رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری کنگره ملی امامزادگان در طبس خبر داد و گفت: برگزاری کنگره امامزادگان کار بسیار مقدس و ارزشمندی است.
کد خبر: ۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ 28 January 2015

به گزارش تابناک، حجت‌الاسلام علی محمدی از برگزاری کنگره ملی امامزادگان در طبس خبر داد و اظهار داشت: برگزاری کنگره امامزادگان کار بسیار مقدس و ارزشمندی است زیرا ما هرچه داریم از برکت قرآن و عترت است و هر جا که ائمه اطهار پا گذاشتند منشأ خیر و برکت شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه امروزه بقعه‌های متبرک امامزادگان ملجأ و پناه مردم ولایتمدار قرار گرفته است، افزود: امامزادگان در تربیت جامعه نقش به‌ سزایی دارند و باید تلاش کنیم تا این کنگره نسبت به سایر همایش‌ها و کنگره‌هایی که برگزار شده است از کیفیت و محتوای بالاتری برخوردار باشد.

وی عنوان کرد: الحمدالله امروز ایران اسلامی به برکت بارگاه نورانی و ملکوتی حضرت امام رضا(ع) از تلالو و نورانیت خاصی بهره‌مند است و خدمات و تلاش‌های آستان قدس رضوی در معرفی سیره و منش ائمه اطهار(ع)، خاصه حضرت رضا(ع) کاملا مشهود است و باید از این ظرفیت بالا و بی‌نظیر نهایت استفاده در ارتقای سطح کیفی کنگره داشته باشید.

محمدی با بیان اینکه باید برنامه‌های فاخری برای کنگره تدارک دیده شود افزود: برنامه‌ها باید مستدل، منطقی و متین باشد و از کارهای احساسی و رونمایی پرهیز شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری کنگره باید سه هدف کلی ارتقاء معرفت در مخاطبین، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و اطاعت پذیری از ولایت، افزایش محبت و علاقه و دلبستگی به اهل بیت(ع) و تبلیغ قرآن و اهل بیت مدنظر قرار بگیرد.

وی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ترویج شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: می‌توان این مهم را از سیره و روش امام زادگان استخراج و به مخاطبان ارائه کرد.

محمدی مشارکت همه آحاد و مردم در برگزاری کنگره را خواهان شد و تأکید کرد: باید از همه اقشار و صنوف شامل روحانیت، دانشگاهیان، دانش‌آموزان، فرهنگیان پزشکان، اصناف و بازاریان، دامداران، کشاورزان و رانندگان متناسب با نوع حرفه و شغل آنان دعوت به همکاری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار