معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز بر لزوم دریافت شناسنامه فنی ساختمان توسط خریداران در هنگام پیش فروش آپارتمان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷ 03 January 2023

به گزارش تابناک تبریز، محمد عزتی با اشاره به اهمیت صدور شناسنامه فنی ساختمان در کاهش تخلفات ساختمانی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۹ قانونی تحت عنوان پیش فروش ساختمان به تصویب رسید که به دنبال آن شناسنامه فنی ساختمان در صورت درخواست سازنده، همزمان با صدور پروانه صادر می‌شود.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در کشور به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و با حمایت دادگستری آذربایجان‌شرقی از تبریز آغاز شده و در حال حاضر در طول ۹ ماهه اخیر تعداد پنج هزارو ۷۰۰ مورد و از زمان اجرای این طرح حدود ۵۵ هزار فقره شناسنامه صادر شده است.

عزتی ادامه داد: باتوجه به اینکه در شناسنامه های صادره نوع سازه، تعداد طبقات، تعداد واحدها، نوع تاسیسات و سایر اطلاعات لازم درج شده لذا از تمام خریداران درخواست داریم در موضوع معامله آپارتمان حتما از فروشندگان آن، شناسنامه فنی ساختمان را درخواست کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز گفت: صدور شناسنامه فنی ساختمان در هنگام پیش‌فروش موجب کاهش تخلفات ساختمانی شده و سبب جلوگیری از سوءاستفاده و فروش واحدهای پیش بینی نشده در مجوزها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :