یکی از اقدامات بسیار ارزشمند هفته معلم امسال، تسهیلات ویژه اداره کل زندان‌های استان به پاس گرامیداشت این هفته بود.
کد خبر: ۱۱۶۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ 07 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته سرپرست اداره کل آموزش و پرورش بازدیدی از زندان مرکزی یاسوج داشت که در پایان این بازدید در جشن هفته معلم هم در این زندان شرکت کرد.
مسئولین زندان و زندانیان به پاس تلاش‌های آموزشی صورت گرفته و همچنین برای تبریک این روز به زندانیان معلمی که به دلایل مختلف مرتکب جرائم غیر عمد شده و در زندان به سر می‌برند، در حضور مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل زندان‌های استان و برخی کارشناسان برنامه تجلیل برگزار کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش در جمع زندانیان زندان مرکزی یاسوج ضمن تقدیر از مسئولین زندان و زندانیان برای برگزاری این برنامه، افزود: یکی از نتایج موفقیت دستگاه آموزشی و پرورشی، کاهش آمار زندانیان است.
وی گفت: علاوه بر کار معمول آموزش در مدارس، با انعقاد تفاهم نامه‌ای با اداره کل زندان‌ها، آموزش در سطوح مختلف به زندانیان را در دستور کار داریم و این تفاهم نامه همچنان با قوت باقی است.
جمالی با بیان این نکته که بهترین روز برای ما زمانی است که زندان‌ها را خالی از جمعیت ببینیم ادامه داد: تربیت خوب دانش آموزان مستلزم همکاری هماهنگ خانواده‌ها، مسئولین و دیگر دستگاه هاست که اگر این مهم انجام شود بی شک یکی از نتایج آن می‌تواند کاهش بزهکاری و خلوت شدن زندان‌ها باشد.
جمالی حضور برخی از فرهنگیان در زندان را مایه ناراحتی جامعه فرهنگی دانست و گفت: دیدن حتی یک معلم در زندان برای ما دردآور و ناراحت کننده است، اما گاهی مشکلات و سهل انگاری‌های بوجود می‌آید که اعمال قانون می‌شود و گریزی از آن نیست، اما به عنوان کسی که در حوزه فرهنگ استان مسئولیتی بر عهده دارم با همکاری دیگر همکاران، تلاش می‌کنیم تا حد امکان نسبت به رفع مشکلات این عزیزان اقدامات لازم از جمله در حوزه حقوقی را انجام دهیم.

آموزش در زندان تعطیل نیست
در بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی یاسوج یکی از بخش‌های بسیار جالب و امیدوار کننده، واحد‌های آموزشی بود که مدیر کل زندان‌های استان از برگزاری کلاس‌های متعدد برای مددجویان خبر داد.
بیژنی در حاشیه این بازدید گفت: آموزش به زندانیان در سطوح و حوزه‌های متعدد به صورت رسمی و غیر رسمی انجام می‌شود.
بیژنی ادامه داد: در سال گذشته ۶۵مددجو در کلاس‌های بی سوادی، تحکیم و انتقال شرکت کردند.
وی افزود: هم اکنون مددجویان در یک مرکز یادگیری در زندان مرکزی یاسوج در زمینه حرفه آموزی و سوادآموزی مشغول یادگیری هستند.
وی ادامه داد: در موفقیت عملکردی این کلاس‌ها موارد متعددی داریم از جمله اینکه از مددجویان بی سواد که توانستند با گذراندن دوره‌های آموزش، اکنون به عنوان مربی قرآنی به دیگر مددجویان آموزش دهند.
بیژنی ضمن ابراز رضایت از اجرای تفاهمات با آموزش و پرورش افزود: هم اکنون ۱۸ مددجو در زندان‌های استان در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند که ما انتظار داریم برای ادامه تحصیل آن‌ها نهایت همکاری صورت گیرد.
وی افزود: هم اکنون هم ۱۰ نفر از مددجویان خانم در دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در حال آموزش هستند.
مدیر کل اداره کل زندان‌های استان گفت: در بحث آموزش‌های غیررسمی، گروهی از مددجویان از صبح تا عصر فعالیت‌های قرآنی را زیر نظر یکی از قاریان کشوری انجام می‌دهند. ضمن اینکه ۱ هزار و پانصد و چهل و هشت نفر هم در دوره‌های احکام شرکت می‌کنند.
بیژنی افزود: تعداد ۳ هزار و چهارصد و شصت و پنج نفر در کلاس‌های مهارت‌های اساسی زندگی و ۲ هزار و ه‍شتصد و شصت و یک نفر هم در کلاس مختلف قران شرکت دارند.
فیلم / برکت هفته معلم
یکی از اقدامات بسیار ارزشمند هفته معلم امسال، تسهیلات ویژه اداره کل زندان‌های استان به پاس گرامیداشت این هفته بود.

لازم به توضیح است در این آئین از برخی مربیان، راهبران آموزشی و تربیتی و مددجویان فعال در آموزش تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار