"دکه ی خبری تابناک همدان"درنظردارد؛همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛لذامخاطبین محترم می توانندمارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۲۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 15 November 2015
بی توجهی دولت های گذشته به اصلاح قانون انتخابات

همدان نیوز - رئیس کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور مجلس، با اشاره به عدم توجه دولت‌های گذشته به ارائه لوایح اصلاح قانون انتخابات، گفت:ارسال لایحه دربحث انتخابات ازسوی دولت بسیارحائز اهمیت است،زیرا اجرای این‌گونه قوانین دارای بارمالی است وارسال لایحه می‌تواندبخش زیادی ازمشکلات پیش روی رابرطرف کند.

امیرخجسته با اشاره به رویکردواقدامات ادوارمختلف مجالس در تصویب طرح‌های مربوط به انتخابات، گفت:‌ این موضوع در هر یک از دوره‌های مجلس در قالب طرح مطرح شده و این نکته قابل توجه است که دولت در این حوزه لایحه‌ای را به مجلس ارائه نکرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: ‌متأسفانه دولت‌های گذشته هیچ تصمیمی و برنامه‌ریزی برای ارائه لوایح اصلاح قانون انتخابات نداشتند، در این میان تنها دولت یازدهم اقداماتی را در این رابطه انجام داده است.

وی گفت: ارسال لایحه در بحث انتخابات از سوی دولت بسیار حائز اهمیت است، زیرا اجرای این‌گونه قوانین دارای بار مالی است و ارسال لایحه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات پیش روی را برطرف کند.

خجسته ادامه داد: متأسفانه در برخی از دوره‌های گذشته مجلس، طرح‌هایی تدوین شد که در حمایت از نمایندگان همان دوره بود، که این موضوع انعکاس نامطلوبی در سطح جامعه داشت.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه در مجلس نهم با تلاش‌های صورت گرفته طرح اصلاح قانون انتخابات تدوین و با استقبال تمام کارشناسان روبه رو شد، که قطعا این طرح به نفع نظام و مردم است.

خجسته افزود:‌ البته بحث انتخابات و سیاست‌های کلان انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و پس از تأیید رهبر معظم انقلاب، دولت و مجلس متناسب با آن سیاست‌ها باید برنامه‌ریزی کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از ارسال لایحه شفاف سازی هزینه‌های انتخابات به مجلس خبر داد و گفت: مجلس از این اقدام استقبال می‌کند.


اقبال کمفروغ همدانیها به اصلاحطلبان در انتخابات ادوار مجلس

فارس - تجربه نوع انتخاب مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر نشان میدهد که اصلاحطلبان از اقبال چندانی در همدان برای جلب اعتماد مردم برخوردار نيستند.

انتخابات مجلس دهم این روزها نقل اول محافل مختلف است و«چه کسی رأی خواهد آورد»دراین دوره ازانتخابات بيش ازگذشته به سئوالی هيجانانگيز والبته باجوابی گاه مبهم تبدیل شده است.

هنوز وبه مانند هميشه و بر اساس ساختار انتخابات درکشور تازمانی که ثبت نام کاندیداها آغاز نشده،به طورقطع نمیتوان ازحضور اشخاص وشخصيتهای مختلف سخن گفت وطبيعتاً تمام تحليلها وجهه احتمالی به خود میگيرد.

برای ارزیابی اینکه چه کسانی نامزد انتخابات میشوند و چه کسانی رأی میآورند، معمولاً گزینهها و شرایط مختلف در جامعه، گرایشها، موضوعات مهم روز جامعه و بسياری موارد دیگر در نظر گرفته میشود و حتی مؤسساتی اقدام به نظرسنجی میکنند،فضای سياسی جامعه نيزازجمله موضوعات مورد توجه در انتخابات است و به همين علت جناحها و طيفهای سياسی نيز فعاليت وسيعی در این زمينه انجام میدهند،البته تاکنون همدانیها نشان دادند که بيشتر از گرایشها و جریانهای سياسی به مسائل ریشههای انقلابی و تدین کاندیداها نظر دارند و توجه به جمع نمایندگانی که تاکنون انتخاب شدهاند مؤید این سخن است.

با این پيشفرض اگر بخواهيم به موضوع انتخابات و خروجی نمایندگانی که بر صندلیهای خانه ملت مینشينند، بر اساس تقسيمبندیهای سياسی بنگریم، در استان طيف نزدیک اصولگرایان تاکنون بيشتر توانستند اقبال مردم استان را جلب کنند.

در دورههای گذشته مجلس در حوزههای انتخابی سراسر استان، اصلاحطلبان جز در چند مورد انگشتشمار آن هم با رأیهای شکننده توفيق چندانی نداشتند، البته این سخن مدعی این نيست که مردم استان به صورت جناحی و سياسی و توجه به ليست در انتخابات شرکت میکنند، چراکه تجربه به خوبی نشان میدهد که همدانیها بيشتر به عملکرد، تدین، ميزان پایبندی به اصول انقلاب کاندیداها توجه دارند و حزب و جناح در استان از توفيق چندانی برخوردار نيست، این نکته را طيفهای سياسی نيز به خوبی میدانند.

اصلاحطلبان در همدان تنها در دوره ششم مجلس و آن هم در دور دوم انتخابات توانستند گزینه خود را راهی مجلس کنند و پيش و بعد از آن این موفقيت تکرار نشد.

حتی در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، چند کاندیدای اصلاحطلب دانشگاهی وارد عرصه رقابت شدند که در نهایت نتوانستند رأی نزدیک به دو کرسی حوزه انتخابيه همدان در مجلس را هم کسب کنند، این افراد با پشتوانه دانشگاهی و بدنه اصلاحطلبی خواهان ورود به مجلس بودند که این توفيق را نيز به دست نياورند، البته تجربه انتخابات در همدان نشان میدهد که اساتيد منتصب به اصولگرایان بيشتر توانستند، اعتماد مردم را جلب کنند.

اصلاحطلبان تاکنون نتوانستند در انتخابات شورای شهر نيز با اقبال مناسبی مواجه شوند، حتی در دوره قبل که در سال92 همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر همدان نيز اعضای خود را شناخت، اصلاحطلبان باآنکه دو گزینه را رسماً در تریبونهای مختلف معرفی کردند که از قضا یکی از آنها دانشگاهی بود، با موفقيتی روبهرو نشدند.

در دیگر حوزههای انتخاباتی، نيز روال به همين شکل است، حتی در حوزه انتخابيه نهاوند که یک اصلاحطلب کرسی نمایندگی مجلس را در اختيار گرفت، رقابتی تنگاتنگ با کاندیدای جریان اصولگرا داشت و با اختلاف تنها 151 رأی وارد مجلس شد.

اما در انتخابات پيش رو چه در انتظار اصلاحطلبان قرار دارد؟ تاکنون اصلاحطلبان گزینهای که بتواند از پس رقبای قدر اصولگرا که مطرح شدند، بربياید ارائه ندادهاند. نکته دیگری که آینده اصلاحات را با چالش مواجه میکند، اختلافات داخلی است که شدت یافته و هرچه برخی تلاش میکنند تا این اختلافات را فرونشانند، موفق نمیشوند.

اما دولتمردان تدبير و اميد در استان که این روزها اختلافشان با اصلاحطلبان نمود بيرونی پيدا کرده، به نظر میرسد به دنبال گزینههای اعتدالی میگردند و گزینههای مطرحشده مورد وثوق آنها نيز مؤید همين فرضيه است، با این حال به نظر میرسد اختلافات موجود اصلاحطلبان از گزینه اعتدالی دولتیها پشتيبانی نکنند و همين اختلافات به نفع طيف اصولگرایان تمام شود.

اصلاحطلبان تندرو نيز بدون در نظر گرفتن شرایط جامعه به دنبال گزینههای افراطی خود هستند و در نظر دارند تا با توجه به حقی که برای خود در دولت قائل هستند، دولتمردان نيز از نظر آنها حمایت کند. اتفاقی که به نظر میرسد با سياست دولت اعتدال همخوانی ندارد.

تنها باید منتظر ماند و دید مرد اول سياست استان و معاونش که در زمان خانهنشينی اصلاحطلبان، این جمع را دور هم نگاه داشت در جریان رفع اختلافات داخلی چه تدبيری خواهد اندیشيد و چگونه بالانس سياسی در استان بين استاندار و اصلاحطلبان استان تنظيم خواهد شد.


استادبزرگ بین‌المللی شطرنج درهمدان

مهر -برای برگزاری یازدهمین مرحله کلاس آموزشی شطرنج به همدان سفرمی‌کند.

احمدعلی بابایی درگفتگو باخبرنگارمهربا اشاره به حضور احسان قائم مقامی در همدان اظهار داشت:در ادامه کلاس‌های آموزش حرفه‌ای شطرنج یازدهمین دوره این کلاس‌ها باحضور استاد بزرگ شطرنج کشور،احسان قائم مقامی درخانه شطرنج همدان برگزارخواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با اشاره به اینکه این کلاس‌ها روزهای پنجشنبه وجمعه ۲۸و ۲۹آبان ماه برگزار می‌شود،گفت:روزپنجشنبه۲۸آبان ازساعت۹:۳۰تا۱۲کلاس گروه «ب» نوجوانان وازساعت ۱۲:۴۵تا۱۵:۱۵کلاس گروه «الف» جوانان برگزارخواهدشد.

بابایی عنوان کرد:روز جمعه۲۹آبان نیزازساعت۸:۳۰ تا۱۱:۳۰درگروه «الف» جوانان وازساعت۱۴تا ۱۷ در گروه «ب» نوجوانان این کلاس‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات سریع و بلیتس با حضور استاد قائم مقامی در دستور کار است، بیان کرد:درمدت حضوراستادقائم مقامی درهمدان،مسابقات سریع وبلیتس باحضور وی برگزارخواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان یادآور شد:ساعت۱۶روز پنجشنبه ۲۸ آبان ماه مسابقات سریع هفتگی در۷یا۹دوربازمان ۱۰دقیقه برای هر بازیکن و ۲ ثانیه پاداش برای انجام هرحرکت برگزار خواهد شد.

بابایی با اشاره ورودی این مسابقات گفت:ورودی این مسابقات ۱۵هزارتومان است وبه صورت ریتد انجام می‌شود.

وی عنوان کرد:همچنین روزجمعه ۲۹آبان ماه ازساعت ۱۱:۴۵تا ۱۳:۳۰ یک دوره مسابقه بلیتس در ۹یا۱۱دوربه صورت ریتدباحضوراستادقائم مقامی برگزارخواهد شد.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان بابیان اینکه این کلاس‌ها موتورمحرک شطرنج همدان است، بیان کرد:شطرنج استان همدان برای پیشرفت قابل ملاحظه واینکه درمسابقات قهرمانی کشور حرفی برای گفتن داشته باشدنیازمندتجربه بزرگان شطرنج کشورمان است که ازسال گذشته برنامه‌ریزی این امرصورت گرفت.

بابایی افزود:در رایزنی های انجام شده سال گذشته با احسان قائم مقامی استادبزرگ بین المللی شطرنج کشورمان به توافق رسیدیم وسال گذشته درشش مرحله وی برای برگزاری کلاس به همدان سفرکرد ودرسال جاری نیزاین کلاس‌ها همچنان ادامه دارد.


نظارت پهپادها برساخت وسازغیرمجاز

تسنیم - رئیس اداره کنترل و نظارت شهرداری همدان بر تشکیل یگان انتظامی شهرداری در همدان تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در همدان پهپاد استفاده شود.

بابک اسدی درکمیسیون خدمات شهری وحمل و نقل شورای شهر همدان اظهار داشت: در برخی شهرهای کشور یگان انتظامی شهرداری تشکیل شده تا از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شود.

وی افزود: ایجاد یگان انتظامی شهرداری باتعامل وهمکاری نیروی انتظامی و شهرداری همدان می‌تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری وبرخورد با ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشد.

اسدی با بیان اینکه تاکنون با حداقل امکانات در کنترل و نظارت حداکثر استفاده و عملکرد را داشته‌ایم، تصریح کرد: اگر امکان استفاده از پهپاد در مناطق مختلف شهر همدان برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز فراهم شود بسیاری از اقدامات به راحتی شکل گرفته و نیروی انسانی کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه استفاده از پهپاد بازدهی کنترل و نظارت در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز را افزایش می‌دهد، بیان کرد: متاسفانه شهرداری همدان با مشکلات مالی مواجه بوده و تامین بسیاری از تجهیزات به سختی انجام می‌شود.

انگیزه ساخت و ساز غیرمجاز در همدان بالاست

عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه کنترل و نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز باید به صورت منطقی و متناسب با امکانات باشد، گفت: باید ظرفیت لازم برای انجام کار در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز فراهم شود تا شهرداری نیز عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته باشد.

علی رضایی با اشاره به مهاجرت فزاینده به شهر همدان اظهار داشت: انگیزه و میل ساخت و ساز غیرمجاز در همدان بسیار افزایش یافته و شهرداری همدان باید این توانایی را داشته باشد که از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: شهرداری همدان هر چقدر تجهیزات و امکانات مدرن و نوین برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشد عملکرد مطلوبی داشته و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

رضایی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان بالاست، گفت: تهیه و نصب دوربین‌های نظارتی در مناطق باغی و محل‌هایی که احتمال ساخت و ساز غیرمجاز در آن وجود دارد باید در دستور کار شهرداری همدان قرار گیرد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان نیز در این جلسه با انتقاد از فعالیت وانت‌بارها در عرضه میوه نیز گفت: وانت‌بارها به مشکل اصلی واحدهای صنفی میوه و تره‌بار تبدیل شده که نیازمند برخورد و جمع‌آوری آنها احساس می‌شود.

رضا البرزی با بیان اینکه واحدهای صنفی به دنبال ابطال مجوز صنفی خود هستند، گفت: واحدهای صنفی عوارض شهرداری و مالیات پرداخت می‌کنند ولی وانت‌بارها بدون هیچ گونه پرداخت به دولت در حال فعالیت هستند و همین امر مشکلاتی برای واحدهای صنفی ایجاد کرده است.

البرزی با تاکید بر اینکه وانت‌بارها مشکل بزرگ و حادی برای شهر و واحدهای صنفی هستند، گفت: انتظار می‌رود شهرداری همدان در این زمینه اقداماتی را انجام دهد تا واحدهای صنفی بیش از این ضرر نکنند.


نوازش گوش تویسرکانی ها باسوت قطار

ايرنا- نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مراحل اجرايي احداث ايستگاه قطار تويسركان در روستاي بابا كمال به زودي آغاز خواهد شد.

محمد مهدي مفتح افزود: براي احداث اين ايستگاه، تملك شش هكتار زمين در دستور كار قرار گرفت كه تاكنون نزديك به ۹۰ درصد از پول تملك زمين ها به مردم پرداخت شده است.

وي اضافه كرد: با پيگيري هاي لازم، پيمانكار اجراي اين طرح نيز انتخاب و به وزارت راه و شهر سازي معرفي شده كه وزارتخانه نيز با فعاليت پيمانكار موافقت كرده است.

مفتح با بيان اينكه تاكنون سه ميليارد ريال براي تملك زمين هاي مورد نياز براي ساخت ايستگاه قطار بابا كمال هزينه شده است اظهار كرد: در آينده اي نزديك با حضور مسوولان كشوري شاهد كلنگ زني اين طرح خواهيم بود.

وي با اشاره به لزوم سامان دهي راه هاي ارتباطي تويسركان پس از تكميل طرح هاي اجرايي مربوط به طرح چهار بانده كردن راه هاي شرياني تويسركان به جوكار و تويسركان به كنگاور اذعان كرد: اصلاح، تعريض، ايمن سازي، احداث راهدارخانه و حتي كوتاه كردن مسير جاده تويسركان به همدان از مسير گنجنامه نيز مورد توجه قرار دارد.


نماينده مردم تويسركان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: همچنين مطالعه طرح احداث جاده تويسركان- سركان- همدان نيز در مراحل پاياني خود قرار دارد و اكنون پيمانكار در حال بررسي گزينه نهايي براي ارائه به وزارت راه و شهر سازي است.

وي خاطرنشان كرد: در سال آينده و پس از ارائه بهترين گزينه اجرايي براي اين طرح، پيگيري هاي لازم براي روشن شدن وضعيت اجرايي اين جاده صورت مي گيرد.

مفتح يادآور شد: مراحل اجرايي طرح چهار بانده كردن راه هاي شرياني تويسركان يعني جاده تويسركان- جوكار و تويسركان- كنگاور به طول مجموع ۵۶ كيلومتر از پيشرفت هاي خوب و اميد بخشي برخوردار شده است.

وي خاطرنشان كرد: در سال جاري شاهد اتمام طرح چهار بانده و آسفالت كردن ۱۰ كيلومتر از جاده تويسركان به كنگاور از سمت تويسركان خواهيم بود و مراحل اجرايي اين طرح تا سه راهي شهر فرسفج(در ۱۵ كيلومتري تويسركان) دنبال مي شود.

نماينده مردم تويسركان در خانه ملت همچنين از تكميل بخش قابل توجهي از مراحل اجرايي طرح چهار بانده كردن جاده تويسركان به جوكار و زير بار ترافيك رفتن آن و همچنين اختصاص اعتباري جديدي معادل ۲۵ ميليارد ريال به اين طرح از سوي وزارت راه و شهر سازي خبر داد.

وي گفت: اميد مي رود غير از دو قطعه مختصر كه بخشي از آن مربوط به گردنه هاي مسير راه است و بخشي از جاده كه در حوزه استحفاظي ملاير با مشكل معارض روبه رو است، بقيه مسير جاده تويسركان- جوكار حداكثر تا ۲۰ روز آينده زير بار ترافيك برود.


تهدیدکرسی‌های آزاداندیشی باحاشیه های سیاسی

ایسنا -رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا دخالت دادن مباحث سیاسی وجناحی درتشکیل ونتیجه‌گیری از کرسی‌های آزاداندیشی را ازآفات برگزاری این کرسی‌هادانست.

بابیان اینکه انتخاب موضوع بحث درکرسی‌های آزاداندیشی درموفقیت برگزاری این کرسی‌ها نقش موثری دارد،اظهارکرد:درکرسی‌های آزاداندیشی اغلب بحث‌های تخصصی در زمینه‌های فرهنگی،جامعه شناختی،اقتصادی وسیاسی مطرح می‌شودکه اگربحث کرسی به نتیجه منطقی ختم نشود می‌تواند باعث افزایش شبهات شود.

وی شرایط برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را ویژه‌ دانست وگفت:نمی‌توان هرگفتگویی رابه عنوان کرسی آزاداندیشی دانست بلکه دربرگزاری کرسی‌های آزاداندیشی لازم است تجدیدنظرصورت گرفته وسازوکار اجرایی لازم برای آنهاپیش‌بینی شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی جزو برنامه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا است، تاکیدکرد:ازجمله آفاتی که کرسی‌های آزاداندیشی دچارشده بودند،بحث دخالت دادن مباحث سیاسی و جناحی درفرآیند تشکیل ونتیجه‌گیری ازکرسی‌های آزاداندیشی است.

وی ادامه داد:حاصل این اتفاق عدم رغبت برخی افراد برای شرکت دراین نوع کرسی‌ها بودبرهمین اساس امسال دانشگاه بوعلی‌سینا درحوزه معاونت فرهنگی ضمن پیگیری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی،تلاش می‌کند تا ازمواردتهدیدکیفیت برگزاری این کرسی‌ها وموانع تشکیل آن به‌طور جدی ومنطقی جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا باتاکیدبراینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بایدفارغ ازمباحث مقطعی انجام شود،عنوان کرد:برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بایدفارغ ازمباحث مقطعی انجام شودچرا که محیط دانشگاه محیطی است که دانشجو بتواندفارغ ازسایر مسائل نظرات تخصصی خود رادرمحیطی سالم وامن با آزادی‌بیان واندیشه مطرح کند.

وی اظهارکرد:بایدسازوکاری برای جمع‌بندی نظرات ونتیجه‌گیری ازبحث‌های کرسی‌های آزاداندیشی تعریف شودتاهدف اصلی ازکرسی که همانا رسیدن به یک جمع‌بندی منطقی وعلمی دریک موضوع است،حاصل شود.

غلامی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های متقابل وبدون موضوع واحدبانام کرسی‌های آزاداندیشی مفیدفایده نخواهد بود،یادآورشد:برگزاری بحث‌های متقابل صرف،بدون اینکه طرفین به یک موضوع واحدبرسندمفید فایده نخواهد بود و می‌تواند تریبون آزاد تعریف شود چرا که در کرسی‌های آزاداندیشی باید نتیجه‌گیری صورت بگیرد.

وی درخصوص نگرانی دانشجویان از دخالت مسئولان حراست دانشگاه که باعث کمرنگ شدن حضور آنها درکرسی‌های آزاداندیشی شده است، تصریح کرد:مسئولان حراست وامنیتی دانشگاه قاعدتا اجازه هیچ‌گونه تجزیه و تحلیل بحث‌های کرسی‌های آزاداندیشی را ندارند و صرفا وظیفه کنترل فضا و جلوگیری از برخوردهای غیرمعقول را بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه داد:بایدراهکارهایی ارائه شودکه دراین فضاصرفامباحث علمی دانشگاهی مطرح وازهرگونه تفسیر سیاسی از آن جلوگیری شود.

غلامی درپایان بابیان اینکه منتقدان بایداجازه دهندمدیریت‌های فرهنگی دانشگاه وظیفه خودرادر فراهم کردن شرایط خوب انجام دهند،تاکید کرد:بایدهمه تلاش کنیم بدون شعارزدگی ونگاه خاص و ازپیش تعریف‌شده،محیط دانشگاه رابرای طرح مسائل ونتیجه‌گیری‌های منطقی درکرسی‌های آزاداندیشی فراهم کنیم ضمن اینکه انتقادازنبودکرسی‌های آزاداندیشی به تنهایی کمکی نخواهدکرد.


شنیده های همدانم پیام

1-تشكيل ستادانتخابات شهرستان‌هاي استان درمرحله آخر قراردارد.گويا اين ستاد‌ها ازیکم آذر‌ماه به طور رسمی واردفرایندانتخابات درشهرستان‌ها مي‌شوند.گفتني است اين ستاد‌هابه منظور برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی وپنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری درهفتم اسفندماه امسال،تشكيل مي‌شوند.

2- 39درصدسرشماري عمومی نفوس ومسکن سال آینده اينترنتي خواهد بود.گويا اين عددباتوجه به ضریب نفوذاینترنت درکشوركه39درصداست،عنوان شده است.گفتني است درسرشماری عمومی نفوس ومسکن سال آینده برای نخستین بار ازتبلت استفاده می‌شود.

3- سامانه رصدآسیب‌های اجتماعی کشورایجادخواهدشد.گويا ایجادوراه‌اندازی سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی کشور در دستورکارسازمان بهزیستی كشور قرار دارد. گفتني است کاهش عوامل خطرو افزایش عوامل محافظت‌کننده دربرابرآسیب‌ های اجتماعی ازوظایف سازمان بهزیستی است که تاکنون ازآن غفلت شده است.

4- گله‌گذاري مسئولان ارشدكشور ازهم با انتقاد مراجع روبه‌رو شده است.گويا آيت‌ا... سبحاني ازاين رفتار گلايه كرده است.گفتني است ايشان فرموده‌اند: اگر مسأله‌ای برای گله‌گذاری است،با همدیگرمذاکره کنیدوشایسته آقایان بزرگوار است که به جای گله‌گذاری‌ها،خودشان مسأله‌ها راحل کرده ورسانه‌ای نکنند.

5-ستاداستاني جشنواره پايتخت كتاب كشوردرآذرماه فعال مي‌شود.گويا اين ستادبراي دراختيار گرفتن اين عنوان براي 2سال فعال خواهدشد.گفتني است پايتخت كتاب كشورازمیان شهرهای ايران برای 2سال آینده انتخاب خواهد شد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار