معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از ثبت‌نام ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در استان خوزستان تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴ 31 August 2023

سیده فرانک موسوی امروز (۹ شهریورماه) در جمع مدیران مدارس ابتدایی ناحیه ۴ اهواز با اشاره به اولویت‌های اصلی حوزه آموزش ابتدایی در ایام باقیمانده تا شروع سال تحصیلی، اظهار کرد: مهمترین اولویت حال حاضر مدارس ابتدایی در سطح استان خوزستان آمادگی هر چه بهتر برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه است و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های عملکردی استفاده کرد.

وی با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان بدو ورود به پایه اول در مدارس ابتدایی، توضیح داد: بر اساس پایش آماری انجام شده، تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی در مدارس سراسر استان خوزستان ثبت نام شده‌اند که درصدی معادل ۹۸.۱۴ است و آماری قابل قبول است‌. با این وجود تمام تلاش‌ها در راستای تکمیل این عدد و ثبت‌نام صد درصدی در جریان است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اثربخشی اجرای طرح جهش تحصیلی در سطح مدارس ابتدایی استان، ادامه داد: یکی از نقاط هدف برنامه‌های کیفیت‌بخشی در سطح استان خوزستان، مدارس ابتدایی بود که در قالب این طرح تاکنون نزدیک به ۸۲۷ هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی در راستای توانمندسازی آموزگاران دوره ابتدایی برگزار شده که نقش زیادی در ارتقای کیفی آموزش و کاهش آمار افت تحصیلی بین دانش‌آموزان ابتدایی داشته است.

در ادامه، سید محمد خلیلی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خوزستان نیز با اشاره به نقش مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزشی تربیتی، گفت: مهمترین رکن در مدارس، مدیران تحولی هستند که ضامن اجرای نظام‌مند و اصولی طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی و تربیتی، نقش‌آفرینی فعال این مدیران است و بر این اساس این مدیران باید معتقد و وفادار به برنامه‌های مصوب و اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان در حوزه مقابله با جنگ ترکیبی شناختی دشمنان گفت: امروز مدیران مدارس ابتدایی دخترانه باید با تاسی به الگوهای رفتاری فاطمی، خود الگوی عفاف و حجاب در مدرسه باشند تا دانش‌آموزان نیز با الگوبرداری از مدیر به عنوان راهبر تربیتی، متصف به این اخلاق علوی باشند.

خلیلی در پایان با تاکید بر ضرورت اطلاع و آگاهی کامل مدیران مدارس از دستورالعمل‌های مالی، توضیح داد: بازرسان افتخاری اداره ارزیابی و عملکرد علاوه بر نقش نظارتی می‌توانند با کمک به مدیران در حوزه آموزش آیین‌نامه‌های مالی نیز گام بردارند. مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان نیز تمام تلاش خود را در راستای افزایش سطح نظارتی بر روند اجرای آیین‌نامه های مالی در سطح مدارس به کار خواهد بست.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار