استاندار با اشاره به اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است، بر الزامی شدن تدریس این هنر در مدارس تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 11 October 2015
به گزارش  تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی روزبه در آیین یادمان هنرمند مرحوم ابوالحسن محصص مستشاری از اساتید برجسته خوشنویسی ایران که در سرای وزیر سعدالسلطنه برگزار شد، ابتدا یاد و خاطره شهیدان بویژه شهید سردار همدانی که هفته پیش در سوریه به شهادت رسید را گرامی داشت و افزود: آرامش و امنیتی که امروز در کشور وجود دارد به برکت ایثارگری های عزیزانی چون سردار همدانی به دست آمده است که در راه دفاع از ارزش ها انجام وظیفه و جان خود را فدا می کنند.
وی همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم استاد محصص مستشاری، تاکید کرد: باید تشکل های غیر دولتی قدرتمند، منسجم و قوی در بخش ها و حوزه های مختلف راه اندازی شود که در سطح جامعه بسیار ماندگار و اثر گذار هستند.
استاندار قزوین با بیان اینکه انجمن خوشنویسی یکی از تشکل های غیر دولتی فعال است، ادامه داد:هر چه قدر بتوانیم این تشکل ها را تقویت کنیم برنامه ها و فعالیت های آنها از ضمانت اجرایی بالاتر و پایدارتری در جامعه برخوردار می شوند.
وی با اشاره به نیم قرن فعالیت استاد محصص در زمینه خوشنویسی، بر راه اندازی یک تشکیلات قوی در عرصه خوشنویسی استان تاکید کرد و در این خصوص افزود: خوشنویسی قزوین باید در سطوح ملی و حتی بین المللی اثر گزار باشد.
استاندار قزوین در پایان اظهار کرد:باید با مجموعه فعالیت ها و اقدامات بتوانیم مرکزیت قزوین را در حوزه خوشنویسی به اثبات برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار