با افشای این آمار می‌توان پی برد که چه فاجعه بزرگ و آسیب جدی در دولت گذشته به استان البرز تحمیل شده است.
کد خبر: ۱۴۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳ 08 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: سیدحمید طهایی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان البرز اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های استان البرز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.
وی با اعلام اینکه رشد و توسعه این استان در سایه توجهات مسئولان است افزود: البته این استان در بسیاری از بخش‌ها با رشد و توسعه همراه بوده ‌که البته به دلیل نزدیکی به پایتخت و افزایش روزافزون جمعیت در این استان نباید به این میزان رشد و توسعه اکتفا کرد.
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی بسیاری است ادامه داد: البرز با داشتن این مراکز علمی و دانشگاهی به عنوان یکی از قطب‌های مهم در استان‌های مختلف کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها به توسعه پایدار دست پیدا کنیم.
طهایی با اعلام اینکه استان البرز در سال 90 به عنوان استان جدید التاسیس راه‌اندازی شد، گفت: در این مدت با تلاش خدمتگزاران موفق شدیم با طرح‌های عمرانی و ایجاد مراکز مختلف مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنیم.
وی یکی از دغدغه‌های این استان را وجود ترافیک‌های سنگین عنوان کرد و گفت: البرز در مسیر 14 استان قرار دارد و 18 درصد ترافیک از این استان عبور کرده و کریدور ملی و خاورمیانه به شمار می‌رود و ‌با وجود برخورداری از خطوط ریلی و فرودگاه پیام و مسیر هوایی هنوز در این بخش نیازمند گشایش هستیم.
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت‌های سیاسی نیز اشاره کرد و افزود: تلاش دولت آن است که امور غیرحاکمیتی را به بخش خصوصی واگذار کند‌ لذا تا‌کنون 150 سمن در استان  تشکیل شده و تعداد گروه‌های سیاسی به خصوص احزاب شناسنامه‌دار در استان دارای نمایندگی شده و به رسمیت شناخته شده است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 40 درصد پست‌های البرز بلا‌تصدی است،‌ ادامه داد: در این راستا 43 درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی زیردیپلم هستند، 13 درصد مدرک بالای لیسانس دارند و همچنین 55 درصد زیر 10 سال سابقه دارند و 17 درصد بالای 20 سال سابقه دارند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه در ارتباط با تامین هزینه‌های جاری، دستگاه‌های اجرایی مشکل دارند، بیان داشت: با حضور دستگاه‌های ملی در استان تفاوت دریافتی پرسنل کاملا مشهود است و امیدواریم سازمان مدیریت این مهم را اصلاح کند.
طهایی در ادامه سخنان خود به جاده دیزین به شمشک اشاره کرد و از مسئولان حاضر خواست تا اقدامات لازم را واگذاری این جاده به استان البرز صورت گیرد.
وی ادامه داد: استان البرز می‌تواند برای ترمیم و نگهداری این جاده اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار البرز به متروی کرج به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا تسریع در اختصاص بودجه مترو  بسیار مورد تأکید است.
طهایی با اشاره به نیاز به افزایش حق‌آبه به استان گفت: افزایش حق آبه به استان نیز یکی از مهم‌ترین مطالبات است که امیدواریم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برای آبرسانی به روستاهای البرز باید توجه ویژه شود از معاون اول رئیس جمهور نیز در این خصوص درخواست کرد که اقدامات لارم صورت گیرد.
استاندار البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به سرانه ورزشی این استان بیان داشت: سرانه ورزشی این استان 37 سانتی‌متر است و این میزان سرانه ورزشی نشان می‌دهد که ما دراین حوزه با فقر بسیار زیاد مواجه هستیم.
طهایی با اعلام اینکه سرانه ورزشی در استان البرز با استانداردها فاصله دارد، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی 75 سانتی‌متر در کشور است.
وی گفت: ما برای تکمیل طرح های ورزشی در استان البرز نیازمند اعتبارات هستیم.
استاندار البرز همچنین به لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: برای تعطیلی روزهای پنجشنبه سازمان بازرسی کل کشور مصوبه را لغو می‌کند این در حالی است که این تعطیلی باعث می‌شود آلودگی هوای استان کاهش محسوسی داشته باشد لذا امیدواریم به این موضوع به صورت ویژه نگاه شود.
بر اساس آماری که استاندار البرز در این جلسه افشا کرد، 43 درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی البرز زیردیپلم هستند.
به گفته طهایی، این در حالی است که 55 درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی زیر 10 سال سابقه دارند و می‌توان نتیجه گرفت که اکثر کارکنان زیر دیپلم در 10 سال اخیر به دستگاه‌های اجرایی این استان تحمیل شده‌اند!
بنابراین می‌توان پی برد که چه فاجعه بزرگ و آسیب جدی در دولت گذشته به استان البرز تحمیل شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
مدیر محترم سایت یا نظر کاربران را حذف کنید یا بدون اغماض نظزات را روی سایت بگذارید یا به روز نیستید یا سیاسی کاری می کنید بهر صورت هیچ توجیهی ندارد عمل شما ؟؟؟؟؟؟؟؟انشااله که بی غرض و بی ... باشد
مدیر پایگاه شان مخاطبان تابناک اجازه نمی‌دهد که نظرات توهین‌آمیز و یا شایعاتی که تایید نشده است را با عنوان نظرات مردمی منتشر کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار