جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین : ما معتقدیم که رسانه ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی است.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷ 18 May 2024

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره جام رسانه امید که با محوریت جهاد خدمت، جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی در سالن دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار می شود اظهار کرد: ما معتقدیم که رسانه ستون فقرات جهاد تبیین و دریای امیدآفرینی است.
سردار سید قاسم قریشی اصحاب رسانه را افسران میدان جنگ نرم دانست و گفت: دشمنان سعی دارند که دستاورد‌های ما را کم ارزش جلوه بدهند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری شرایط ایران در پیش از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در آن زمان غرب و به‌ویژه آمریکا، ایران را در نهایت وابستگی نگه داشته بودند و این امام راحل بود که جامعه را به سمت استقلال و خودکفایی و خوداتکایی حرکت داد.

سردار قریشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی این باور را در مردم به وجود آورد که بدون دخالت شرق و غرب می توانند کشور را توسعه دهند، بیان کرد: در این مسیر شاهد همکاری و همراهی شوروی سابق و کشورهای غربی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس و دیگر کشورها علیه جمهوری اسلامی در جریان جنگ تحمیلی بودیم اما در نهایت به نتیجه‌ای نرسیدند.
وی با اشاره به واگذاری و ازدست‌رفتن بخش‌هایی از خاک ایران در دوران حکومت قاجار و پهلوی، اظهار کرد: باوجود حمایت همه‌جانبه قدرت‌های دنیا از صدام اما با رهبری و مدیریت امام راحل نه تنها یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم که امروز نیز با اتکا به همین روحیه اعتماد به نفس دوران دفاع مقدس و هدایت رهبری انقلاب در مسیری هستیم که تحسین دوستان و دشمنان را به همراه داشته‌ایم.
جانشین رئیس سازمان بسیج جام رسانه امید را بزرگترین رویداد رسانه ای عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این رویداد بزرگ این است که بتوانیم با کمک رسانه‌های کشور و با ابتکار و خلاقیت ، موفقیت‌ها به جامعه بازگو کنیم و به میزان پیشرفت‌های کشور بیفزاییم.
سردار قریشی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، پزشکی، دانش فضایی، نظامی، صنعتی و مهندسی، تصریح کرد: در زمینه وضعیت بانوان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۶ درصد بودند اما تا سال ۹۵ به بیش از ۴۴ درصد رسیدند، کرسی استادی قبل از انقلاب زنان ۱.۴ درصد بود و امروز بیش از ۳۵ درصد از اعضای هیئت علمی و استادان زن هستند. ۵۹۷ نفر پزشک متخصص زن بودند امروز بیش از ۶۰ هزار نفر هستند. مدال‌آوران زن پیش از انقلاب ۵ نفر بودند و امروز نزدیک ۲۰۰ نفر هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر قبل از انقلاب قادر به ساخت پیش‌پا افتاده‌ترین موشک نبودیم اما امروز در نیروی زمینی، دریایی و هوایی انواع موشک و ماهواره و پهپاد را می‌سازیم و جزو کشورهای برتر جهان هستیم.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به انجام عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: این عملیات دو بعد داشت؛ یکی اراده شجاعت و توانمندی فکری و روحی که از فرماندهی کل قوا نشئت می‌گیرد و دومی بعد فنی و علمی که منجر به شکست فضاحت‌بار رژیم صهیونیستی شد.
سردار قریشی تاکید کرد: روزی ما را تحریم کردند تا به ما سلاح ندهند اما امروز از کشور واردکننده به صادرکننده سلاح تبدیل شده ایم.
وی ادامه داد: کشوری که روزی محتاج یک تکنسین پالایشگاه بود امروز تبدیل به کشوری شده که عظیم‌ترین پالایشگاه را برای خود ساخته و دیگران به او رجوع می‌کنند که برایشان پالایشگاه بسازد.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تأثیرگذاری عملیات وعده صادق، اظهار کرد: به ویژه پس از عملیات وعده صادق اثبات شد جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان، آرمان‌هایش و مردمش با کسی شوخی ندارد و این نشان‌دهنده قدرت برجسته جمهوری اسلامی است.

#پیشرفت_ایران
#آذربایجانغربی_مرزبان_پیشرفت
#جام_رسانه_امید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار