عباسی در بازدید از دهکده علم و فناوری گیلان:
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در اولویت پرداخت تسهیلات تکلیفی قرار دارند و این موضوع باید مورد توجه جدی متولیان باشد.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 21 April 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ، اسدالله عباسی در جریان بازدید از دهکده علم و فناوری فشتام استان گیلان در رشت و جلسه با کارآفرینان، فناوران و سرمایه گذاران و بررسی مشکلات آنان اظهار کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات از صندوق فناوری، صندون توسعه و تسهیلات تبصره ۱۸، با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و تقویت آن‌ها اضافه کرد: باید با تمام تلاش برای تقویت این شرکت‌ها به منظور رسیدن به اهداف مد نظر گام‌های موثری برداشته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان، امکانات، میزان تولید و اشتغال آن‌ها و ظرفیت افزایش تولیدات و اشتغالزایی این شرکت‌ها باید در استان با دقت بررسی شود تا برای توسعه و افزایش تولید آن‌ها با توجه به شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت الکترونیک باید برای شرکت‌های دانش‌بنیان مهیا شود، اضافه کرد: کوتاهی مدیران گیلان در این ارتباط پذیرفتنی نیست؛ فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس هوش و استعداد روز جوانان بوده از اینرو باید امکانات لازم برای این جوانان فراهم شود.

عباسی با اشاره به تولیدات مطلوب و صادرات محور شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ارز آوری آن‌ها و از سوی دیگر اولویت دولت انقلابی سیزدهم در بخش مربوط به ارتباط بین صنعت و دانشگاه اظهار کرد: با تمام توان برای رفع موانع این شرکت‌ها و تسهیل فعالیت آن‌ها تلاش خواهیم کرد تا با بهره‌مندی از دانش آموختگان دانشگاه‌ها و ایده‌های دانشجویان، نرخ بیکاری (۶.۲) دهم درصد در استان کاهش یابد.

چشم‌انداز پارک علم و فناوی گیلان رسیدن به جایگاه نخست اقتصاد دانش بنیان در شمال کشور است و یکی از ماموریت‌های خود را ایجاد و راه‌اندازی شهرک دانش بنیان استان دانسته و طرح جامع عمرانی (پارک علم و فناوری گیلان) را به عنوان دهکده دانش بنیان گیلان با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان، تجاری‌سازی دستاوردهای علمی پژوهشی، گسترش زیرساخت‌های فیزیکی برای استقرار فناوران و سرمایه گذاران از سال ۱۳۹۸ آغاز کرد.

پارک علم و فناوری گیلان با ایجاد این شهرک با الگوی توسعه مبتنی بر مالکیت، در یک محیط فیزیکی با کیفیت بالا که از طریق ارائه زمین و فراهم آوردن تاسیسات زیربنایی، آزمایشگاهی، کارگاهی و ارائه تسهیلات قانونی، موجبات تمرکز واحدهای فناور، شرکت‌های دانش‌بنیان و حضور سرمایه گذاران را در یک فضای متمرکز، فراهم می‌کند.

دهکده دانش بنیان گیلان در مجاورت آزاد راه رشت به تهران با مساحت ۳۰ هکتار، یک موقعیت استراتژیک و تجاری و فرصتی است که سرمایه‌گذاران، شرکت‌های فناور و فعالان اقتصادی در این مجتمع بزرگ استقرار یابند، تا اکوسیستم نوآوری و فناوری استان به جایگاه نخست اقتصاد دانش بنیان در شمال کشور تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار