رئیس خانه تئاتر فرانکفورت با بیان اینکه تئاتر مسئولیت پرورشی و آموزشی ندارد، گفت: تئاتر باید به ایجاد خلاقیت بپردازد.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 08 October 2015
رئیس خانه تئاتر فرانکفورت با بیان اینکه تئاتر مسئولیت پرورشی و آموزشی ندارد، گفت: تئاتر باید به ایجاد خلاقیت بپردازد.

به گزارش  فارس، گردون واین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کیفیت نمایش‌ها نسبت به سال قبل تغییر کرده است، اظهار کرد: نمایش‌ها خوب و کمی خوب بودند و بد نداشتند، و وظیفه داوران است که در مورد نمایش‌ها توضیح دهند و بنده رأی در این مورد صادر نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه امسال سه رئیس فستیوال در همدان حضور یافتند، تصریح کرد: امسال به عنوان مشاور در جشنواره حضور یافتم تا آنها انتخاب نمایش را انجام دهند.

رئیس خانه تئاتر فرانکفورت بیان کرد: تئاتر می‌تواند مسئولیت چندمنظوره داشته باشد، به طوری که یک نفر همزمان دو نقش را ایفا کند که هنر تئاتر در این زمینه مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه تئاتر تبدیل ایده به دیالوگ است، افزود: اگر تئاتر دیالوگ نداشته باشد، نکته آموزشی ندارد و بر این اساس هنرپیشه‌ها باید به این مسئله توجه کنند.

واین با بیان اینکه نمایش‌های فاقد دیالوگ سناریویی قابل دیدن ندارند، افزود: هنر موسیقی تا اندازه‌ای مهم است که یا لذت ببریم و یا پیامی از آن دریافت کنیم، در غیر این صورت چیزی درون آن نیست.

وی با تأکید بر اینکه هنر وقتی ارائه شود، لذت‌بخش است، افزود: تئاتر مسئولیت پرورشی و آموزشی ندارد، بلکه کار هنر چیز فراتر بوده و به ایجاد خلاقیت می‌پردازد.

رئیس خانه تئاتر فرانکفورت با بیان اینکه مسئول پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان بزرگترها هستند، گفت: ریشه این مشکلات نزد بچه‌ها نیست باید به دنبال این برویم تا مشکل اصلی را بیابیم.

وی با تأکید بر اینکه هنر خلاقیت است، افزود: رسالت ما برای کودک و نوجوان این است که آنها را از تکنولوژی‌های روز چون گوشی، تبلت و رایانه دور کرده و با هنر شاداب و جوان بمانند.

واین با بیان اینکه تئاتر در آلمان وارد مدارس شده است، بیان کرد: در آلمان برای اجرای نمایش بدون اطلاع قبلی وارد مدارس شده و ضمن هماهنگی با مربیان با آنها تمرین داریم.

وی با بیان اینکه کودکان بیشتر از بزرگسالان درک کرده و حتی در کودکی فیلسوفان بزرگی هستند، گفت: کودکان با دلشان احساس می‌کنند، پس باید رفتار صحیحی با آنها داشت.

رئیس خانه تئاتر فرانکفورت با تأکید بر اینکه حاضریم در جشنواره بعدی کارگاه آموزشی را برای خبرنگاران و علاقمندان به هنر تئاتر داشته باشیم، گفت: با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده در جشنواره بیست و سوم می‌توان کارگاه آموزشی را برای علاقمندان و خبرنگاران برگزار کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار