مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از جریمه بیش از هشت میلیارد ریالی قاچاقچی طلا در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 04 January 2024

به گزارش تابناک تبریز، صمد حضرتی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به پرونده طلای قاچاق  به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال که صاحبش قصد خارج کردن آن را از کشور داشت در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: شعبه رسیدگی کننده  پس از دریافت دفاعیات متهم با توجه به ارئه نکردن مدارک قانونی، اتهام  قاچاق را محرز و علاوه برضبط کالا به پرداخت ۸ میلیارد و ۵۰۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل یک برابر ارزش کالا محکوم کرد.

حضرتی گفت: با تآیید شعبه تجدید نظر ویژه امور مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان حکم صادر شده تایید و قطعی شد.

مدیر کل تعزیرات استان ادامه داد: نیروی انتظامی فرودگاه تبریز با کشف این مقدار طلا از بار مسافر مقصد استانبول،  پرونده آن را  به اداره کل تعزیرات حکومتی  استان ارجاع داد بود.

محکومیت قاچاقچی ماینر در تبریز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی همچنین از جریمه بیش از سه میلیارد ریالی قاچاقچی ماینر در تبریز خبر داد.

حضرتی گفت: به پرونده ماینرهای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده بود در شعبه ششم تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: شعبه رسیدگی کننده  پس از دریافت دفاعیات متهم با توجه به ارائه مدارک غیر واقعی، اتهام  قاچاق را محرز و علاوه برضبط کالا به پرداخت جزای نقدی به مبلغ سه میلیارد و ۸۰۵ میلیون ریال معادل سه برابر ارزش کالا محکوم کرد.

حضرتی گفت: نیروی انتظامی ماینرها از منزل مسکونی در تبریز کشف و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرد.

تعزیر صاحب خودروی قاچاق در مرند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی در ادامه از جریمه بیش از سه میلیارد ریالی قاچاقچی یک دستگاه خودروی ایسوزو در مرند خبر داد.

حضرتی گفت: به پرونده یک دستگاه خودروی قاچاق به ارزش سه میلیارد ۶۵۱ میلیون ریال که بدون هر گونه مجوز قانونی از منطقه آزاد ارس خارج شده بود در وقت تعیین شده  در شعبه  تعزیرات حکومتی مرند رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی افزود: شعبه پس از دفاعیات لازم، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط خودرو متهم را به پرداخت سه  میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حضرتی گفت: این پرونده با گزارش نیروی انتظامی مرند به اداره تعزیرات حکومتی آن شهرستان ارجاع شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :