کد خبر: ۱۱۱۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 25 July 2023

اختصاصی هما خوزستان

مرجان نقاش


در ماه محرم و ایام عزاداری سید و سرور سالار شهیدان حضرت امام حسین علیهم السلام درس‌هایی از ایثار، عشق، جانبازی، شهادت نمایان است و این صفات ارزشمند بیشتر از هر ایام دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد انجام فعالیت‌های خداپسندانه خیرخواهانه به منظور کمک به همنوعان در سراسر ایران اسلامی انجام می‌شود و در هر شهر و دیار رنگ و بوی خاصی دارد.

بزرگ ترها همیشه با روضه‌های خانگی برپایی مجالس عزاداری پخت و توزیع نذری عشق و ارادت خود را به اهل بیت حضرت زهرا و امام حسین علیه السلام نشان میدادند و سنت سینه زنی، نوحه خوانی عزاداری، سینه به سینه منتقل شده است در این میان اقدامات خوبی در زمینه‌های بهداشت و درمان و سلامت نیز انجام می‌شود به طوری که سازمان انتقال خون همه ساله، پویش «نذر خون» را از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر در سراسر کشور اجرایی می‌کند.

نذر خون تقریباً یک دهه است که به عنوان یک نذر انسان دوستانه و نجات بخش در این ایام خاص مورد توجه مردم کشورمان قرار گرفته و همه ساله در این ایام شاهد افزایش آمار اهدای خون هستیم.

در روزهای عزاداری امام شهید برخی از هموطنان با اهدای خون خود به بیاری بیماران می آیند، هموطنان اهدای خون را به روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورای حسینی موکول نکنند چراکه اهدای خون باید روزانه و مستمر باشد و یک نیاز همیشگی و روزانه است.

طبق گفته مسئولان در حال حاضر ۲۱۴ مرکز انتقال خون در سراسر کشور و تمامی شهرها و مراکز استانی فعال هستند و هموطنان می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

میزان اهدای خون در ایام محرم و صفر در برخی مراکز خون حتی به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند و مراکز اهدای خون به عنوان مراکز قابل اعتماد مردم، پذیرای این کار پسندیده اهداکنندگان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار