۳ محیط بان منطقه حفاظت شده دنا در تعقیب و‌گریز شکارچیان متخلف زخمی شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 21 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست این استان گفت: محیط بانان پارک ملی دنا همزمان در ۳ مسیر با ۱۳ شکارچی غیر مجاز درگیر شدند و در نهایت ۳ نفر از محیط بانان با جسم سخت و تیز مجروح شدند.

اسلام جاودان خرد در تشریح این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا در حوزه میمند شهرستان دنا، حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک چندین گلوله می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۸ متخلف پس از درگیری با ماموران این یگان به همراه ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز و لاشه ۲ راس بزغاله دستگیر شدند.

جاودان خرد گفت: همچنین پس از دستگیری متخلفان در بازدید دوباره از منطقه لاشه یک راس بزغاله و مقداری فشنگ اسلحه نیز کشف شد.

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان گفت: گروه دیگری از محیط بانان مستقر در منطقه، متخلف دیگری را که به قصد شکار وارد پارک ملی دنا شده بود به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز دستگیر و اعمال قانون کردند.

جاودان خرد به دستگیری گروه سوم از متخلفان اشاره کرد و گفت: ماموران محیط بانی حوزه آب سپاه پس از شنیدن صدای گلوله به منطقه اعزام شدند و متخلفان که متوجه حضور ماموران شده بودند با رها کردن لاشه یک راس بزغاله متواری شدند.

وی گفت: هویت متخلفان متواری شناسایی شده و با همکاری مراجع ذیصلاح نظامی و انتظامی به زودی دستگیر می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار