رئیس کارگروه راهبردی گردشگری سلامت مازندران خواستار شد
رئیس کارگروه راهبردی گردشگری سلامت مازندران خواستار معرفی بیمارستان‌های استان برای جذب بیماران خارجی شد.
کد خبر: ۱۵۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 23 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، علی نبیان در جلسه کارگروه راهبردی گردشگری سلامت استان با بیان اینکه اعتماد لازم به توان و ظرفیت پزشکان و کادر درمانی برای گردشگران خارجی وجود دارد، گفت: باید امکانات و تجهیزات بیمارستانی و فیزیکی در بیمارستان‌ها مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه چرخه اقتصادی گردشگری سلامت می‌تواند اقتصاد مازندران را رونق بخشد، اظهار کرد: با توجه به پایین بودن هزینه درمان برای گردشگران خارجی می‌توان از این فرصت برای ارزآوری بهره برد.

نبیان بر ضرورت تعریف بسته مناسب سلامت تاکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم کرد تا بخش درمانی و گردشگری به درک مشترکی از ره‌آورد این عرصه برای اقتصاد استان برسند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه هنوز بیمارستانی که در استان توان جذب گردشگران خارجی را داشته باشد، مشخص نشده است از دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل خواست تا در اسرع وقت ظرفیت بیمارستان‌های استان برای جذب بیمار خارجی را در اختیار کارگروه راهبردی گردشگری سلامت قرار دهند.

نبیان با اعلام اینکه همگام با حوزه درمان باید زمینه سرمایه‌گذاری در آب‌های گرم معدنی استان که تاکنون مورد توجه قرار نگرفت را فراهم کنیم، تصریح کرد: این فرصت می‌تواند پای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را در فصول مختلف سال به مازندران باز کند.

آمادگی برای احداث هتل بیمارستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز از تشکیل کارگروه راهبردی گردشگری سلامت در مازندران خبر داد و هدف از تشکیل این کارگروه را سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.

دلاور بزرگ‌نیا گردشگری سلامت را یکی از حوزه‌های پردرآمد برخی از کشورهای دنیا اعلام کرد و افزود: در استان به رغم همه توانمندی‌ها در حوزه طبیعت و درمان هنوز نتوانسته‌ایم این بخش را به جاذبه‌های برای حضور گردشگران تبدیل کنیم.

وی یکی از بخش‌های مهم گردشگری سلامت را حضور گردشگران خارجی برای درمان در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به پزشکان حاذق و پایین بودن هزینه‌های درمان برای خارجی‌ها این مهم در برخی از استان‌های کشور مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر پذیرای گردشگران خارجی در برخی از بیمارستان‌های خود هستند.

بزرگ‌نیا فضای مناسب و هتلینگ بیمارستان، کادر درمانی مسلط به زبان، پذیرش اینترنتی، حمل و نقل مناسب، توجه به دوران نقاهت بیمار و دارا بودن یک برنامه منظم و جذاب را از جمله  زیرساخت‌های اساسی گردشگری سلامت دانست و بیان داشت: سرمایه‌گذارانی برای احداث هتل بیمارستان اعلام آمادگی کرده‌اند که در این شورا باید استانداردهای چنین مجموعه‌هایی تدوین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آب‌های گرم معدنی، گیاهان دارویی و طبیعت آرام بخش به‌عنوان بخش‌های مهم گردشگری سلامت یاد کرد و گفت: مازندران می‌تواند با این ظرفیت‌ها و داشته‌ها گام موثری برای جذب گردشگران خارجی و آرامشی که به‌دنبال آن هستند، بردارد.

/فارس



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار