استاندار هرمزگان:
تابناک هرمزگان- نشستی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان،مصطفی کامران زاده دستیار استاندار هرمزگان در امر مردمی سازی و برخی اصحاب رسانه وهنر و فرهنگ در جهت تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای هنری برای معرفی تاریخ و تمدن خلیج‌فارس برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷ 14 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// استاندار هرمزگان شامگا۷ شنبه ۲۳ دی ماه در نشست با فعالان حوزه اقتصادی فرهنگ و هنر استان، با اشاره به حجم بالای واحدهای تولیدی و صنعتی در آستانه بهره‌برداری استان، اظهارداشت: اگر توازنی بین این پروژه‌ها و توسعه فرهنگی وجود نداشته باشد در ادامه ضررهایی متوجه استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای پایدارسازی توسعه باید رابطه توسعه با انسان و محيط زيست در استان مشخص شود که در حوزه توسعه نیروی انسانی و محیط زیست گام‌های بلندی برداشته شده است.

دوستی توسعه را سیلی دانست که علیرغم همه مزایایش اگر به درستی مدیریت نشود و از پیش برای کنترلش برنامه‌ریزی نشده باشد آسیب‌هایی به همراه خواهد داشت و گفت: اگر نتوانیم بنیان‌های هویتی خود را محکم کنیم در آینده‌ای نه چندان دور با بندرعباسی روبرو خواهیم بود که هیچ اثری از بنیان‌های تمدنی آن باقی نمانده است از این رو باید تمدن زیبای خلیج‌فارس را حفظ و تقویت کنیم چرا که معتقدیم خلیج‌فارس علیرغم بر کارکردهای منطقه‌ای یکی از کانون‌های هویت ملی ماست و از این رو به همان میزان که برروی نام زیبای خلیج‌فارس تعصب داریم برای حفظ هویت آن نیز می‌کوشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اهتمام دولت به نگاه ویژه فرهنگی به رگه‌های تمدنی خلیج‌فارس، ابرازداشت: هنر می‌تواند چهره تلخی که بعضا توسعه بر جای می‌گذارد را بهبود بخشد و از این رو تلاش کردیم به حوزه‌‌های هنر و به ویژه معماری به عنوان یک عنصر حافظ هویتی توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به سبقه مبارزاتی مردم هرمزگان در مبارزه با استعمار، اظهارداشت: ما باید تمدن خود را به همگان و به ویژه نسل جدید معرفی کنیم و برای این مهم باید از همه ابزارهای هنری از جمله هنرهای جدید مانند انیمیشن نیز بهره بگیریم.

دوستی بیان کرد: در بودجه سال آینده اعتباراتی برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و پلاتوها دیده‌ایم و امسال موفق شدیم هنرستان هنرهای زیبا را در استان راه‌اندازی کنیم ضمن اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال تحصیلی آینده هنرستان تخصصی انیمیشن را راه‌اندازی کنیم.


استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از هنرهای دستی به ویژه در حوزه صنایع دستی نیز طرحی را برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در چند شهرستان و از جمله ساحل بندرعباس دنبال می‌کنیم که می‌تواند در خلق بازار به بانوان فعال در این حوزه کمک کند.

گفتنی است در این نشست ۱۳ نفر از نمایندگان حوزه‌های مختلف هنر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات پرداختند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار