استاندار خراسان شمالی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم در طرح کاشت درخت مشارکت کنند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 13 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز (۲۳ اسفند ماه) در دیدار با رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اظهار کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، طرحی مطلوب است که در استان نیز دنبال می‌شود، اما نباید صرفاً به‌صورت دولتی ادامه یابد و از مردم انتظار می‌رود در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم در طرح کاشت درختان، آسیبی به زمین‌های کشاورزی به‌عنوان منابع اصلی امنیت غذایی وارد نشود.

وی تغییرات اکوسیستم را از مزایای کاشت درخت دانست و گفت: طرح کاشت درختان سبب تقویت، احیا و بازسازی اکوسیستم طبیعی می‌شود و ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، بر کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نیز تاثیرگذار است.

استاندار خراسان شمالی افزود: موضوعات مرتبط با آبخیزداری و منابع طبیعی همیشه جزو اولویت‌های استان بوده، چون استان خراسان شمالی دشت‌های ممنوعه بسیاری دارد و باید این موضوع را مدیریت کنیم که در این زمینه بر تقویت اعتبار تاکید داریم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار با توضیح اینکه امروز شهرداری‌های کشور با قدرت برای توسعه فضای شهری، پای کار اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت آمده‌اند، بیان کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و هجوم آفات و از طرفی محدودیت‌های مبارزه شیمیایی، کاشت درخت متناسب با اقلیم هر منطقه می‌تواند مقابله طبیعی با آفات را دوچندان کند.

عباسعلی نوبخت با بیان اینکه کار حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع تعطیل‌پذیر نیست، ادامه داد: تمام نیرو‌های حفاظتی در نقاط مختلف کشور در تعطیلات نوروزی به گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی می‌پردازند.

وی افزود: تصرف‌کنندگان زمین، مناسب‌ترین زمان برای دست‌اندازی به اراضی ملی را تعطیلات نوروزی می‌دانند. از این رو باید با گشت و مراقبت‌های ویژه و مستمر، محیط را برای آن‌ها ناامن کرد و هرگونه فرصت چنگ‌اندازی به منابع طبیعی از آن‌ها گرفته شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار