همزمان با ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار دل ها، آیین رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳ 03 January 2024

به گزارش تابناک قزوین، همزمان با ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار دل ها، ظهر امروز با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مهدی صباغی شهردار قزوین آیین رونمایی از تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. این تندیس در ضلع شمالی میدان سرداران، ابتدای بلوار شهید سلیمانی نصب شده است.

سردار شهید قاسم سلیمانی سبب آبروی مسلمان و جهان اسلام است

مهدی صباغی شهردار قزوین در این مراسم گفت: امروز، آسایش و امنیت کشور را مدیون تلاش‌های شهید سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش هستیم.

وی افزود: ارتفاع این تندیس ۷ متر و جنس آن از فایبرگلاس می باشد که این اثر به سفارش شورای اسلامی شهر، شهرداری قزوین و توسط سازمان زیباسازی شهرداری ساخته شده است.

شهردار قزوین تصریح کرد: این تندیس در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ارج نهادن به تلاش‌های خالصانه و بی‌مانند ایشان در جهت اهداف جبهه مقاومت و تامین صلح و آرامش منطقه در میدان سرداران و ابتدای بلوار سردار سلیمانی نصب شده است.

صباغی خاطرنشان کرد: طراحی این تندیس توسط کارشناسان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین و خلق اثر و شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی توسط استاد عارفی منش که از بهترین هنرمندان مجسمه ساز کشور می باشد اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون اثر شاخصی از سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر تهیه و ساخته نشده بود، یادآور شد: امیدواریم نصب این تندیس انعکاسی از مفاهیم ایثار، رشادت، شهادت و همچنین اثری ماندگار از این شهید نامی در شهر قزوین باشد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار