در استان فارس ۳۰ هزار معلم ابتدایی ، آموزش‌های لازم را برای برخورد با کودکان دیرآموز فرا می گیرند.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 22 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دانش‌آموزانی که به‌اصطلاح «دیرآموز» نامیده می‌شوند، از هوش‌ لازم برای تحصیل در مدارس عادی برخوردارند، اما با مشکلاتی مانند اختلالات یادگیری و مشکلات هیجانی و رفتاری مواجه‌اند و برای این‌که بتوانند هم‌سو با همکلاسی‌های خود مطالب درسی را فرا بگیرند، نیازمند خدمات ویژه‌ای هستند.
امسال معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد با توانمندسازی معلمان ابتدایی طرح آموزش به دانش‌آموزان دیرآموز را کلید زده و در فاز نخست این طرح ۷۳۰ نفر از معلمان ابتدایی در سراسر کشور در دوره ملی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و کیفیت‌بخشی آموزشی با تأکید بر آموزش دانش‌آموزان دیرآموز آموزش دیده‌اند.

در همین ارتباط خلیل عابدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز توانمندسازی آموزگاران برای آموزش به دانش‌آموزان دیرآموز را قدم بزرگی دانست و گفت: پیش از این کودکان دیرآموز در مدرسه رها شده بودند.

وی ادامه داد : این دانش آموزان افت تحصیلی پیدا می‌کردند و در نتیجه دچار تکرار پایه می‌شدند و این چالش، نظام آموزش و پرورش را از داخل و از سوی دستگاه‌های خارج از این نهاد مورد انتقاد قرار داده بود.
وی اضافه کرد: این دانش آموزان هر سال سهم کمتری از علم و آموزش می‌بردند و کار به جایی می‌کشید که دیگر نمی‌توانستند در این چرخه ادامه تحصیل دهند، از سویی، چون مدارس استثنایی نیز جایی برای این گونه دانش آموزان ندارد، به سمت ترک تحصیل سوق داده می‌شدند.
آن‌طور که رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت، با فعال‌شدن مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام در آموزش، برنامه ویژه‌ای برای این کودکان دارای نیاز‌های ویژه طرح‌ریزی و اجرا شده است.

عابدی توضیح داد: استان فارس ۳۰ هزار معلم ابتدایی دارد که هدف طرح شهید همت هستند تا آموزش‌های لازم را برای برخورد با کودکان دیرآموز فراگیرند. به گفته وی، دانش‌افزایی معلمان ابتدایی فارس به‌صورت خوشه‌ای انجام می‌شود؛ به این ترتیب که در هر منطقه آموزشی یک نفر این آموزش‌ها را فرا می‌گیرد و با همکاری معاون آموزش ابتدایی به همه معلمان ابتدایی انتقال داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار