اختتامیه جشنواره صنایع دستی، نماز، مهدویت و ظهور، همزمان با نیمه شعبان در مشهد برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 24 February 2024

به گزارش تابناک رضوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه که در موزه بزرگ خراسان برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی ارادتی ویژه به پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) دارند و همواره مبانی و آداب اسلامی منبع الهام برای تولید آثار هنری و صنایع دستی بوده است.
سید جواد موسوی با قدردانی از هنرمندان صنایع دستی که در این جشنواره شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر ترویج فرهنگ نماز، مهدویت و ظهور گام برداریم.
هم‌چنین حجت الاسلام امرالله سبحانی‌نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: همیشه هنر در خدمت دین قرار گرفته و به خوبی هنرمندان با الهام از مظاهر دینی به زیبایی محصولات هنری تولید کرده‌اند.
او افزود: هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی با ظرافت و هنر نمایی دستان خود به نماز، مهدویت و ظهور خدمت کرده‌اند.
هم‌چنین رضا ابراهیم‌نیا معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این مراسم گفت: بخشی از صنایع دستی و هنرهای سنتی برگرفته یا در خدمت معنویت است.
او ادامه داد: نماز، مهدویت و ظهور در تولید آثار هنری و صنایع دستی نقش بسزایی داشته و آثار زیادی در این زمینه تولید و عرضه شده است.
در پایان از عبدالحسین مهدوی در رشته گلدوزی سنتی، مریم اکبری در رشته نوار بافی، حسن عطاریان شاندیز در رشته مشبک سنگ، احسان کدکنی در رشته معرق مس، مهدی خوشبخت در رشته قلمزنی روی فلز به عنوان افراد برتر جشنواره صنایع دستی، نماز، مهدویت و ظهور تقدیر شد.
این جشنواره با همکاری ستاد اقامه نماز این اداره کل و معاونت صنایع دستی خراسان رضوی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار