معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: افرادی که هنرمند بودن و فعالیت مستمر آنها توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهر یا شهرستان تایید نشود از صندوق حذف می‌شوند ولی اگر مدارک و یا مستندی که هنرمند بودن و فعالیت آنها اثبات شود باید جهت بررسی به کارگروه ارایه دهند.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، مسلم کریمی معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عصر امروز در نشست ساماندهی و بروزرسانی عضویت اعضای صندوق اعتباری هنر (طرح بهبود) در بوشهر، اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر از اوایل دهه ۱۳۸۰ تاسیس شده و هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار عضو در رشته‌های مختلف هنری دارد.

وی افزود: پوشش بیمه پایه و تکمیلی هنرمندان هدف اصلی تاسیس صندوق اعتباری هنر است.

کریمی ابراز داشت: بیش از ۳۰ طرح خدماتی در دوره جدید فعالیت صندوق تعریف شده که در سراسر کشور در حال اجرا است.

معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: صندوق، افراد دارای شرایط را برای ارائه خدمات مختلف ماهانه به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌کند.

وی گفت: طرح "بهبود" در راستای ساماندهی و بررسی وضعیت عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور جهت ارائه خدمات بهتر در حال اجرا است؛ طرح بهبود در راستای به‌روزرسانی اطلاعات اعضای صندوق هنر در سامانه سایه انجام می‌شود.

کریمی به دو مرحله‌ای بودن طرح بهبود اشاره کرد و گفت: در گام اول پس از اعلام نظرات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌ها و انتشار فراخوان، وضعیت اعضای صندوق در استان‌ها توسط کارگروهی تخصصی بررسی خواهد شد.

معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: افرادی که هنرمند بودن و فعالیت مستمر آن‌ها توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهر یا شهرستان تایید نشود از صندوق حذف می‌شوند، ولی اگر مدارک و یا مستندی که هنرمند بودن و فعالیت آن‌ها اثبات شود باید جهت بررسی به کارگروه ارایه دهند.

کریمی اظهار داشت: در مرحله دوم پس از فرصت یک‌ماهه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها جهت جمع‌آوری مدارک و تشکیل کارگروه‌ها، نظر و نتیجه بررسی‌ها به صندوق اعتباری هنر فرستاده می‌شود تا در ارتباط با نتایج تصمیم‌گیری شود.

کریمی اضافه کرد: صیانت از حق و حقوق هنرمند رسالتی است که در صندوق اعتباری هنر به جد دنبال می‌شود تا خدمات به هنرمندان واقعی ارائه شود.

وی گفت: مبنای اجرای طرح بهبود تشکیل کارگروه است که این مهم در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

کریمی ابراز داشت: خدمات و تسهیلات صندوق اعم از پرداختی‌ها در قالب "هنر کارت" صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی مسائل، مشکلات و رفع اشکالات به بهترین شکل از نکات سفر به استان‌ها است.

معاون مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از هنرمندان جامعه است، افزود: در دولت سیزدهم نگاهی ویژه به حوزه فرهنگ و هنر شده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و قرآن بودجه‌ای قابل توجه به صندوق اعتباری هنر تخصیص داده تا در اختیار فعالان حوزه‌های مختلف قرار گیرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار