کد خبر: ۱۲۵۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 08 November 2015

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،فرماندار پلدختر گفت: نبود پزشکی قانونی در شهرستان 80 هزار نفری مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است که بازماندگان فرد فوت شده مجبورند مسافت 120 کیلومتری پلدختر خرم آباد را طی کنند .

نورالدین درمنان در گفت و گو با خبرنگارتابناک  در پلدختر اظهار داشت : مردم شهرستان مجبورند برای امور پزشکی قانونی علاوه بر اتلاف وقت وصرف انرژی، متحمل ضررو زیان و هزینه های رفت و آمد شوند و خطرات جاده ای را نیز به جان بخرند .

وی افزود: شهرستان پلدختر در مسیر جاده ترانزیتی شمال جنوب و غرب به جنوب واقع شده که جاده های مواصلاتی آن دارای پرتگاه ها ی متعدد و پیچ های خطرناک و نقاط حادثه خیز فراوان است که روزانه حدود 10 هزار وسیله نقلیه سبک وسنگین از این محورها عبور می کند و به واسطه این موضوع تصادف زیادی صورت می گیرد که وجود پزشکی قانونی را در شهرستان لازم و ضروری می سازد .

فرماندار پلدختربا بیان این که مشکل پزشکی قانونی شهرستان حل شده است ، بیان کرد: پزشکی برای رفع این مشکل به این شهرستان معرفی شده که هم اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی است ، که به محض پایان این دوره در نخستین فرصت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر گفت: این شهرستان که از تیر ماه سال جاری تا کنون بدون پزشکی قانونی بود، صاحب پزشکی قانونی شد .

احمد کرموند روز دو شنبه در گفت و گو با خبرنگارتابناک در پلدختر اظهار داشت: بر اساس دستوردکتر آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و پیگیری فرماندار و شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدختر ، مشکل پزشکی قانونی این شهرستان حل شد .

وی افزود: پزشکی قانونی زیر نظر دادگستری و پزشکی قانونی استان لرستان فعالیت می کند و شبکه بهداشت و درمان در حال تعامل است تا پزشک در اختیار آنها قرار گیرد و مشکل مردم شهرستان پلدختر حل شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پلدختر عنوان کرد: دکتر عادل که از پرسنل رسمی شبکه بهداشت و درمان است به مدت 15 سال به عنوان پزشکی قانونی در این شهرستان فعالیت می کرد و تا کنون با دادگستری همکاری نموده هم اکنون به دلیل موانع اجرایی استعفای خود را به صورت کتبی اعلام داشته است.

وی عنوان کرد: برای رفاه حال مردم و جلوگیری از رفت و آمد آنان به مرکز استان و متحمل نشدن هزینه ایاب و ذهاب و مخاطرات جاده ،پزشکی به نام فریدون فرمانی فارغ التحصیل دانشگاه تهران اعلام آمادگی کرده وشبکه بهداشت و درمان وی را به عنوان پزشکی قانونی جهت گذراندن آموزش معرفی کرده که در حال سپری نمودن دوره می باشد .

وی تصریح کرد:این پزشک پس از طی دوره آموزش ، در کوتاه ترین زمان فعالیت خود را در شهرستان پلدختر آغاز می کند و مشکل مردم در رابطه با پزشکی قانونی حل خواهد شد .

وی خاطر نشان کرد: از دستگاه قضایی و پزشکی قانونی استان تقاضا داریم برای ماندن و کار کردن پزشکی قانونی شهرستان پلدختر ایجاد انگیزه کنند.

کرموند از پیگیری های فرماندار پلدختر در رابطه با پزشکی قانونی این شهرستان به طور ویژه تقدیر کرد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار