گزارش ویژه تابناک کهگیلویه و بویراحمد
آیت الله حسینی : فرزندان ما سرمایه‌های ما و در واقع خود ما هستند که باید تلاش کنیم آن‌ها انسان‌های شایسته‌ای باشند و از غیرت دینی، علمی و وطنی و هم از هویت دینی دفاع کنند.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 14 May 2023

یکی از معضلات اساسی شهر یاسوج در همه حوزه‌ها به میزان بالای پذیرش مهاجر و ایجاد مناطق حاشیه نشین است که عمده این حاشیه نشینی‌ها منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. یکی از حوزه‌های متاثر از این حاشیه نشینی به آموزش و پرورش و نهایتا مسائل و مشکلات فرهنگی برمی گردد.
اگر اخبار مربوط به آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را پیگیری کنیم همواره مشکل حاشیه نشین‌ها خصوصا کمبود فضای فیزیکی را در این خبر‌ها می‌بینیم. مدیران آموزش و پرورش همچنین از عدم همکاری و کمک دیگر دستگاه‌ها در جهت رفع مشکلات گلایه‌مند هستند و معتقدند که بسیاری از دستگاه‌ها به وظایف خود در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.
نماینده، ولی فقیه یکی از معدود حوزه‌های خارج از آموزش و پرورش است که نسبت به پیگیری امور آموزش و پرورش، خصوصا در مناطق کمتر برخوردار اهتمام دارد و تلاش دارد ضمن حضور و همراهی با مجموعه آموزش و پرورش، نسبت به شناسایی مشکلات و پیگیری ان‌ها از دیگر دستگاه‌ها برای همکاری با آموزش و پرورش اقدام صورت گیرد.
روز گذشته آیت الله حسینی در یکی از مدارس روستای تل خسرو حاضر شد که این مدرسه به دلیل کمبود فضای فیزیکی، ضمن شیفت گردان بودن دخترانه و پسرانه در یک شیفت هم دو مقطع متفاوت متوسطه و ابتدایی در کنار هم به امر تعلیم و تربیت می‌پردازند.
در این بازدید آیت الله حسینی ضمن سرکشی از کلاس‌ها در جمع دانش آموزان مقطع متوسطه اول هم حاضر و به شبهات آن‌ها پاسخ داد.
آیت الله حسینی در حاشیه این بازدید به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف از این بازدید بررسی وضعیت آموزشی و تربیتی، امکانات و همچنین ارتباط با جوانان و نوجوانان که شاید سوالاتی داشته باشند و در مجموع داشتن ارتباط با دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که جوانان و نوجوانان سرمایه‌های عظیم مملکت هستند و آینده کشور بر دوش آنان قرار دارد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم این بازدید‌ها، تقدیر و تشکر از آموزگاران است که در راستای تربیت و آموزش دانش آموزان زحمت می‌کشند.
آیت الله حسینی خطاب به اولیاء هم گفت: باید نسبت به آموزش و تربیت دانش آموزان توجه داشته باشند چرا که فرزندان ما سرمایه‌های ما و در واقع خود ما هستند که باید تلاش کنیم آن‌ها انسان‌های شایسته‌ای باشند و از غیرت دینی، علمی و وطنی و هم از هویت دینی دفاع کنند.
وی ادامه داد: همه دنیا از ان خدا است همه جا باید فرهنگ خدایی باشد و اگر آموزش انسان یا قلمی در مسیر غیر خدا قدم بردارد همه خسارت خواهند دید که هم زندگی دنیوی و هم آخرت نابود می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در حاشیه این بازدید به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماینده ولیه فقیه به صورت مرتب و هر دو یا سه هفته یکبار بازدیدی از مدارس حاشیه‌ای شهر یاسوج دارند که علاوه بر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات دانش آموزان، در خصوص بررسی مشکلات فضا و تجهیزان و ارجاع به دستگاه‌های ذی ربط اقدام می‌کنند.
دلشاد ادامه داد: حضور نماینده، ولی فقیه در مدارس هم قوت قلبی برای همکاران فرهنگی است و هم باعث ایجاد فضای شور و نشاط میان دانش آموزان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار