رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح‌ها و مصوبات خوبی در استان انجام و به شورای عالی استان‌ها ارسال شد که تعداد قابل توجهی به تصویب رسید، گفت: بیش از ۱۰ طرح در شورای عالی کشور مورد تصویب قرار گرفت و در انتظار تصویب مجلس شورای اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ 21 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، بهمن میری دوم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری اعضای شورای اسلامی استان و روساضی شورای اسلامی شهرستان‌های تابعه به مناسبت هفته شورا‌ها با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: باید شورای اسلامی را نمونه جامعی از دموکراسی در جامعه دانست، زیرا افرادی از دل مردم، با رای مردم و برای مردم انتخاب می‌شوند که کار جهادی و بدون منت را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حقیقت شورای اسلامی ساختاری است که پاسخگو بوده، اما اختیاری ندارد که این یک خلأ قانونی به شمار می‌رود.

میری در ادامه با بیان اینکه طرح‌ها و مصوبات خوبی در استان فراهم و به شورای عالی کشور ارسال شد که تعداد قابل توجهی به تصویب رسیدند، افزود: بیش از ۱۰ طرح در شورای عالی کشور مورد تصویب قرار گرفت و در انتظار تصویب مجلس شورای اسلامی هستند.

وی در خصوص موضع شورای اسلامی در دوره ششم در خصوص طرح‌های غیرقانونی انتقال آب، تصریح کرد: موضع شورای اسلامی استان در این دوره کاملاً روشن است و در کنار مردم قرار دارد.

در ادامه محمد یعقوب باقری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان با بیان اینکه شورای اسلامی نهادی است که می‌تواند طرح و لایحه به دولت و مجلس ارائه دهد، بیان کرد: در دوره ششم اندکی از این ظرفیت استفاده شده است.

وی بیان کرد: به واسطه شرایط توپوگرافی در چهارمحال و بختیاری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان دیده نشده و با نگاه محروم بودن، در زمره استان‌های کم برخوردار قرار گرفته است که اگر دید ما تغییر کند و مطالبه‌گری صورت گیرد می‌توان انتظار داشت که در این راستا اندکی مشکلات رفع شود.

باقری گفت: ۱۰ طرحی که در شورای عالی استان‌ها مطرح شد شامل توزیع عادلانه آب، تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری‌ها، عضویت شورای اسلامی در شورای تامین و برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، اصلاح قانون شورای حفظ حقوق بیت المال، اصلاح قانون حریم رودخانه‌ها، حقآبه‌ها و اصلاح ماده ۱۰۱ از جمله مهم‌ترین طرح‌ها بود.

به گفته وی ۲۰۰۰ جامعه شورایی در سطح استان وجود دارد.

باقری بیان کرد: از ۳۲ طرحی که در شورای عالی استان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت ۱۲ طرح مربوط به چهارمحال و بختیاری بود، اما امسال طرح‌هایی در دست بررسی است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اصلاح ماده ۱۰۱ است.

همچنین سید احمد هاشمی، نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان افزود: با توجه به اینکه شورا و رسانه دو بازوی اصلی امر مطالبه‌گری هستند با این تفاوت که قلم رسانه پرقدرت‌تر از شوراست.

وی افزود: مهمترین مشکل استان و شهرستان فارسان موضوع پسماند بوده که موجب ضربه به آینده استان شده است، در حقیقت موضوع پسماند در شهر‌ها به مهم‌ترین آیتم بیماری سرطان تبدیل شده است.

همچنین مهری امینی، رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان با بیان اینکه در سطح استان ۱۰۱ نقطه غیر اصولی دفن پسماند وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه این نقاط در حال آلوده کردن منابع آبی و خاکی هستند، این نقاط در بالا دست منابع آب شرب شهر‌ها و روستا‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، انجام پروژه‌های عمرانی و خیرین در حوزه‌های ورزشی فرهنگی و ... خوب است، اما سلامت مردم شوخی بردار نیست و مردم باید آگاه شوند تا طرح تفکیک از مبدا در همه مناطق استان به خوبی اتفاق بیفتد.

همچنین غلامرضا چهلگردی سامانی، نماینده شهرستان سامان در شورای اسلامی استان افزود: از بدو تاسیس ششمین دوره شورای اسلامی استان، اعضا کاملا متحد و یکدل پیگیر مسائل استان از جمله بحث آب، راه‌ها، راه آهن، فرودگاه و ... بودند.

وی اصافه کرد: در بحث انتقال آب موضع شورا کاملاً مشخص و مخالفت خود را به صورت صریح با هرگونه طرح غیرقانونی اعلام کرده و می‌کند، در حقیقت اگر قرار است انتقالی انجام شود باید نیاز‌های مبدا دیده شود و کاملاً علمی این اتفاق بیفتد.

در پایان جعفر عسگری حسنوند، نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان خاطرنشان کرد: در استان‌های صنعتی و نفت‌خیز درصدی از درآمد نفتی به پروژه‌های عمرانی آن استان اختصاص می‌یابد با توجه به اینکه استان‌هایی در بحث صنایع و سایر بخش‌ها از منابع آبی استان استفاده می‌کنند، باید درصدی از درآمد آن استان‌ها به چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شود که این امر می‌تواند موجب ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، عمرانی و ... در استان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار