مدیر مسئول بیرنا: اتهامات را بدون جوسازی و از طریق قانون پیگیری می کنیم
به دنبال اتهامات صریح و علنی سایت خاورستان خراسان جنوبی ( حامی اصولگرایان ) مبنی بر دست داشتن مدیر مسئول سایت بیرنا ( حامی اصلاح طلبان) در حمله دیروز بعد از ظهر به دفتر خاورستان و ضرب و شتم خبرنگاران و تخریب اموال این پایگاه خبری، سایت بیرنا امروز عکس العمل نشان داد و با تیتر" ادامه دروغ پردازيهاي دلواپسان" مدعی شد که: اتهامات مدیر مسئول خاورستان را بدون جوسازی از طریق قانون پیگیری خواهد کرد. در همین حال رئیس سابق دانشگاه بیرجند این حرکت را خود ساخته از سوی سایت خاورستان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ 13 October 2015

خسروی مدیر مسئول پایگاه خبری خاورستان، دیروز در اولین واکنش به حمله ای که توسط چند ناشناس به دفتر این سایت صورت گرفته بود، صریحا اصلاح طلبان را عامل حمله به این پایگاه خبری اصولگرایان معرفی کرد و با تاکید بر تحریک عاملان حمله از سوی دکتر ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب که یک هفته پس از دکتر احمدی نژاد رییس حمهور سابق برای سخنرانی به بیرجند رفته بود، رسما اعلام کرد که: حضور مدیرمسئول سایت خبری بیرنا در خیابان نشان می داد که وی این آشوب را مدیریت کرده است. خسروی گفت: بعد از خروج مهاجمین به دفتر، به پلیس 110 اطلاع داده شده و آنها برای ثبت آثار تخریب به محل رسیده اند و کسی هم بازداشت نشده است.

سايت بيرنا امروز صبح به اتهام خاورستان در دو خط پاسخ داد و نوشت: (مدیر مسئول بیرنا) كليه اتهامات وارده از سوي سايت خاورستان و مدير مسئول سايت خاورستان را تكذيب و قطعا همه مسائل را بدون جوسازي از طريق قانوني پيگيري و اعاده حيثيت خواهد كرد.

قول مسئول بسیج رسانه ای و مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی

در این حال تلاش های سایت خاورستان برای متهم کردن اصلاح طلبان به دست داشتن در حمله به این پایگاه خبری ادامه دارد و خبر می رسد که رضایی مسئول بسیج رسانه ای استان خراسان جنوبی در دیدار از دفتر خاورستان تاکید کرده است که: اتفاق دیروز را محکوم و با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

جعفرپور مقدم مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز در پی تعرض به دفتر خاورستان بر این نکته تاکید کردکه: مطابق قانون، اقداماتی که امنیت رسانه را زیر سئوال ببرد محکوم است و خانه مطبوعات هم این اقدام را قانونی پیگیری خواهد کرد.

جعفرپورمقدم همچنین اعلام کرد: کار این افراد غیر قانونی است و دستگاه قضا صددرصد برخورد قاطع خواهد کرد و این مسئله مرتفع خواهد شد تا شاهد این جنین اقداماتی در سطح مطبوعات نباشیم.

امروز صبح سایت خاورستان سخنان رئیس سابق دانشگاه بیرجند در جمع طرفداران اصلاحات را با تیتر" فرار رو به جلو اصلاح طلبان/ آقا ابراهیمی: خودشان به هم می ریزند و عکس می گیرند و به پای اصلاحات می نویسند" را به نقل از خبرگزاری فارس بازنشر داد.

رئیس سابق دانشگاه بیرجند: عده‌ای یک جایی را خودشان بهم می‌زنند، عکس می‌گیرند و در رسانه خود به پای اصلاح‌طلبان تمام می‌کنند

دکتر محمدرضا آقا ابراهیمی رئیس سابق دانشگاه بیرجند دیروز در مراسم سخنرانی دکتر ابراهیم اصغرزاده، یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب در حسینیه آیت‌الله آیتی بیرجند، با اشاره به اتفاقی که روز دوشنبه در دفتر یکی از سایت‌های خبری استان افتاده، گفت: عده‌ای یک جایی را خودشان بهم می‌زنند، عکس می‌گیرند و در رسانه خود به پای اصلاح‌طلبان تمام می‌کنند.

وی از مقامات استان خواست که: با نزدیک‌شدن به انتخابات، این رسانه‌های معدود و دروغ‌پرداز را که برای جوسازی از بیت‌المال پول می‌گیرند کنترل کنند.

عضو هیئت امنای دانشگاه بیرجند گفت: مقامات استان باید با رسانه‌های مامور به ایجاد اغتشاش و آشوب برخورد قانونی کنند تا شاهد این چنین فضایی نباشیم و بتوانیم انتخابات سالمی داشته باشیم.

دکتر آقاابراهیمی در این سخنرانی ضمن عرض تسلیت به محضر مقدس امام زمان(ع) در رابطه با حوادث منا و فجایای منطقه ( در سوریه و عراق و یمن)، گفت: امیدواریم منطقه خاورمیانه با درایت مسئولان منطقه، هر چه زودتر روی صلح و آرامش را ببیند.

رئیس سابق دانشگاه بیرجند همچنین با اشاره به تغییر مکان جلسه سخنرانی دکتر اصغرزاده و عذرخواهی از حضار، بیان داشت: این جلسه قرار بود در حسینیه گازاری‌های بیرجند برگزار شود که علی‌رغم هماهنگی‌ها از طریق کانال‌های معتبری که داشتیم و قول‌هایی که گرفته بودیم اما از روز گذشته هیئت‌امنای حسینیه گازاری‌ها تحت یک سری فشارهای پیدا و پنهان، تصمیم را تغییر داده و اجازه سخنرانی را در این مکان ندادند. اما زمین خدا وسیع است و اگر حسینیه گازاری‌ها برای سخنرانی مهیا نشد می‌توان در مکانی دیگر آن را برگزار کرد. کما این که حتی حاضر بودیم این جلسه را در خیابان بگیریم، باید توجه داشت که جلوی کلام و اندیشه را نمی‌توان گرفت اما متاسفانه برخی چندان متوجه این موضوع نیستند و فقط اسباب زحمت همشهریان می‌شوند.

آقاابراهیمی گفت: عده‌ای اخباری بین مردم پخش کردند که هماهنگی برای برگزاری جلسه نشده و یا اصلاح‌طلبان هیئت امنا را دور زدند که این‌ها همه دروغ است و ما هم به شنیدن این دروغ‌ها عادت کرده‌ایم. حتی یک سری پیامک‌ در سطح وسیع پخش شده مبنی بر اینکه جلسه سخنرانی به دلیل پاره‌ای از مشکلات به سه‌شنبه منتقل شده در صورتی که حتی روح برگزارکنندگان از این مسئله خبردار نیست و این مشخص می‌شود که عده‌ای تقوا و اخلاق را فراموش کرده‌اند و در میدان سیاسی حاضر هستند هر کاری را انجام دهند.

عضو هیئت امنای دانشگاه بیرجند با بیان اینکه تغییر مکان سخنرانی سبب پراکندگی جمعیت شده و جمعی از طرفداران اصلاح‌طلب در محل حسینیه گازاری‌ها حضور بهم رسانده‌اند گفت: از هیئت امنای حسینیه آیتی قدردانی می‌کنم که در این مدت کوتاه این فرصت را در اختیار ما گذاشتند و امیدواریم در چنین کارهای خیری پیشقدم بوده و باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهارکرد: گروه هایی همانند داعش و طالبان در جهان رو به گسترش است که این گروه ها نتیجه تندروی و بی توجهی به اقلیت ها است و در صورتی که به اقلیت ها توجه شود اینچنین گروه هایی تشکیل نمی شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ما می خواهیم صورت مسئله را پاک کنیم و بگوییم تشکیل این گروه ها کار انگلیس و آمریکا است در حالی که آمریکا و انگلیس نقشی در تشکیل این گروه ها ندارند و فقط از این گروه ها دفاع می کنند و این گروه ها حاصل تندروی حکومت ها هستند.

رئیس سابق دانشگاه بیرجند با اشاره به نکته‌ای خطاب به اصلاح‌طلبان و به ویژه جوانان فعال، گفت: راه اصلاحات یک راه پرفراز و نشیب و طولانی و سخت است منتها فقط از کانال قانون و اخلاق، هیچ اصلاح‌طلبی برای کار اصلاحی خود دست به بی‌قانونی و بی‌اخلاقی نمی‌زند؛ اما متاسفانه طرف مقابل تصور دارند اگر جنجال ایجاد کنند حتی ثواب هم برای آن‌ها نوشته می‌شود. در چنین شرایطی طرف مقابل به دنبال آشفته‌کردن فضاست و جبهه اصلاحات نباید گول آن‌ها را بخورد و هرچند بازی را آن‌ها تعیین می‌کنند نباید در زمین آن‌ها بازی کرد.

عضو هیئت امنای دانشگاه بیرجند در پایان سخنان خود بار دیگر تاکید کرد: حرکت‌های انتقادی و فشارها با نزدیک‌شدن به انتخابات شدت می‌گیرد و مقامات استان باید در نظر داشته باشند که در این استان افرادی هستند که با داشتن رسانه با کمال تاسف به دروغ‌پردازی، پرونده‌سازی و تهمت‌زنی می‌پردازند. اطلاع دارم که مقامات استان به شدت تحت فشار بودند که این جلسه برگزار نشود اما جلسه با ایستادگی و مقاومت مقامات استان برگزار شد.اصلاحات نباید گول این حرکات را بخورد و باید روش خود را حفظ کند و از چارچوب قانون و اخلاق خارج نشود تا بتواند به مشی اصلاح‌طلبانه خود ادامه دهد و به اهداف اصلاح‌طلبانه خود برسد. ضمن این که مقامات استان متوجه هستند که همه شهروندان حق دارند در چارچوب قانون جلسه داشته باشند و به بیان نظرات خود بپردازند. عده ای اخلاق و تقوا را فراموش کرده اند و به خاطر کار سیاسی حاضرند همه چیز را فدا کنند.

بیرنا: شكست دلواپسان و استقبال پرشور از سخنراني دكتر اصغرزاده در حسينيه آيتي

پایگاه خبری تحلیلی"بیرنا" هم در همین ارتباط خبری از سخنرانی دکتر اصغر زاده منتشر کرد و نوشت: شامگاه دیروز مراسم استقبال پرشور از سخنرانی اصغرزاده در حسینه آیتی برگزار شد که باعث شکست دلواپسان در رسیدن به اهدافشان شد. موضوع سخنرانی ابراهیم اصغرزاده در جمع مردم " بیرجند، از محرومیت تا توسعه" بود.

دکتر اصغرزاده هم در آغاز سخنان خود به برادری مسلمانان اشاره کرد و گفت: ما نباید با هم کیشان خود که یک قرآن و خدا را می پرستند آنقدر دور باشیم و وضعیتی در خاورمیانه به وجود بیاید که برادر برای بردار اسلحه بکشد.

اصغرزاده در باره انتخابات پیش رو گفت: ایجاد شرایط برابر برای برگزاری انتخابات سالم و بانشاط از دیگر وظایف رییس جمهور است و باید روحانی به عنوان شخص دوم کشور منافع همه مردم را پیگیری کند و مجلسی مغتنم را شکل دهد. نباید شرایطی فراهم شود که بخشی از جامعه به عنوان شهروند درجه دو محسوب شوند و از هر طایفه و قومیتی با هر دین و مذهبی که دارای شناسنامه ایرانی باشد حق انتخاب دارد و باید از امکانات حکومت استفاده کند و ما نمی توانیم مردم را محدود کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: منطقی نیست که یک عده نورچشمی اموال دولت را متعلق به خودشان بدانندٰ چراکه این ملت انقلاب کرده که همه مردم به طور برابر از امکانات و فرصت ها استفاده کنند.

اصغرزاده با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس اسلامی، گفت: باید کسی به مجلس برود که بتواند برای مردم اعتبار جذب کند تا استان توسعه پیدا کند. نمی توان به دلیل محروم بودن استان، خراسان جنوبی را از همه برنامه ها حذف کرد.

وی به مسایل خراسان جنوبی هم نگاهی توسعه طلبانه داشت و گفت: اتصال استان به راه آهن و شروع منطقه آزاد از راه های توسعه استان است و اگر استان توسعه پیدا نکند مردم استان به سایر استان ها مهاجرت می کنند که در نهایت استان خالی از سکنه می شود و امنیت کشور به خطر می افتد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه گاهی اوقات تبعیض خوب نیست، تصریح کرد: بعضی مواقع باید تبعیض مثبت داشته باشیم و بین خراسان جنوبی به عنوان استانی محروم با سایر استان های برخوردار باید تبعیض باشد و نباید همه را به یک چشم دید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار