فرماندار نوشهر گفت: برای اجرای برنامه‌های کمپین سواد سلامت باید کمیته اجرایی این کمپین تشکیل شود.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 25 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان نوشهر، محمدعلی قمی‌اویلی امشب در جلسه شورای بهداشتی این شهرستان که در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه دغدغه‌هایی که در حوزه بهداشت و سلامت و اقدامات پیرامون آن انجام شد قابل تحسین است، اظهار کرد: اصحاب خبر و رسانه در زمینه توسعه سواد سلامت باید به شبکه بهداشت و درمان در بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم کمک کنند تا سواد سلامت در جامعه افزایش یابد.
وی با تاکید بر تشکیل کمیته‌های سلامت، افزود: همت و بسیج همگانی درباره گسترش سواد سلامت ضروری است و در این راستا باید کمیته اجرایی طرح کمپین سواد سلامت در نوشهر تشکیل شود تا در در راستای اجرای دستورالعمل‌های این کمپین به شبکه بهداشت کمک شود.
فرماندار نوشهر گفت: شهرداران، بخشداران، هلال‌احمر، صنعت و معدن، آموزش و پرورش، امور بانوان با معرفی یک نماینده باید کمپین سواد سلامت را همراهی کنند.
وی با بیان اینکه تغییر فرهنگ زندگی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: سبک زندگی و فرهنگی در فضای روستایی دارای یک تضاد شده است و حتی در یک شهر کوچک مانند همین نوشهر نیز نمی‌توان پذیرفت که کسی با خود سگ وارد آپارتمان کند ولی به هر صورت وقتی چنین اتفاقی افتاد باید مرجع رسیدگی به این تخلف مشخص باشد.
قمی‌اویلی با اشاره به اینکه در عزاداری‌های شهر آسیب‌هایی در حوزه سلامت وجود دارد، خاطرنشان کرد: تولید زباله و عدم رعایت بهداشت در برخی از هیئت‌های مذهبی کار پسندیده‌ای نیست و باید به هیئت‌های مذهبی درباره ضرورت رعایت بهداشت و سلامت محیط باید تذکر داد.
وی با تاکید بر اینکه اگر جایی ایستگاه صلواتی برپا شد حتما هیئت مذهبی مربوطه باید ظرف ویژه جمع‌آوری زباله هم در کنار آن قرار بدهد، اظهار کرد: همه هیئت‌ها و مساجد باید کارت سلامت داشته باشند و این امر در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم و ضروری است.
فرماندار نوشهر با بیان اینکه با هرگونه بدعت در زمینه عزاداری‌های محرم در شهر مخالف هستیم، گفت: برپایی ایستگاه صلواتی روبروی بیمارستان غیرمنطقی است و صدای‌ بلندگوهای آن باعث برهم خوردن آرامش بیماران می‌شود و باید در این‌باره نیز مراعات شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار