ارتباط آلودگي هوا با تعطيلي پنجشنبه‌ها
در موضوع تعطیلی استان باید تفکیک قائل شد، مثلاً شهرستان‌های طالقان و اشتهارد و ساوجبلاغ که با آلودگی و ترافیک مواجه نیستند، انتظار دارند که تعطیل نباشند، اما کلانشهر کرج شرایط متفاوتی دارد.
کد خبر: ۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ 27 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: سيد حميد طهايي استاندار البرز امروز در برنامه زنده راديويي شهر من سلام حاضر شد. 
محور اصلي گفت‌وگوي عالي‌ترين مقام اجرايي و نماينده دولت در البرز درباره لغو تعطيلي پنجشنبه‌هاي اين استان بود.
طهايي به تشريح چرايي اين دستورالعمل پرداخت و براي اثبات ضرورت تعطيلي ادارات در روزهاي پنجشنبه، استدلال عجيبي به كار برد.
وي در اين گفت‌وگوي زنده راديويي تاكيد كرد كه "لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در دو ماه اخیر آلودگی هوای استان البرز را بیشتر کرده است."
تعطیلی روزهای پنجشنبه در استان البرز به دنبال شکایت یک شهروند به دیوان عدالت اداری لغو شد.
طهايي طي اين گفت‌وگو برخی از دیدگاه‌های مردمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از مردم درخواست دارند که ساعات کاری آنها در طی هفته سرشکن شود از سویی برخی دیگر نیز توقع دارند همانگونه که همه استان‌ها در روزهای پنجشنبه دایر هستند، البرز نیز تعطیل نباشد.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون، همه سازمان ها باید 44 ساعت در هفته کار انجام دهند.
استاندار البرز گفت: به رغم تلاش‌های انجام شده و نزدیکی البرز به تهران، حجم ترافیک سعی شد تا اقدامی صورت گیرد، اما با توجه به نظر هيئت دولت، معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و بازرسی کل کشور، لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها به 31 استان در قالب بخشنامه ابلاغ شد و به استثنای شهر تهران، کلیه مناطق کشور ملزم شدند تا روز پنجشنبه نیز دایر باشند.
طهایی خاطر نشان کرد: در این خصوص حتی شهرهای تبریز، اصفهان ، شیراز و بوشهر هم که در شرایطی مشابه استان البرز قرار داشتند به استناد این دستور ملزم به لغو مصوبه تعطیلی پنجشنبه‌ها شدند.
وی ادامه داد: البته در موضوع تعطیلی استان باید تفکیک قائل شد، مثلاً شهرستان‌های طالقان و اشتهارد و ساوجبلاغ که با آلودگی و ترافیک مواجه نیستند، انتظار دارند که تعطیل نباشند، اما کلانشهر کرج شرایط متفاوتی با سایر مناطق استان دارد و اغلب ترددها در هسته مرکزی شهر کرج صورت می‌گیرد و همین امر به آلودگی هوا دامن می‌زند.
طهايي در گفت‌وگوي خود اعلام نكرد كه چگونه تعطيلي و يا داير بودن تنها 5 ساعت در هفته، مي‌تواند آلودگي هواي يك استان را افزايش و يا كاهش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار