فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: گردهمایی ۲۰ هزار نفره پیشکسوتان جبهه و جنگ این استان سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲ 25 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی ، با تاکید بر این نکته که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری پرداختن به بحث فرهنگ است، عنوان کرد: فرهنگ شهادت یکی از مباحثی است که همواره مورد توجه معظم‌له بوده و این همان فرهنگی است که امروز پایداری غزه را رقم زده است.

وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی اقدام بزرگی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که از سال ۱۳۹۳ با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف آغاز و کنگره اصلی نیز پاییز سال ۱۳۹۸ در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: این استان مهد پرورش مشاهیر و بزرگان بسیاری همچون امام راحل است، اما باید تلاش شود مشاهیر و شخصیت‌های برجسته استان به نسل جوان بیش از پیش معرفی شود.

سردار کریمی تاکید کرد: شناساندن راه امام راحل به نسل جوان بسیار اهمیت دارد و باید در این راه تلاش شود که یکی از اقدامات برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی بود.

وی با تاکید بر این نکته که جمع‌آوری آمار ایثارگران استان مرکزی از اقدامات مهم نشر فرهنگ ایثار و شهادت در این استان بود، گفت: بیش از ۷۰ هزار رزمنده از استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس همکاری داشتند، هفت هزار و ۲۰۰ شهید، حدود ۱۶ هزار جانباز و حدود ۷۰۰ آزاده آمار این استان است که در قیاس با سایر استان‌ها از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: این استان در پشتیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی ایفا کرد و بیش از ۱۲۰ طرح مهندسی در این استان طراحی و برخی از این طرح‌ها سرنوشت برخی عملیات‌ها را رقم زد.

سردار کریمی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ هنرمند این استان شناسایی شد و کار فاخر هنرمندان برای کنگره شهدا بسیار باارزش است و سایر استان‌ها از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: تاثیر برگزاری کنگره شهدای استان بر جامعه قابل توجه است، به عنوان نمونه استان مرکزی در زمان اغتشاشات کمترین ناهنجاری را داشت که یکی از دلایل این موضوع برگزاری همین کنگره است.

سردار کریمی اضافه کرد: سه استان بعد از اغتشاش سال گذشته اعزام دختران دانش آموزان به راهیان نور را داشتند که استان مرکزی یکی از این استان‌ها بود و بیش از ۱۷ هزار دانش آموز دختر به راهیان نور و اعزام بیش از ۵۰ هزار نفر به اردوهای یک تا دو روزه جهادی نیز در این استان محقق شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار