امام جمعه موقت سمنان بر ضرورت افزایش رفاقت‌ها بعد از پایان یافتن رقابت‌های انتخاباتی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 08 March 2024

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی نژد امام جمعه موقت سمنان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سمنان با تقدیر از حضور مردم در انتخابات هفته پیش اظهار کرد: با پایان یافتن رقابت ها، اینک زمان رفاقت‌ها است.

وی از مردم به عنوان پیروز واقعی انتخابات نام برد و خاطرنشان کرد: امنیت، سلامت و رقابت و رفاقت در انتخابات این دوره بسیار بالا و پررنگ بود و حالا که رقابت‌ها پایان یافته انتظار می‌رود که رفاقت‌ها بیشتر شود.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه مردم استان سمنان نیز در این انتخابات درخشیدند ادامه داد: مردم در این انتخابات مهم در لبیک به رهبری معظم انقلاب حضوری پرشور در انتخابات داشتند.

وی به شکست دشمنان در این دوره پرداخت و گفت: دشمن با القای یاس و ناامیدی در جامعه به دنبال کاهش مشارکت بود، اما ملت با حضور پرشور دشمنان را مایوس کردند.

مهدوی نژاد اضافه کرد: البته نقاط ضعفی هم در انتخابات وجود داشت که انتظار می‌رود، مسئولان در دوره‌های بعدی آن را برطرف کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: منتخبین مردم در هر دو مجلس باید بتوانند با بهترین عملکرد، دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را مدیریت کرده و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در این استان گفت: اگرچه این ماه شاهد بارش‌های خوبی در بسیاری نقاط کشور و استان بودیم، اما همچنان باید مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به در پیش بودن ۲۲ اسفند روز شهدا و سالروز تشکیل بنیاد شهید پرداخت و خاطرنشان کرد: همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم. چرا که اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون خون پاک این شهدای والامقام است.

امام جمعه موقت سمنان همچنین با اشاره به نزدیکی به پایان ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان گفت: همه ما باید از فیوضات این دو ماه بهره بگیریم.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه مهمانی خداوند متعال است و باید از لحظه لحظه این ماه عزیز استفاده کنیم.

حجت الاسلام مهدوی نژاد با بیان اینکه روزه‌خواری در ملاء عام جرم است از مسئولان ذی ربط خواست: با افراد متخلف برخورد کنند.

وی با بیان اینکه اکثر مردم به اهمیت این ماه مبارک و الزامات آن توجه دارند گفت: انتظار می‌رود در جامعه اسلامی ما نسبت به حفظ حرمت روزه‌داران توجه ویژه شود.

امام جمعه موقت سمنان بر لزوم تشویق جوانان به استفاده از فرصت مهمانی در این ماه مبارک تاکید و از والدین و مدیران مدارس خواست: دانش‌آموزان را به روزه‌گرفتن و دعا و نیایش در ماه مبارک رمضان تشویق کنند.

اوی همچنین به هفته درختکاری پرداخت و با اشاره به طرح دولت برای کاشت یک میلیارد درخت از عموم مردم خواست: در اجرای این طرح با منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری کنند.

وی با اشاره به تاکیدات دین مبین در خصوص کاشت درخت، تاکید کرد: علاوه بر کاشت نهال باید به حفاظت و نگهداری از این نهال‌ها نیز توجه کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار