رییس دانشگاه ایلام؛
بهتر است جنبش دانشجویی و احزاب با حفظ استقلال بتوانند روابط خود را تنظیم کنند چون دانشجو به واسطه اجرا کردن برنامه‌های سیاسی بیرون از دانشگاه هزینه‌های زیادی پرداخته است.
کد خبر: ۱۴۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 07 December 2015

به گزارش تابناک ایلام، رییس دانشگاه ایلام گفت: بهتر است جنبش دانشجویی و احزاب با حفظ استقلال بتوانند روابط خود را تنظیم کنند چون دانشجو به واسطه اجرا کردن برنامه‌های سیاسی بیرون از دانشگاه هزینه‌های زیادی پرداخته است.

محمد علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: جنبش دانشجویی جنبشی فعال، پویا و حساس به سرنوشت ملت و جامعه است و شواهد روشنی وجود دارد که این جنبش به‌دقت مسائل جامعه را رصد می‌کند و در قبال رویدادهای ملی و بین‌المللی موضع دارد. به‌عنوان‌مثال در دانشگاه ایلام برنامه‌هایی در قالب تریبون آزاد و مناظره و سخنرانی در خصوص مسائل روز ازجمله برجام نفوذ ایران در منطقه و اقتصاد مقاومتی، برگزار شد که همه حاکی از پیگیری مسائل روز توسط دانشجویان است.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی رسالتی فراتر از معرفی کاندیداهای انتخاباتی دارد، تصریح کرد: این جنبش باید پیشتازی و آرمان‌گرایی خود را در جایگاه انتخابات، تضمین سلامت آن و حضور حداکثری مردم داشته باشد.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: واقع امر این است که موضوع رابطه در تأثیرپذیری تشکل‌های دانشجویی از احزاب و جریانات سیاسی از ظرافت خاصی برخوردار است و در طول تاریخ با فراز و نشیب همراه بوده بهتر است که این دو با حفظ استقلال بتوانند روابط را تنظیم کنند چون دانشجو در مورد اجرا کردن برنامه‌های سیاسی بیرون از دانشگاه هزینه‌های زیادی پرداخته است.

علی‌اکبری جایگاه جنبش دانشجویی را فراتر و بالاتر از احزاب سیاسی دانست و ادامه داد: توصیه اکید ما این است که این جنبش به‌صورت مستقل از احزاب مسائل سیاسی دانشگاهی را رصد و پیگیری کنند.

وی همچنین با تبریک سالروز تأسیس ایسنا گفت:طی یک سال گذشته شاهد تلاش و سرعت عمل این مجموعه در انعکاس مسائل و مشکلات و خبرهای دانشگاه در آموزش‌های عالی استان بوده و بسیار موفق عمل کرده است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار