مدیرکل آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده 2 هزار دانش‌آموز عشایر کشور که در کنکور پذیرفته شوند به عنوان معلمان عشایر در مقطع کاردانی جذب خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵ 10 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی تیرگیر خلیفه صبح امروز در نخستین گردهمایی و اجلاسیه مدیران مدارس عشایری استان گلستان اظهارکرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان عشایری دارای استعداد‌های فراوانی هستند و در راستای حمایت از این استعداد‌ها و دانش‌آموزان، سال آینده ۲ هزار نفر از این دانش‌آموزان که در کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند به عنوان معلمان ویژه عشایری در مقطع کاردانی جذب می‌شوند.

وی تصریح‌کرد: بیش از ۷۰ درصد از مدارس عشایری بصورت مدیر آموزگاری مدیریت می‌شوند و برای نخستین بار موفق شدیم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سهمیه ویژه برای مدیر آموزگاران که در مناطق عشایری فعالیت می‌کنند، نظر بگیریم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان‌کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر معاون ابتدایی در مقطع ابتدایی کشور فعالیت می‌کنند و ۹میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند که با استفاده از سهمیه ویژه، یک هزار نفر به عنوان سهمیه ویژه مدیر آموزگار مناطق عشایری در نظر گرفته شدند که از این تعداد ۷۰ نفر سهمیه استان گلستان است.

وی ادامه داد: برای تجهیز مدارس عشایری در کشور نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان اعتبار در نظر گرفته شده و بزودی مدارس عشایری با این اعتبار تجهیز خواهند شد.

تیرگیر خلیفه گفت: مهمترین سیاست دولت سیزدهم، توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش آموزش و پرورش است و ما هم در این راستا توجه ویژه به این مدارس در حوزه عشایر خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: آموزش و پرورش عشایر کشور دارای اساسنامه بوده که در سال ۱۳۹۳ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و یکی از دستورالعمل‌های اجرایی سند تحول بنیادین در این راستا توجه به سرانه آموزشی است.

وی افزود: بر این اساس و برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در دولت سیزدهم سرانه آموزشی مدارس عشایری نسبت به مدارس عادی سه برابر افزایش پیدا کرد.

در این مراسم گروه‌های سرود مدارس دختران عشایری به اجرای سرود ترکمنی پرداختند و در پایان مراسم از برخی از مدیران نمونه مدارس عشایری سراسر استان تجلیل شد.
منبع/فارس

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار