تابناک: برخورداری از قابلیت‌های بالا در عرصه فرهنگ و هنر از شاخصه‌های شهرهای خلاق است و این بدان معنا است که بستر مناسب و قابلیت توسعه پایدار از ویژگیهای شهر اصفهان است.
کد خبر: ۱۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 28 December 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تغییر رویکرد در دوره جدید مدیریت شهری در اصفهان سبب شده تا اصفهان روز به روز به هویت گذشته خود و تمدن باشکوهی که همواره از آن در سخنرانی‌ها یاد می‌شد، در مقام عمل نیز نزدیک شود.

این تغییر رویکرد را می توان به مثابه همان پوست‌اندازی شهر دانست که اگر در هسته های مدیریتی آن تغیراتی رخ دهد، پوسته آن نیز در اثر این تحولات، شکل دیگری به خود خواهد گرفت.

اصفهان با زیرساخت‌هایی که در حوزه فناوی، صنایع دستی و آثار تاریخی دارد توانسته در دوره جدید مدیریت شهری با زبان فرهنگ و تمدن اصفهان را دنیا معرفی نماید.

اصفهان نخستین شهر ایرانی است که به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوسته است.
 
شبکه جهانی شهرهای خلاق، معتبرترین شبکه جهانی است که از سوی یونسکو تشکیل شده و اصفهان به لحاظ برخورداری از صنایع دستی و هنرهای مردمی به عنوان عضو رسمی این شبکه انتخاب شده است.
 
برخورداری از قابلیت‌های بالا در عرصه فرهنگ و هنر از شاخصه‌های شهرهای خلاق است و این بدان معنا است که بستر مناسب و قابلیت توسعه پایدار از ویژگیهای شهر اصفهان است.

به دنبال تغییر نگاه شهرداری در دوره جدید از منظر کالبدی به خلاق، عناوینی که این روزها بروی پیشانی اصفهان می‌درخشد نیز با این دیدگاه هارمونی پیدا کرده است.

در همین راستا، اصفهان، عنوان شهر جهانی صنایع دستی را دریافت کرد و نیز خشت طلا برای معماری میدان امام علی (ع) نیز به اصفهان تعلق گرفت.

شهر اصفهان با انتخاب به عنوان پایگاه گردشگری اسلامی برای سال آینده قطعا در مسیر درآمدزایی با تکیه بر زیرساخت‌های فرهنگی خود قدم خواهد گذاشت و یکی از اهداف مهم مسئولان استانی و شهری برای تغییر درآمدهای استان از دریافت مالیات به درآمدهای صنعت گردشگری را محقق خواهد کرد.

در روزهای گذشته نیز موزه علوم و فنون شهر اصفهان به بهره برداری رسید و در همین راستا نیز جشنواره بین المللی فناوری‌های نوین شهری در نصف جهان برگزار شد.

همه این موارد مصادیق بارز، تلاش برای هویت‌بخشی دوباره به فعالیت‌ها و پروژه های شهر اصفهان و رویکرد مدیریتی در این حوزه در کنار توسعه رینگ‌های ترافیکی و پروژه‌های عمرانی، است.

این اقدامات ناشی از ویژگی جامع الاطراف بودن شهردار فعلی اصفهان است که توانسته با طرح "هرهفته یک پروژه" روند اجرای پروژه های عمرانی در محلات شهر را تداوم بخشد و در سطح کلان مدیریتی و ترسیم نقشه راه نیز، به احیای هویت‌های نصف جهان بپردازد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
United States
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
سلام از کدام اصفهان صحبت می کنی از کدوم چهارباغ از کدوم قدمت شهری که با بی تدبیری مسولینش به شهری با ساختمانهای کوتاه و بلند چهارباغی که درختان کهن سالش کمتر به چشم می خورد خیابانهای مارپیچ آلودگی هوایش دیگر نه زیبایی مانده و نه گذشته ای نمونه بارز آن ارگ حهان نمایی که به جای کاروان سرای قدیمی ساخته شد و آن را ارگ عظیم جهان نما نام نهادند ساختمانی که شبیه هیچ جای شهر نیست و عظمتش متناسب یک روستای دور افتاده است نه شهری مثل اصفهان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
شهر اصفهان با این مسئولین و نمایندگان افراطی که در مجلس دارد چگونه میخواهد میزبان گردشگران خارجی باشد؟ واقعا حیف و صد حیف ، شهری که بواسطه شرایط اقلیمی میتواند یکی از پر جاذبه ترین شهرهای توریستی جهان باشد به دلیل سوء مدیریت در این وضعیت رکود و بی رونقی قرار گرفته است. افسوس..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار