سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به اینکه مدرسه سنگ بنای شکل گیری شخصیت دانش آموزان است و معلمان و مربیان در این زمینه نقش ویژه ای دارند، گفت: دیوار بین خانواده و مدرسه باید برداشته شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶ 23 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» یحیی رمضانی در آئین متمرکز بازگشایی مدارس که در دبیرستان پسرانه شهید مجید عالم بخش برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، مدرسه را خانه امید پدران و مادران جامعه دانست و گفت: هویت و شخصیت دانش آموزان از دوران کودکی شکل می گیرد و معلمان و آموزگاران، بنیانگذار شکل گیری این هویت اجتماعی و شخصیتی هستند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سنگ بنای شکل گیری شخصیت دانش آموزان است و معلمان و مربیان در این زمینه نقش ویژه ای دارند، عنوان کرد: شاکله شخصیتی دانش آموزان از پشت همین میزها و نیمکت ها با تعالیم معمان شکل می گیرد. نماینده عالی دولت در استان البرز، نگاه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش دارد و توسعه زیرساخت های آموزشی در کلانشهر کرج اولویت همه مسئولان شده است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با تاکید بر اینکه دیوار بین خانواده و مدرسه باید برداشته شود، افزود: اهمیت مدرسه به حدی است که فرزندان ما مهارت های زندگی و ارتباطات اجتماعی را از همین نقطه ای که اکنون در آن ایستاده ایم، می آموزند. همه انسان ها برای تربیت بعد از خانواده به معلم نیاز دارند، پس باید نقش و جایگاه معلم را در بین دانش آموزان ارتقاء دهیم تا دانش آموزان با دیده احترام به معلم نگاه کنند.

رمضانی اذعان کرد: معلمان نقش مربی را نیز دارند و باید هنر تعلیم و تربیت را به خوبی بدانند و از هرگونه نقصانی به دور باشند زیرا جنبه الگویی و آموزشی برای دانش آموزان دارند. معلم دلسوز و متعهد آثار تربیتی فراوانی بر دانش آموز و جامعه خواهد داشت. مهارت محوری از دیگر اولویت هایی است که باید در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده شود. این آموزش ها باید در تمام زندگی تداوم داشته باشد و محدود به مدرسه و دانشگاه نشود.

وی خاطرنشان کرد کرد: امروز مردان و زنان بسیاری در دولت و عرصه های مدیریت سیاسی، اجتماعی و اجرایی کشور فعالیت دارند و قطع به یقین شما عزیزان هم اگر برای آینده خود برنامه و چشم انداز ترسیم و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید، در آینده کشور نقش آفرین و در عرصه های سیاسی و اجتماعی فعال خواهید بود و در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور نقش بسزایی خواهید داشت.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج بیان کرد: بنده به عنوان فرماندار کرج خود را مکلف می دانم مسائل مربوط به حوزه آموزش و توسعه زیرساخت های آموزشی دانش آموزان را در این شهرستان پیگیری کنم که بخشی از این دغدغه ها حل شده و مابقی نیز در جریان انجام است تا دانش آموزان بدون مشکل ادامه تحصیل دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار