مراجعه کنند.
* شهروندان بهشهر و گلوگایی به اداره گذرنامه شهرستان بهشهر مراجعه کنند.
* شهروندان بابلی هم به اداره گذرنامه شهر خودشان جهت تمدید گذرنامه مراجعه کنند.
------------------------
تاکید بر عدم ارائه خدمات دولتی و عمومی به مشمولان غایب و فراری 
در نشست مشترک مدیران کل صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بر عدم ارائه هرگونه خدمات دولتی و خصوصی به مشمولان غایب و فراری تاکید شد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور تشریح و تبیین مواد 10، 58 و 63 ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی، نشستی با حضور سردار میرزاییفرمانده انتظامی استان، مدیران کل صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وظیفه عمومی این فرماندهی برگزار شد.
در این نشست فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به لزوم برقراری و تامین نظم و امنیت کشور، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های ادارت کل مربوطه نسبت به شناسایی و معرفی مشمولان غایب و فراری برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آنان اقدام شود .
سردار میرزایی در ادامه با تاکید بر عدم بکارگیری مشمولان غایب و فراری توسط متصدیان کارگاه های تولیدی و خدماتی برابر قانون، اظهار داشت: برابر ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی ارئه هرگونه خدمات به مشمولان وظیفه عمومی از جمله صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، استخدام به صورت رسمی، پیمانی، خرید خدمت و روزمزد در موسسات و نهادهای قانونی مستلزم روشن بودن وضع مشمولیت آنان است.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه خاطرنشان کرد: بکارگیری مشمولان غایب و فراری توسط کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی نیز برابر با قانون ممنوع است و لازم است متصدیان کارگاه های تولیدی قبل از بکارگیری افراد از وضعیت خدمتی آنان اطلاعات کافی را کسب کنند.
------------------------
آزادسازی 140 میلیاردی اراضی ملی و منابع طبیعی 
فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی یک هزار 258 متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش 140 میلیارد ریال در شهرستان رامسر، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و در پی تصرف غیر قانونی اراضی ملی مبنی بر زمین خواری و محصور کردن بخش اعظمی از منابع طبیعی در مناطق روستایی شهرستان رامسر توسط افرادی سودجو، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان رامسر پس از هماهنگی های قضائی با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی غرب استان در اقدامی عملیاتی، یک هزار و 258 مترمربع از زمین های تصرف شده را رها سازی و به دامان طبیعت بازگرداندند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، ارزش زمین های رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 140 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: دو متهم زمین خواری پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز  غیرقانونی و تفکیک اراضی ملی و کشاورزی، مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.#
------------------------
دستگیری 18 سارق و 83 مجلوب فراری در مازندران 
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای پانزدهمین مرحله طرح عملیاتی ظفر در استان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح 18 سارق و و 83 مجلوب فراری شناسایی و دستگیر شدند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، پانزدهمین مرحله از طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 67 تیم عملیاتی و به طور همزمان در شهرستان های " آمل، بهشهر، جویبار، نور و سوادکوه شمالی " به مرحله اجرا در آمد.
وی با اشاره به این که این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح 9 قاچاقچی و عامل افیونی به همراه 12 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 5 کیلو و 280 گرم انواع مواد مخدر کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 18 سارق، مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه از جمله 9 دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی سرقتی از سارقان کشف شد.
سرهنگ حسینی با اشاره به حضور موثر پلیس راهور در اجرای این طرح، اظهار داشت: 38 خودرو و 23 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شدند.
وی از دستگیری 83 متهم تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی خبر داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، 330 میلیون ریال کالای قاچاق از قاچاقچیان کالا کشف شد.
جانشین فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به دستگیری 3 نفر اراذل و اوباش در این عملیات، گفت: در اجرای این طرح 10 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، یک قبضه سلاح جنگی و 7 قبضه سلاح سرد نیز کشف شد.
سرهنگ حسینی با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
------------------------
دستگیری سارقان مامورنما از اتباع بیگانه 
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارقان مسلح مامورنما با 17 فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان های غربی استان، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت وجه نقد از اتباع بيگانه، توسط افرادی مسلح تحت پوشش ماموران فراجا و بسيج در شهرستان هاي غرب استان به ويژه  چالوس و رامسر  در ماه اخير، بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود:  در تحقیات پلیسی مشخص شد که سارقان در گروه هاي دو و چهار نفره پس از زير نظر قرار دادن و تعقيب سوژه مورد نظر در مکاني خلوت جلوي خودروي مالباختگان را گرفته و به بهانه اينکه پول هاي همراه آنان جعلي مي باشد همه وجوه نقد را به جهت بررسي از آنان گرفته و  متواري مي شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار داشت: با توجه به حساسيت موضوع،  ماموران پليس آگاهي استان با تشکيل تيم ضربتي متشکل از اداره عمليات ويژه و اداره مبارزه با سرقت با بررسي های همه جانبه سارقان را شناسایی کردند.
سردار میرزایی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی در اقدامی عملیاتی تعدادی از این متهمان در یکی از شهرستان های استان زمینگیر و در بازدید از خودروی آنان  2جفت پلاک سرقتی، 2عدد کلاه تابستاني فراجا، يک قبضه قمه، يک قیضه ساطور، يک عدداسپري فلفل، يک عدد چوب دستي و مدارک خودرو کشف شد.
وی همچنین اضافه کرد: با توجه به متواري شدن همدستان این متهمان به سمت استان گيلان با هماهنگي قضائي و مساعدت همکاران انتظامي استان گيلان، اعضای این باند در ايست و بازرسي شهرستان رودبار دستگير شدند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه سارقان در تحقیقات پلیسی به 17 فقره سرقت در پوشش مامور از اتباع بيگانه در شهرستان هاي چالوس، رامسر، تنکابن، عباس آباد، نوشهر در سال جاري و سنوات گذشته اقرار و اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
------------------------
دستگیری محکوم متواری 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری محکوم تحت تعقیب که در شهر آمل 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی قیصری" در بیان این خبر گفت: در اجراي دستور قضائی مبني بر جلب و دستگيري محکوم متواري که در امر خريد و فروش مرغ در شهرستان آمل فعاليت داشته و به دنبال آن چک هاي متعددي را صادر که قادر به پرداخت آن نبود، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با شکايت بيش از 4 نفر از شهروندان و مال باختگي 40 ميليارد ريالی، ماموران دستگیری محکوم متواری و تحت تعقیب را با اشراف اطلاعاتی اقدام کردند، افزود: طي تحقيقات به عمل آمده و اقدامات فني و اطلاعاتي، محل اختقاي متهم در شهرستان تهران شناسايي شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از انجام هماهنگي های قضائي، اکيپي متشکل از ماموران و کارآگاهان اداره عمليات  به پایتخت اعزام و در يک عمليات غافلگيرانه متهم را در يکي از ايستگاه هاي متروي تهران دستگير و به استان مازندران منتقل کردند.
 سرهنگ قیصری با اشاره به اینکه متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب راهی زندان شد، خاطرنشان کرد: دستگیری مجرمان با گذشت زمان متوقف نخواهد شد و پلیس در برخورد با هنجار شکنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.#
------------------------
سارق موتورسیکلت حین سرقت در بابلسر دستگیر شد 
سرپرست انتظامی شهرستان بابلسر از کشف 5 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سارق حرفه ای در حین سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ذکریا محمودی" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: در پي وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان بابلسر، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران فرماندهی بخش بهنمیر شهرستان بابلسر با گشت زنی هدفمند، یک سارق  در حین سرقت موتورسیکلت را شناسایی و در عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگير و به مقر دلالت دادند.
سرپرست انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: سارق در بازجویی‌های پلیس به چندین فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف که تعداد 5 دستگاه موتورسیکلت در بازرسی از مخفیگاه وی در یکی از شهرهای مجاور کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.
سرهنگ محمودی ضمن اشاره با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند، از شهروندان خواست: با تجهیز اماکن خود به تجهیزات امنیتی بویژه دزدگیر، قفل‌های استاندارد و دوربین های مداربسته، فرصت سرقت را از سارقان سلب و بدین طریق ضمن حفظ اموال خود، ما را در تامین هرچه بهتر امنیت و آرامش شهرمان یاری کنند.
------------------------
دستگیری شکارچی غیرمجاز در محمودآباد/کشف لاشه 2 راس شوکای وحشی 
فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگيري شکارچي غير مجاز و کشف لاشه 2 راس شوکای وحشی در شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی، یکی از شکارچیان غیرمجاز در شهرستان فریدونکنار شناسایی شد.
وی از دستگیری شکارچی غیرمجاز با هماهنگی قضائی خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات علاوه بر کشف لاشه 2 راس شوکای وحشی، یک قبضه سلاح شکاری، 20 عدد فشنک، 8 عدد پوکه، 2 دستگاه دوربین و 2 قبضه سلاح سرد کشف و پرونده به همراه متهم، برای رسیدگی تحویل مرجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی محمودآباد در پایان با تأکید بر عزم قاطع پلیس در حفاظت از محیط زیست و دیگر منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت افراد سودجو و شکارچیان حیوانات محیط زیست مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع رسانی کنند.
------------------------

خبر.  سلمان مهدوی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار