غایب بزرگ انتخابات مجلس در اردبیل
نوعی اقدم اعلام کرد از استمرار فضای پولی و تخریبی در انتخابات اردبیل خسته شده است و با کنار کشیدن خود از عرصه انتخابات می خواهد ثابت کند که به رغم داشتن لیاقت و توانمندی ، حاضر نیست برخی بی مهری ها را به جان بخرد یا به خواسته کسانی تن بدهد که آرای مردم را خرید و فروش و دلالی می کنند.
کد خبر: ۱۵۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 26 December 2015

مهلت ثبت نام داوطلبان مجلس در حالی دیشب به اتمام رسید که برخلاف انتظارها ، برخی از چهره های سیاسی و مطرح در ساعات آخر از ثبت نام منصرف شدند.

به گزارش تابناک اردبیل، در حالی که پیش تر اعلام شده بود دکتر بهبود معصوم زاده برخلاف دو دوره گذشته تصمیم گرفته است به نفع دکتر حسن نوعی اقدم عضو هیات رئیسه مجلس هفتم از حضور در صحنه انتخابات کنار بکشد، اما دکتر نوعی اقدم در آخرین روز از مهلت ثبت نام و به رغم اصرار شدید هوادارانش، از کاندیداتوری منصرف شد.

در حالی که دکتر نوجوان با گروهی از فعالان اجتماعی و انتخاباتی محلات سیزده گانه از نوعی اقدم برای کاندیداتوری دعوت کرده بودند و دهها تن از فرهنگیان پیش کسوت و اقشار مختلف مردم وی را به صحنه انتخابات فراخوانده بودند ، در نهایت نوعی اقدم اعلام کرد از استمرار فضای پولی و تخریبی در انتخابات اردبیل خسته شده است و با کنار کشیدن خود از عرصه کاندیداتوری انتخابات می خواهد ثابت کند که به رغم داشتن لیاقت و توانمندی برای حضور در این عرصه ، حاضر نیست برخی بی مهری ها را به جان بخرد یا به خواسته کسانی تن بدهد که آرای مردم را خرید و فروش و دلالی می کنند.

ظاهرا نوعی اقدم با شنیدن برخی تهمت ها در مورد انگیزه هایش برای راه اندازی خانه ریاضیات در اردبیل ، ناراحت شده است.  گویا برخی ها گفته اند نوعی اقدم به خاطر منافع شخصی و انتخاباتی پیگیر احداث خانه ریاضیات اردبیل بوده است.

همکاران نوعی اقدم می گویند در حالی که کیفیت تدریس علم ریاضی روز به روز در مدارس استان تنزل پیدا می کند و فرزندان آینده ساز مردم به شدت از این وضعیت لطمه خواهند دید، ایشان به عنوان یک معلم باسابقه ریاضیات به دنبال احیای این علم و دست کم تدریس درست آن به نخبگان جوان و آینده سازان استان بوده است.

به گفته خود دکتر نوعی اقدم، خانه ریاضیات متعلق به وی نیست که از آن بهره برداری سیاسی و انتخاباتی بکند بلکه متعلق به جامعه آموزشی استان بوده و با حمایت شورای محترم شهر و شهرداری اردبیل تاسیس شده است و نوعی اقدم صرفا ساختمان بلااستفاده مجموعه آموزشی تحت مدیریت خود را برای استقرار و پاگرفتن خانه ریاضیات ، در اختیار این مجموعه قرار داده است و رئیس هیات امنای آن آقای استاندار می باشد.

وی تاکید کرد یکی از دلایل اصلی افت تحصیلی دانش آموزان استان در کنکور، ضعف در علم ریاضیات بود حال آنکه که در سایر استانها از بیست سال پیش خانه ریاضیات تشکیل شده بود.

نوعی اقدم گفت: اکنون که پس از سالها بلاتکلیفی ، با پیگیری بنده و جمعی از دوستان فرهنگی خانه ریاضیات تشکیل شده است ، به عوض قدردانی و خسته نباشید، تحمل ندارم تهمت های انتخاباتی بشنوم و با کنار کشیدن خود از صحنه انتخابات حداقل به برخی ها ثابت خواهد شد که تشکیل خانه ریاضیات با اهداف علمی و خدمت به جامعه آموزشی استان انجام شده است.

وی در عین حال از تشدید پولی شدن فضای انتخابات در استان و بی تفاوت شدن اکثر نخبگان و خواص به سرنوشت سیاسی منطقه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اغلب خواص استان و نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی اردبیل به جای بررسی توانمندی های افراد واجد شرایط و دعوت از آنها برای تقویت جایگاه کرسی های نمایندگی استان در مجلس ، یا خود به دلالان انتخاباتی پیوسته اند یا بی تفاوت و بی خاصیت ، نظاره گر تاخت و تاز دلالان می باشند.

چرا نوعی اقدم از کاندیداتوری منصرف شد؟!

نوعی اقدم گفت: اگر چه هزاران نفر از اهالی شریف و فرهیخته منطقه در تمامی انتخابات با رای پاک در صحنه حاضر شده و  با نیت خالصانه آرای خود را به صندوق ها می اندازند ، اما معمولا این آرا بین کاندیداهای مختلف تقسیم می شوند و برای رسیدن آرای کاندیداهای اصلح به حد نصاب لازم کفایت نمی کنند ، در نتیجه در چنین فضایی برخی از کاندیداها به دلالان انتخاباتی و خرید و فروش آرا متوسل می شوند و سرنوشت انتخابات را تغییر می دهند و در نهایت نتیجه انتخابات بواسطه دلالان و مفسدین پیمانکاری تعیین می شود.

نوعی اقدم تصریح کرد: بنده در دوران نمایندگی خود در مجلس چهارم با دفاعیات حساب شده و پیگیری های شبانه روزی در کنار دیگر دوستان برای استان شدن اردبیل تلاش کردم و نگذاشتم در آن زمان حق اردبیل مثل حق قزوین در مجلس پایمال شود. ولی ملاحظه کردید چگونه لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل در مجلس نهم به هوا رفت و دلیل آن عدم تسلط نمایندگان به دفاع از موضوع و تفرقه تاسف بار آنهاست!

وی ادامه داد: در دومین باری که مردم شریف اردبیل ، نیر، نمین و سرعین به بنده اعتماد کردند ، در جایگاه عضو هیات رئیسه مجلس هفتم تمام تلاش خود را برای تصویب طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق و طرح هایی مثل راه آهن اردبیل، پتروشیمی اردبیل، انتقال آب قزل اوزن ، استقلال آب منطقه ای و برق منطقه ای از تبریز و دانشگاه صنعتی انجام دادم اما با اتمام مجلس هفتم ، همه این طرح ها پس از گذشت نزدیک به هشت سال همچنان عقیم مانده اند که امیدوارم در این دوره با انتخاب نمایندگان توانمند برای استان ، این عقب ماندگی ها جبران شود و اکنون که دیگر خود کاندیدای انتخابات نیستم ، از مردم و به ویژه خواص و نخبگان دعوت می کنم با کنار گذاشتن بی تفاوتی ، از افراد فرهیخته ، اصلح و متدین و توانمند حمایت کنند.

دکتر نوعی اقدم گفت: عامل اصلی انصراف اینجانب از کاندیداتوری دوره دهم مجلس حاکمیت پول و دلالی در عرصه انتخابات می باشد و من در شأن خود ندانستم که به چنین عرصه ناپاکی وارد شوم و در نهایت با استخاره به قرآن کریم و دریافت پاسخ آن با خدای متعال و شهدا معامله کرده و کلیه اعضای خانواده ام و فامیلها و دوستان را خوشحال نموده و از ثبت نام خودداری نمودم.

نوعی  اقدم در ادامه گفت: لازم می دانم از آقای دکتر بهبود معصوم زاده که علیرغم توانمندیها و شایستگی هایش ، بزرگوارانه برای حفظ وحدت از کاندیداتوری منصرف شد تشکر و قدردانی قلبی خود را اعلام کنم . همچنین از همه فامیل ها ، دوستان و آشنایان در مناطق مختلف اردبیل، نیر، نمین، سرعین ، هیر، آبی بیگلو ، کورائیم و عنبران و دیگر مناطق به ویژه از آقای دکتر شاپور نوجوان که به نمایندگی جمعی از فرهیختگان محلات سیزده گانه و به تعبیر بهتر چهارده گانه که در یک هفته گذشته برای کاندیداتوری بنده ابراز محبت و پیگیری می نمودند تشکر و قدردانی می کنم. در عین حال جا دارد از مردم شریف حوزه انتخابیه آستارا که جمعی از آنها از بنده برای کاندیداتوری در آن حوزه انتخابیه جهت پیگیری ایده الحاق آستارا به اردبیل دعوت کرده بودند صمیمیانه تشکر کنم. 

نوعی اقدم در پایان گفت: امیدوارم همه عزیزان با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات و به تشخیص خود ، به کاندیداهای اصلح رای بدهند.

چرا نوعی اقدم از کاندیداتوری منصرف شد؟! / در انتخاباتی که سرنوشت نهایی آن را پول و دلال تعیین کند کاندیدا نمی شوم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
خسته نباشی قهرمان
رضاجوادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
عیبی یوخ.استاد ما همه جوره دوست داریم ولی حیف شد که استفا دادین. ماه همه جوره خودمون رو آماده کرده بودیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
lمردم اردبیل حالا حالاها قدرانسانهای بزرگی چون دکتر نوعی اقدم رانخواهند فهمید.بیچاره جوانهای ما که چشم امید به درایت و توانمندی مسولان ونمایندگان استان دارند که شاید برای انها کاری انجام دهند غافل از اینکه....
یاسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
میدانستم نظرم را منتشر نخواهید کرد اما چرا؟!
چرا نظر شخصی تان را در انتشار کامنتها تسری میدهید؟!! خصوصا در این مورد بخصوص!!!!!
مدیر پایگاه سایت تابناک اردبیل: مطالب نقد و بعضا توهین آلود صرفا با اسم وامضای شجاعانه و با شخصیت شفاف نگارنده قابل انتشار است یاسین عزیز
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
با سلام غایب بزرگ انتخابات مجلس اردبیل جناب اقای حسن نوعی اقدم میباشد ایشان فردی مدیر مدبر کارا با شجاعت م جسارت لازم برای پی گیری امور را دارا میباشد در یک کلام فارغ از گرایشهای سیاسی او میتوانست نماینده خوبی در مجلس باشد عدم حضور ایشان در رقابتهای انتخابتی مسلما ضرری برای اردبیل عزیز میباشد اگرچه معتقدم ایشان با این شجاعت از اظطرابها و استرسهای گونانگون انتخاباتی خصوصا اتهامات واهی و شبن نامه ها خود و خانواده اش و دوستانش را با شچالعت رهانید تصمیم بزرگ اقای نوعی اقدم را پاس میداریم و امیدواریم با توجه به نگرش پراگماتیسم ایشان بتوانند در کارهای اجرایی بزرگ یار و مدد کار دولت اعتدال باشند انشاالله
مغانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
حیف شد دکتر نوعی اقدم شاید تنها فرد اصلح برای نمایندگی اردبیل بود و این را باید بدانیم تا زمانیکه بزرگان ما خانه نشین شوند وضع از این هم بدتر خواهد شد و علت اصلی خانه نشین شدن بزرگان بعضی از خواص جامعه هستند
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
چناب اقای دکتر نوعی اقدام از نمایندگان پر تلاش وزحمتکشان بزرگ اردبیل میباشد و عدم حضور ایشان در این دوره از انتخابات خساراتی به انتخابات تلقی میگردد صرف نظر از گرایشهای سیاسی جامعه که بتدریج به عناد ویکه تازی و در مواقعی با غرض همراه میگردد در تاریخ انقلاب اسلامی اقای دکتر نوعی اقدم شاید از شاخص ترین نمایندگان اردبیل میباشد که با اگاهی و تسلط به قانون و اشنایی با دستگاههای اجرایی بهترین بازده عملی را برای اردبیل به ارمغان اورده است
نبود ایشان در رقابتهای انتخاباتی این دوره را شاید به غایب بزرگ انتخابات میشود تلقی کرد جناب نوعی اقدم هم عشق خدمت دارد و هم تحرک لازم را داشته و در عین حال اشنایی کامل با عملکرد دستگاههای اجرایی دارد
ایشان در این دوره با ارزیابی همه جانبه با رشادت و بزرگ منشی به نتیجه ای رسید که شاید خیلیها نتوانند چنین تصمیمی را بگیرند این تصمیم بزرگ و تلخ برای دوستداران ان بزرگوار تبریک عرض نموده و امیدوارم دولت تدبیر و امید بتواند از توان اجرایی ایشان در دستگاههای اجرایی بهره لازم را ببرد و مسلما وجود ایشان در دستگاههای اجرایی شان و منزلت ان دستگاه را بالا خواهد برد ارزوی توفیق برای این بزرگوار در همه اموارت زندگی داریم
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
جناب نوعی اقدم کار خوبی کردید.
عسگر پیرسیاوش اردبیلی
|
United States
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
با این شرایط و نیامدن دکتر نوعی اقدم باید فاتحه ای راه اهن گردنه حیران و پیشرفت اردبیل را خواند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار