مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هنرمندان منتخب دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج با شعار دست‌ آفرین‌های هنر ایرانی در کردستان تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۱۴۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 06 January 2024

به‌گزارش تابناک کردستان، منصور مهرزاد ظهر امروز در جمع هنرمندان صنعتگر استان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان و تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: بی‌شک تاریخ هیچگاه این جنایت ناجوانمردانه را فراموش نخواهد کرد و آیندگان اقدامات تروریستی دشمنان اسلام به‌ویژه ایران اسلامی را قضاوت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه سخنانش افزود: دومین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به‌صورت استانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری است، عنوان کرد: با اعلام فراخوان این جشنواره، ٩٠ نفر از هنرمندان کردستانی آثار صنایع‌دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار ٤٥ هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

مهرزاد با اشاره به اینکه این آثار در قالب برپایی نمایشگاهی در خانه کُرد سنندج به نمایش درآمد، یادآور شد: پس از نمایش آثار و ارزیابی آن توسط کارشناسان دبیرخانه جشنواره در استان، ٥ اثر از هنرمندان صنعتگر کردستانی برای ارزیابی مرحله کشوری انتخاب شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: دو نفر از هنرمندان صنعتگر استان نیز که هنر آن‌ها در حال منسوخ شدن بود مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: امید است با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هرچه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان در سطح ملی و بین‌المللی فراهم شود.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار