کد خبر: ۱۱۶۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ 29 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/02/1403 تقدیم حضور می گردد.


-----------------------------------------------------------------------------------------


توقيف خودروهاي حامل گندم خارج از شبکه توزيع در جويبار

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از توقيف 2 خودروي کاميون حامل 28 تن گندم خارج از شبکه توزيع در شهرستان جويبار خبر داد.

سرهنگ محمد محمدپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس، گفت: ماموران اداره اطلاعات و عمليات پليس امنيت اقتصادي استان در پي اقدامات اطلاعاتي مبني بر بارگيري و حمل گندم خارج از شبکه توزيع  از محور کياسر به مقصد شهرستان جويبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران، افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات ميداني طي هماهنگي با مرجع قضائي به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جويبار در حالي که خودروهاي فوق قصد تخليه گندم در يک انبار نگهداري کالا در شهرستان جويبار را داشتند آن را توقيف کردند .

وي از کشف 28تن نهاده  دامي (گندم) خارج از شبکه توزيع در بازرسي از خودروهاي مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: ارزش کالاي توقيف شده بالغ بر 7 ميليارد ريال برآورد شده است .

رئيس پليس امنيت اقصادي استان ، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخليه و حمل و همچنين عدم اعلام موجودي کالاي مورد نظر به مبادي مربوطه کالاي مورد نظر به استناد تبصره 4 ماده 18 قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالاي قاچاق توقيف و در اين خصوص 2 متهم دستگير و موضوع در دست رسيدگي است.

محمد پور ضمن در خاتمه قدرداني و تشکر از شهروندان از آنان خواست: هرگونه اخبارمربوط به قاچاق کالا را به مرکزفوريت هاي پليسي 110 گزارش کنند.

------------------------------------------

دستگيري عوامل نزاع و درگيري دسته جمعي در کمتر از 6 ساعت

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از دستگيري عوامل نزاع و درگيري دسته جمعي در کمتر از 6 ساعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس سرهنگ محسن سليماني با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع يک مورد نزاع و درگيري دسته جمعي در يکي از مناطق روستايي چالوس که منجر به تيراندازي و مجروح شدن 2 نفر از اهالي اين روستا شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس، تصريح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي 7 نفر از عوامل اين درگيري با انجام اقدامات اطلاعاتي توسط ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شناسايي و در کمتر از 6 ساعت دستگير شدند.

سرهنگ سليماني از دستگيري يکي ديگر از عاملان اين درگيري که قصد فرار به استان هاي شرقي کشور را داشت خبر داد و اظهار داشت:  در بازرسي از خودروي متهم يک قبضه سلاح شکاري غيرمجاز به همراه 16 عدد فشنگ ساچمه اي  کشف شد .

وي در خاتمه با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، اذعان داشت: امنيت مردم خط قرمز پليس بوده و با کساني که بخواهند آن را خدشته دار کنند با برخوردي قاطعانه مواجه خواهند شد .

------------------------------------------

کشف سيگار خارجي قاچاق در"آمل" 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 10 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق در اين شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"مجيد باقري" در تشريح اين خبر گفت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتري 12 با انجام اقدامات اطلاعاتي از عرضه انواع کالاهاي دخاني قاچاق در يکي از واحدهاي صنفي اين شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، تصريح کرد: ماموران پس از هماهنگي هاي قضائي در بازرسي از اين واحد صنفي  10  هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف کردند.

سرهنگ باقري از پلمب واحد صنفي مذکور خبر داد و اظهار داشت: متصدي اين واحد صنفي دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد، ازشهروندان خواست :در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعا با شماره تلفن و سامانه پيامكي 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف عتيقه جات چند هزار ساله در چالوس

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس از کشف 308 قطعه شيء تاريخي با قدمت چند هزار ساله در شهرستان "چالوس" خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ محسن سليماني در تشريح اين خبر، گفت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه فردي قصد فروش چندين قطعه شيء تاريخي در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان چالوس ، تصريح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي، متهم  را شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ سليماني همچنين اظهار داشت: در اين عمليات بيش از 308 قطعه شيء تاريخي، شامل اقلام زينتي وزيور آلات  شامل گوشواره  ، انگشتر ،مهره هاي سنگي ومرواريد متعلق به دوران ساساني ،هخامنشي وعصر اسلام  کشف شد.

وي در ادامه با اشاره به اينکه اين اشياء بخشي از فرهنگ و تمدن کشور است، بيان داشت: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد و موضوع در دست بررسي است.

فرمانده انتظامي  شهرستان در خاتمه با بيان اين که قاچاق اشياء عتيقه و آثار باستاني تاراج فرهنگ و تاريخ کشور به شمار مي رود، از مردم خواست در صورت شناسايي افراد سودجو و قاچاقچيان عتيقه و هرگونه مسائل امنيتي، مراتب را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند

------------------------------------------

کشف موتورسيکلت قاچاق 1400 سي سي ميلياردي در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از توقيف يک موتور سيکلت قاچاق 1400 سي سي به ارزش 12 ميليارد ريال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره اين خبر گفت: در راستاي برخورد با مزاحمان خياباني، برهم زنندگان نظم و امنيت عمومي طرح برخورد با موتور سواران متخلف در شهرستان ساري به مرحله اجرا درآمد.

وي افزود: ماموران يگان امداد ساري در اقدامي عملياتي  يک دستگاه موتور سيکلت سوزوکي 1400 سي سي فاقد مدارک را که موجب مزاحمت و نارضايتي براي شهروندان مي شد را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه آن را توقيف و يک قاچاقچي را در اين رابطه دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اين که موتورسيکلت توقيفي فاقد هرگونه مجوز تردد بوده ، گفت: موتورسيکلت توقيفي به همراه راکب آن پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ حسن زاده ارزش ريالي موتورسيکلت سنگين کشف شده را بر اساس نظر کارشناسان حدود 12 ميليارد ريال عنوان کرد و از شهروندان خواست : در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت هاي اقتصادي غيرمجاز از جمله قاچاق کالا ، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگيري3 سارق حرفه اي سيم برق در" تنکابن" 

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن از دستگيري 3 سارق حرفه اي سيم برق با کشف 19 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "بهادر ديلمي" در تشريح اين خبر، بيان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سيم برق، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي تنکابن قرار گرفت.

وي افزود: در اين ارتباط ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي با انجام اقدامات اطلاعاتي، موفق به شناسايي 3 سارق حرفه اي  شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان تنکابن، تصريح کرد: ماموران با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي، متهمان را دستگير و از آنان مقادير زيادي سيم و کابل برق سرقتي را کشف کردند.

وي اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي به عمل آمده توسط ماموران بازجوي پليس آگاهي تاکنون به 19 فقره سرقت سيم برق ا اعتراف کردند.

سرهنگ ديلمي با بيان اين که متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگيري سارقان و قاچاقچيان مواد مخدر در نکا 

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از دستگيري 8 خرده فروش و 8سارق با اجراي طرح محله محور (پيشگامان) در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزيزي" اظهار داشت: ماموران انتظامي در راستاي افزايش احساس امنيت فردي و عمومي و پاسخگويي به درخواست ها و مطالبات مردمي، طرح ضربتي ارتقاء امنيت اجتماعي(پيشگامان) را در سطح شهرستان نکا به  مرحله اجرا گذاشتند.

وي در ادامه گفت :ماموران در اجراي اين طرح 22 تبعه غير مجاز افغاني ، 25 مجلوب ،  8خرده فروش مواد مخدر و 8سارق را دستگير و يک کيلو و 33 گرم انواع مواد افيوني ، 10فقره سرقت ، 3500 کيلو چوب جنگلي قاچاق و 2قبضه سلاح شکاري را به همراه  20عدد فشنگ کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نکا با قدرداني از مشاركت و همراهي مردم در اجراي موفق طرح هاي انتظامي خاطرنشان کرد : برخورد با خرده فروشان  و توزيع کنندگان سيار موادمخدر در اين شهرستان با جديت ادامه دارد، شهروندان از طريق تلفن 110 اخبار جرايم وآسيب هاي اجتماعي را اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار