کد خبر: ۱۴۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 10 December 2015

البرز در جلسه شورای ادارای استان که امروز، سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد واگذاری جاده شمشک - دیزین به استان البرز را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهایی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز در تولیدات کشاورزی و محصولات تولیدی - صنعتی جایگاه ویژه ای دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه البرز رتبه نخست تولید کیفی گندم، گل لاله، هلو و شلیل را در کشور داراست، گفت: استان البرز بزرگترین تولید فاکتور ۷ و تولید کننده برتر فراورده های بیوتکنولوژی در آسیا به شمار می رود.

استاندار البرز ادامه داد: در حال حاضر ۴۳ درصد از کارمندان استان البرز دارای مدرک لیسانس و ۱۳ درصد نیز مدرک بالای لیسانس و ۲۵ درصد بین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند.

یکی دیگر از دغدغه هایی که استاندار البرز با اسحاق جهانگیری در میان نهاد تامین هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی استان بود که با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

طهایی در حوزه راه های استان به آغاز عملیات اجرایی احداث جاده طالقان اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که جاده شمشک - دیزین اهمیتی برای تهران ندارد به همین منظور پیشنهاد می کنیم مسئولیت اداره این محور به طور کامل به استان البرز واگذار شود.

زیرساخت های ورزشی در البرز ضعیف است

استاندار البرز تخصیص یارانه بنزین به فرودگاه پیام را یکی از مسائل ضروری در بحث توسعه خدمات و فعالیت های اقتصادی در این استان تازه تاسیس برشمرد و گفت: امیدواریم بودجه مناسب برای راه اندازی مترو کرج اختصایص یابد.

وی در ادامه به کمبود زیرساخت های ورزشی در استان البرز پرداخت و گفت: ظرفیت‌های ورزشی خوبی در البرز وجود دارد ولی زیرساخت ورزش در این استان بسیار ضعیف است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه درآمد البرز از میزان هزینه این استان بیشتر است به همین سبب امید است هزینه - درآمد استان به این منطقه تخصیص داده شود، افزود: با تحقق این مهم استان البرز خودکفا می‌شود.

طهایی در پایان با اشاره به لغو تعطیلی پنج شنبه‌ها در البرز که سبب مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا برای این استان شده، بیان کرد: تعطیلی دوباره پنج شنبه ها در البرز راه حل مناسبی برای کاهش آلودگی هوا و چالش های زیست محیطی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار