کد خبر: ۱۰۹۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 09 April 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 20/01/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
تخریب ویلا و مغازه های میلیاردی در زمین های کشاورزی
سرهنگ حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از آزادسازی اراضی کشاورزی وقلع و قمع 4 باب مغازه و یک بنای ویلایی غیر مجاز به ارزش 70 میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در تداوم مصوبات هیات دولت با محوریت آزاد سازی اراضی در حریم ساحل و خشکی و به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان محمودآباد به اجرا در آمد.
وی افزود: در این طرح ماموران انتظامی شهرستان محمودآباد اقدام به اجرای احکام قضائی مبنی بر تخریب یکدستگاه ویلای غیر قانونی و 4 باب مغازه که در زمین های کشاورزی اقدام به تغییر کاربری غیرمجاز کرده بودند، نمودند.
جانشین انتظامی استان مازندران با بیان اینکه پس از هماهنگی های لازم، با حضور نماینده سازمان های مرتبط در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی و اراضی محصور با رعایت کلیه حقوق شهروندی و ضوابط تخریب شدند.
وی با بيان اينکه واحدهاي ساختماني و سازه هاي ايجاد شده در اين زمين ها تخريب شد، تصریح کرد: ارزش ريالي اين ویلا و مغازه ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر 70 ميليارد ريال برآورد شد و همچنین در این راستا دو نفر از متصرفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسینی در پایان از شهروندان درخواست کرد: قبل از خرید هرگونه زمین و باغ و یا احداث بنا و حصارکشی، نسبت به دریافت مجوز لازم از مراجع ذیصلاح در مورد موقعیت و شرایط زمین برای خریداری و یا هرگونه ساخت و ساز از اداره جهاد کشاورزی محل مورد نظر خود استعلام کنند.
------------------------------------------
کشف لاشه "مرال وحشی" از یک شکارچی در نکا
سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری شکارچی غیر مجاز و کشف لاشه یک راس "مرال وحشی" در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " قاسم عزیزی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت یک شکارچی غیر مجاز در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی استخر پشت در حال پایش منطقه به یک نفر شکارچی برخورد، پس از هماهنگی های قضائی، متهم را که اقدام به شکار یک راس مرال وحشی در این منطقه کلنگاه کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: در بازرسي انجام شده از کوله شکارچی لاشه "مرال وحشی" و همچنين يک قبضه اسلحه شکاري غيرمجاز وچهارفشنگ چهار پاره کشف شد.
سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: به منظور حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست با ماموران همکاری کرده و در صورت اطلاع از فعالیت اینگونه افراد مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 7 تن چوب قاچاق در جویبار
سرهنگ جعفری فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از کشف 7 تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح اين خبر گفت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی و در حین گشت زنی مامورین آگاهی شهرستان از فعالیت یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان با خبر شدند.
وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی در بازرسی از کارگاه یک دستگاه خودرو کامیون مقداری چوب قاچاق در داخل خودرو و مقداری در کارگاه بوده حدودا مقدار تقریبی 7 تن از نوع طاق کشف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ جعفری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان خانه باغ در بهشهر
سرهنگ عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری 7 سارق خانه باغ با 14 فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از خانه باغ ها در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کارماموران قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران پس از بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 7سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .
سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند .
وی، همچنین اظهار داشت: متهان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 14 فقره سرقت ازخانه باغ ها در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
در پایان فرمانده انتظامی بهشهر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را سريعاً از طريق تلفن 110 با پليس در ميان بگذارند.
------------------------------------------
کشف موتورسيکلت 400 سی سی قاچاق در قائم شهر
سرهنگ خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش یک ميليارد و دویست میلیون ريال در این شهرستان خبر داد
سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به نگهداري یک دستگاه موتورسيکلت سنگين در منزل خود کرده است ،پیگیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری پلیس امنیت و اطلاعات شهرستان پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از منزل فرد مورد نظر یک دستگاه موتورسيکت سوزوکی 400سی‌سی خارجي قاچاق فاقد هرگونه مدارک قانوني را کشف کردند.
سرهنگ "خادمی" با بيان اينكه ارزش موتورسیکلت کشف شده برابر نظر کارشناسان، 1میلیارد و 200میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه مالك تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در خاتمه با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است، از مردم خواست: برای حمایت از تولید ملی و اشتغال جوانان جامعه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه و سایر مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
------------------------------------------
پلمپ واحدهای صنفی متخلف در آمل
سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامي شهرستان آمل از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب 10 واحد صنفي متخلف در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی داداش تبار" در تشریح این خبر گفت: به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از تخلفات صنفی طرح نظارت بر واحدهای صنفی در این شهرستان به اجرا در آمد.
وي افزود: دراجرای این طرح نظارتی وکنترلی از 41واحد صنفي بازدید که به 31 واحد صنفی تذکر و اخطار پلمب داده شد و 10 واحد صنفی نیز پلمب گردید.
فرمانده انتظامي شهرستان آمل با قدرداني از همکاري و همياري مردم با پليس، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
عامل اصلی تیراندازی در گلوگاه دستگیر شد
سرهنگ کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه با اشاره به وقوع یک مورد تیراندازی، گفت: با تلاش ماموران عامل آن شناسایی و دستگیر شد
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" اظهار داشت: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر یک مورد تیراندازی و ایجاد رعب وحشت برای شهروندان در شهرستان و شهرستان همجوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران پلیس اطلاعات با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات موفق به شناسایی عامل درگیری و تیراندازی شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
سرهنگ کلوانی افزود: متهم در بازجویی ها و تحقیقات انجام شده به ارتکاب بزه انتسابی به علت اختلافات و درگیری های قبلی و کینه و کدورت قبلی اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه متهم دستگیر شده روانه زندان شده، افزود: آموزش مهارت های زندگی و کنترل خشم با قدري تحمل، تدبير و گذشت از بروز چنین حوادثی پیشگیری خواهد کرد.
------------------------------------------
تخریب ساخت و سازهاي غير مجاز در ساری
سرهنگ حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از تخرب ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: برابر اعلام اداره راه و شهرسازی شهرستان ساری، مبني بر احداث 30 باب مغازه، قهوه خانه ... غیرمجاز و فاقد هرگونه مجوز ساخت و فعالیت در "بام کیاسر تا منطقه ولو" حریم جاده، موضوع را در دستور کار ماموران انتظامي بخش کیاسر این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: از آنجاییکه گزارشات و شکایات متعددی از عموم شهروندان، ماموران انتظامی ساری پس از اخذ حکم قضائی مبنی بر قلع و محو و اعاده وضع به وضعيت سابق، به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی ساری تصریح کرد: پس از توجیه متصرفان این بناهای غیرمجاز با حضور مقام محترم قضائی حوزه کیاسر، اداره راه و شهر سازی و همچنين با نظارت ماموران انتظامي شهرستان ساخت و ساز های غیر مجاز تخريب و زمین های مذکور به وضعیت سابق برگردانده شد .
سرهنگ حسن زاده گفت: از شهروندان می خواهیم که جهت جلوگيري از بروز هر گونه مشکل، قبل از انجام هر گونه ساخت و ساز در اراضي زراعي و کشاورزي و غیره، نسبت به اخذ مجوزهاي لازم از اداره راه و شهرسازی، جهاد کشاورزي و همچنین ادارات مربوطه شهرستان اقدام کنند تا دچار خسارت نشوند.
------------------------------------------
دستگيري 7 حفار غيرمجاز در سوادکوه
سرهنگ اکبری فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری 7 حفار غیر مجاز به همراه ادوات حفاری در عملیات ماموران انتظامی کلانتری 11 پل سفید خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" اظهار داشت: در پی تماس هاي مردمي و ارائه گزارش مبني بر حضور حفاران غير مجاز در سطح شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری 11 پلسفید به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی با حضور در محل و در عملياتی مقتدرانه 7حفار غيرمجاز را هنگام ارتکاب جرم دستگير كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه گفت: در اين عمليات تعدادي آلات و ادوات حفاري كه جهت تحصيل اشياي عتيقه كاربرد داشت؛ كشف شد.
سرهنگ اکبری با بيان اينكه حفاران غيرمجاز با تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شدند؛ خاطر نشان كرد: پلیس در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و احساس آرامش در بین شهروندان تمام توان خود را بکار می گیرد، كه نياز است مردم، هر گونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای سیم برق در عباس آباد
سرهنگ بابایی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 3 سارق سیم برق با 12فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مصطفی بابایی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری 12 موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.
وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 12 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.
سرهنگ بابایی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
افزایش معنویت کار پلیس در ماه مبارک رمضان
تامین نظم و امنیت در ایام ماه مبارک رمضان بخصوص ایامی که مصادف با لیالی قدر،روز قدس و عید سعید فطر، از موضوعات مهم فراجا است،
موضوع مهمی که وظیفه فراجا است تامین نظم و امنیت در ایام ماه مبارک رمضان بخصوص ایامی که مصادف با لیالی قدر ،روز قدس و عید سعید فطر است که در این راستا اقدامات ویژه ای از طرف فرماندهی انتظامی استان مازندران در نظر گرفته است.
فعالیت های فرهنگی در حوزه بحث های فرهنگی و اجتماعی، یک سری آسیب های اجتماعی در سطح استان مازندران مطرح است، بویژه در ماه مبارک رمضان (روزه خواری در ملاء عام،کشف حجاب، آلودگی های صوتی داخل خودرو ها و...) لذا پلیس تمهیدات ویژه ای را ایجاد کرده است که از جمله آنها می توان به آموزش های همگانی با ارسال پیامک، تیزر، فتوتیر وحضور کارشناسان در صدا و سیما و همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.
اگر کلیه کارکنان فراجا خدمت در راه خدا و رضای الهی را انجام دهند که قطعاً همین طور هم است نتایجی را برای آنها در بر دارد که مقام عظمای ولایت و فرماندهی کل قوا این نتایج را چنین بیان می فرمایند " از لحاظ احساس درونی یک انسان، هیچ چیز برای او به این اندازه رضایت نمی کند که احساس کند قوای جسمانی و فکری او در راه خدمت و رضای الهی به کار می رود ".
با عنایت به فرمایشات معظم له، پلیس اسلامی باید این ویژگی ها را در خود ایجاد و تقویت نماید پس از بوجود آمدن چنین ویژگی در نیرو ها کسب رضایت الهی و توسعه خدمات مطلوب به آحاد مردم هدف غایی پلیس در حوزه ماموریت ها و باعث نظم و انضباط اجتماعی می شود.
مسئولیت مهمی که کارکنان فراجا در حوزه امنیت اجتماعی دارند همواره آنان را با تهدید و آسیب هایی همراه می کنند که اگر قصد قربت و توکل به خدا در آنها تقویت شود می توانند از آزمایشهای سخت و فریبنده رو سفید در آمده و باعث افتخار خود و مقام معظم رهبری شوند و این فرصت در ماه مبارک رمضان دوچندان می شود .
تحمل سختی های کار پلیس در حین روزه داری و انجام فرایض دینی تنعمی است که میزبان این ماه نصیب بندگان و کارکنان خدوم فراجا کرده است .
بالا رفتن روحیه ایثار گری و معنوی کارکنان نیز از برکات این ماه است همین ماه رمضان است که کار پلیس را در حین روزه داری برای او آسان کرده است.
هویت اسلامی، ولایی و انقلابی پلیس خدمتگذار از مولفه هایی است که تحقق مطلوب آن در ایجاد امنیت، انضباط و انتظام بخشی جمعی بسیار اثر ببخش می باشد.
حال که در آستانه لیالی قدر و سالروز شهادت امام اول شیعیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) هستیم بد نیست نقش و کاربرد نیروهای نظامی را بر اساس یکی از سخنان امیر المومنین (ع) که از 5 رکن بنیادی تشکیل شده است، به پلیس نسبت داد.
* پناهگاه استوار مردم پلیس پناه مردم است: آنچنان که اگر مشکلی برایی کسی رخ دهد به پلیس پناهنده می شود
* زینت نظام دینی: پلیس زینت بخش نظام و حاکمیت دینی، مظهر اقتدار ملی و دست پر توان و مقتدر نظام اسلامی در بر قراری نظم و امنیت است بی شک هر چه مقتدرتر باشد زینت بخش تر خواهد بود.
* عزت و شوکت دینی: دین زمانی عزت و شوکت می گیرد که مردم بتوانند آشکارا به شعائر دینی خود عمل کنند، در جامعه نا امن کسی نمی تواند وظایف دینی خود را انجام دهد و دیانتش را تحقق بخشد. اجرای احکام اسلامی ، تعظیم شعائر دینی، ترویج نیکی ها، رونق مساجد و محافل مذهبی، نماز های جمعه و جماعت و دیگر امور مربوط دین همه و همه در سایه امنیت اجتماعی امکان پذیر است و ماموریت اساسی پلیس نیز حفظ امنیت اسلامی در جامعه است.
* برقراری امنیت: پلیس یکی از راههای تحقق امنیت شمره می شود و از انواع نا امنی جلوگیری می کند.
* ساماندهی به امور مردم: مردم با وجود یک پلیس مقتدر در محیط کار و زندگی خود احساس ترس، تهدید و نا امنی نخواهد کرد و به این ترتیب امور زندگی آنان سامان خواهد یافت.
تهیه و تنظیم: سرهنگ "سید جعفر ساداتی" معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار