رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ،هفته آخر شهریور را هفته پاکسازی مدارس برای استقبال از سال تحصیلی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۶۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 14 September 2022

به گزارش  تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید ولی موسوی در نشست کمیته توجیه و تبلیغ پروژه مهر آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت : فضا و محیط مدارس نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان دارد که مدیران مدارس باید فضا و محیطی با نشاط را جهت ایجاد انگیزه بیشتر در دانش آموزان فراهم آورند. 

 

وی با بیان اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هفته آخر شهریور، پاکسازی و زیباسازی مدارس استان کهگیلویه وبویراحمد با همکاری شهرداری‌ها، مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان انجام شود گفت: انتظار می رود که مدیران خلاق و دغدغه مند مدارس ضمن ایجاد محیطی با نشاط ،جلسه شورای مدرسه و شورای معلمان را جهت ایجاد هماهنگی بهتر قبل از آغاز سال تحصیلی تشکیل دهند و با استفاده از فنون و روش‌های نوین آموزشی تلاش کنند تا سطح کیفی آموزش ارتقاء یابد.

 

موسوی ، توجه به سلامت دانش آموزان در محیط مدرسه را یاداور شد و گفت : آموزش و پرورش در نهادینه‌سازی مقوله سلامت در میان دانش آموزان نقش اساسی دارد که لازم است معلمان با توجه به نقش الگویی پذیری خویش 5 دقیقه آخر کلاس‌های درس را به مقوله سلامت اختصاص دهند تا گام‌های اصولی و اساسی در ارتقای سلامت دانش آموزان برداشته شود و بتوانند به عنوان سفیران سلامت در جامعه‌ به خوبی نقش آفرینی نمایند.

 

وی گفت: در زیست بوم جدید شرایط کرونایی باید همه پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت شود تا اولیا دانش اموزان دغدغه ای برای سلامت فرزندان خود نداشته باشند .

 

 

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه، توجه به ورزش دانش آموزان در محیط مدارس را نیز مورد تاکید قرار داد و از مدیران مدارس در سطح استان خواست برای ایجاد نشاط و شادابی در میان دانش آموزان و یادگیری بهتر آنان نگاه ویژه‌ای به مقوله ورزش در مدارس داشته باشند.

 

وی مدرسه را کانون تعلیم و تربیت برای آموزش مطلوب رفتارهای اجتماعي دانش آموزان عنوان کرد و گفت: رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان است که توجه به مدرسه توجه به انسان خواهد بود

 

وی اظهارامیدواری کرد : در راستای سیاستهای تحولی دولت سیزدهم ، مردمی سازی آموزش وپرورش، جلب نظر مردم، تکریم‌ارباب رجوع، احترام به خانواده ها و دانش آموزان که مبانی اصلی الفبای تعلیم و تربیت هستند ،متولیان آموزش وپرورش و مدیران مدارس به عنوان خط مقدم تحول تمام تلاش خود را به کار گیرند تا شاهد آموزش وپرورشی قوی، پویا و بالنده برای تربیت نیروی انسانی در تراز نظام جمهوری اسلامی باشیم.

موسوی در پایان گفت؛ روح حاکم بر آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده‌ از همه ظرفیتها برای ارتقا کیفی آموزش و توجه به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که با تمام قوت دنبال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار