فرمانده انتظامی شهرستان سرخه از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز و کشف یک قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز توسط مأموران پاسگاه لاسجرد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 18 August 2023

به گزارش  تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدجلال حسینی، فرمانده انتظامی شهرستان سرخه پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با شکارچیان غیرمجاز، مأموران انتظامی پاسگاه لاسجرد با همکاری عوامل اداره حفاظت محیط زیست در پی دریافت اخباری مبنی بر تردد و فعالیت شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات لاسجرد، بلافاصله وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: مأموران با گشت‌زنی دقیق و گسترده در منطقه، موتورسیکلت شکارچیان را که آثار و علائم صید شکار روی آن بود، رؤیت کردند و با انجام تحقیقات محلی توانستند صاحب آن را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرخه ادامه داد: پس از هماهنگی‌های لازم، مأموران پلیس در عملیات ضربتی و غافلگیرانه به مخفیگاه شکارچیان ورود کردند و در بازرسی از مخفیگاه‌های آن‌ها علاوه بر لاشه حیوانات به وزن ۲۵ کیلوگرم، یک قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز نیز کشف شد.

حسینی با اشاره به اینکه ۲ نفر در رابطه با این موضوع دستگیر شده‌اند، گفت: لاشه کل حیوانات شکار شده که طبق نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده بود، نیز به اداره محیط زیست شهرستان سرخه تحویل داده شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیرقانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست تا برای حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار